Sisarusrattaita ostamaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta kaksi lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kohta kaksi lasta

Vieras
Esikoisemme on 1,8 v ja pian syntyy toinen lapsi. Kaipaisin vinkkejä sisarusrattaitten hankintaan. Kiikarissa olisi sellainen matkarattaitten ja kunnon rattaitten välimuoto, siis sellaiset vähän kevyemmät, mutta joilla pääsee kuitenkin talvellakin tarvittaessa lenkkipoluillakin reipasta menoa.

Kokemuksia eri merkkisistä ja mallisista, hintoja ja mistä olette ostanut rattaat?

Kuten tuossa toisessa tuplaratasketjussa jo kerroinkin, niin me päädyttiin ostamaan käytetyt Brio Twinetet. Mulla ei ole näistä kyllä mitään kokemusta vielä. Ensi viikolla me ne varmaankin saadaan kotiin. Valitsin nämä siksi, että niihin saa puhkeamattomat kennopyörät, joita ei kovin moniin rattaisiin, ainakaan halvempiin saa. Lisäksi rattaiden leveys on 74 tai 75 cm, kapeat kuitenkin tupliksi. Mä en esim heittoaisalla tee mitään, koska kaksivuotias esikoinen ei suostu metriäkään kulkemaan selkä menosuuntaan, joten siksi Twinetet on meille varmaan ihan ok valinta. En tiedä ovatko raskaat työntää, jotkut niin väittää. Toisaalta me on tytön kanssa kärrätty menemään reilut 2000 km ihan Carenan todella jäykillä kuomurattailla ja ihan hyvin on pärjätty, että tuskin nuo Twinetet sen järkymmät on!

meillä on kakkosella ja kolmosella käytössään twinetet ja kuten jo aiemmassa keskustelussakin mainitsin, raskaat ovat. tosin meidän rattaat ovat vm. -00, saattaahan ne nykyiset olla kevyempiä. mutta noilla meidän rattailla en todellakaan lähtisi purtsikalle, kun asfaltillakin saa ylämäissä työntää ihan tosissaan. ja minä en todellakaan ole huonokuntoinen ja heikko oikeasti :). suosittelen jotain muuta merkkiä, niin nautit purtsikkalenkeistä paremmin :).

Niin ja tosiaan meille tulee siis 2005-vuosimalin Twinetet. Käytössä sitten selviää ovatko kuinka raskaat nämäkin, vai onko tapahtunut tuotekehitystä... Mutta asfaltilla mä niitä tulen työntelemäänkin ihan kaupungissa, että taitaa vasta talvikeleillä se raskaus tulla esille... ;o)

Meillä Oran Jovi Landit. Hyvät ja kapeat, vain 74cm, kevyet työntää kun on ilmakumipyörät (jotka saa muuten tosi helposti tarvittaessa irti). Mahtuu tavallisista ovista mistä ei emmaljungalla pääse :)

Meillä on kokemusta emmaljungista ja carenoista. Pakko sanoa että kammoksuin ajatusta carena twinshoppereista mutta kun kyselin puistossa ja kaupoilla pahaa aavistamattomilta carenalaisilta niin uskaltauduin ostamaan ja emmaljungat on jääneet kaappiin pölyyntymään sen jälkeen.

Parasta on kääntyvät etupyörät jonka ansioista vaunut on kevyet kääntää mutkissa, aiemmin vastustin kääntyviä etupyöriä koska pidin niitä hankalina vaikka ei niistä kokemusta ollutkaan. olen iloisesti yllättynyt. Meillä lapsilla ikäeroa 1v4kk. Esikko nyt 2v. Harmittaa kun en vaan alunperin ostanut noita, turhaan ostin emmaljungan tuplat koska niistä en tykännyt ja oli kamalan painavat.

en kyllä ymmärrä, miten voit kehua carenoita. meillä vaunuissa istuu 15kg 1,5vuotias ja makaa 5kg 2kk. ja on tosi raskaat. kääntyminen hankalaa,paljon helpompaa pyörillä jotka eivät käänny. tökkäävät myöskin jokaiseen korokkeeseen,tosi hankalat siis kauppojen tuulikaapeissa yms. lisäksi puoltavat tosi paljon kun esikoinen vielä roikuttaa itseäään yrittäen koskettaa maata.. tottakai siis painon vuoksi puoltaa,mutta mieleen on tullut josko vaihtaisi rattaisiin joissa istuttaisiin peräkkäin..

Meillä on matkarattaina autossa Gracon tuplarattaat, joissa on pienet kääntyvät tuplapyörät edessä. Ne on äärimmäisen HUONOT! Niillä ei pääse yhtään mihinkään, tökkivät koko ajan johonkin kiinni. Lumessa ne ei kulje ollenkaan eikä pehmeellä hiekalla. Ne etupyörät on pakko aina lukita niin että ne ei pyöri, sitten niillä pääsee vähän paremmin liikkumaan.

Yhteistyössä