Rattaatko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis03
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

heinis03

Uusi jäsen
06.02.2005
5
0
1
Ongelma... Esikoiseni tulee olemaan 1v 10 kk, kun meidän toinen vauveliini syntyy... nyt on ongelmana... mitkäs rattaat kannattaa ostaa vai riittääkö sellainen seisomateline?

Kokemuksia toivoisin...

Meidän nuorimmaisilla on ikäeroa 1v6kk. Ostettiin aika pian nuorimman syntymän jälkeen kaksosten rattaat, näin pääsimme ovesta ulos silloinkin kun mies oli töissä. Vanhempi poika on nyt jo yli kaksivuotias, muttei vieläkään viihdy seisomatelineessä kovin pitkiä matkoja ja joskus väsymyskin yllättää kesken matkan, joten olen kulkenut mielummin tuplarattailla. Jokaisella perheellä tietenkin omat tarpeet jonka mukaan kannattaa miettiä hankintoja.

Meillä on kokeiltu sisaristuin ja seisomateline, mutta kyllä tuplarattaat oli paras vaihtoehto. Nykysin pärjätään jo yksillä rattailla, kun 2,5v kävelee jo reippaasti pitkiäkin pätkiä. Kuopus (1v5kk) sen sijaan toivottavasti vielä tovin viihtyy rattaissa... :)

Meille lasten ikäeroksi tulee 1v 6 kk tai 1 v 7 kk ja olen hankkinut kaksostenrattaat käytettynä. Poika tosin ei enää juuri suostu rattaissa istumaan, mutta mikä on sitten tilanne kun vauva tulee, en tiedä. Poika nukkuu vielä päikkärinsä omissa rattaissaan ja tila alkaa käydä jo ahtaaksi... Kohta sitä on sitten rattaat/vaunut vähän joka ovella päikkäri aikaan =) =) =) .

meillä tasan 2v ja aika lyhyeksi jäi tuplien käyttöikä kun isompi alkoi ajaa pyörällä 2v4kk iässä eikä pahemmin suostunut enää rattaisiin. eli meillä olisi riittänyt seisomalauta..

tuplista että esim abc desingillä on peräkkäiset tuplat.. uutena jotain 170e eli ei kamalan kalliit ja eri ikäisille tosi hyvät kun kunnolla tilaa molemmille eikä isompi pääse pikkuista tönimään, menee pieneen kasaan. helpot ohjata kapeissakin paikoissa yms. eli meillä tykättiin kovasti niin kauan kun tarvittiin,.. nyt odottelevat josko tarvisi syksylä perhepäivähoitajana tuplia. on edelleen kuin uudet.

Meillä ikäeroa 1v.7kk. Seisomalaudalla ja sisaristuimella ollaan hyvin präjättä, vaikka esikoinen ei koskaan kovin innokas kävelijä olekaan.

Nyt kolmas tulossa ja ikäeroksi 2v.3kk. Ja kovasti kohdin, et tarviisiko tuplia kun seisomalauta ei riitä kahdelle... Mut olen kyl päätymässä ei vaihtoehtoon. Esikoinen jo 3v.10kk. niin ajattelin istuttaa pyörän selkään, se homma onnistui aika kivasti jo viime kesänä.

Loppujen lopuksi me käytetään rattaita kuitenkin niin pieniin matkoihin, että pitäis tuon esikoisen jaksaa kävellä ja tuon toisenkin, saa vaan nähdä miten hermo kestää jos alkavat kinastella seisomalautapaikasta... Myös kantoliinan olen ajatellut hankkia, siihenkin saa yhden lapsen. ;) Ikään kuin niitä ois joka kädelle... :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2005 klo 22:14 katrillix kirjoitti:
Meillä ikäeroa 1v.7kk. Seisomalaudalla ja sisaristuimella ollaan hyvin präjättä, vaikka esikoinen ei koskaan kovin innokas kävelijä olekaan.

Nyt kolmas tulossa ja ikäeroksi 2v.3kk. Ja kovasti kohdin, et tarviisiko tuplia kun seisomalauta ei riitä kahdelle... Mut olen kyl päätymässä ei vaihtoehtoon. Esikoinen jo 3v.10kk. niin ajattelin istuttaa pyörän selkään, se homma onnistui aika kivasti jo viime kesänä.

Loppujen lopuksi me käytetään rattaita kuitenkin niin pieniin matkoihin, että pitäis tuon esikoisen jaksaa kävellä ja tuon toisenkin, saa vaan nähdä miten hermo kestää jos alkavat kinastella seisomalautapaikasta... Myös kantoliinan olen ajatellut hankkia, siihenkin saa yhden lapsen. ;) Ikään kuin niitä ois joka kädelle... :laugh:

joo tuskin tuplia tarvitte =) meillä pyöräili poju 2v4kk jo täysillä eikä edes rattaisiin suostunut. ja talvella voi vetää jotain pulkassa..

liinakin on hyvä

Yhteistyössä