Rattaat vai kantoreppu reissuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkailija

Vieras
Eli ollaan lähdössä Tukholmaan päiväksi. Mukana neiti 2v, painoa about 12kg. Kummat kannattaisi ottaa mukaan Gracon matkarattaat vai ostaa kantoreppu? Kokemuksia? Onko kelläään sitä Patapumin reppua? Jaksaako miten pitkään siinä lasta kantaa?
KIITOOOS :flower:

Minä ottaisin ne rattaat. Ehkä lapselle kuitenkin mukavampi, jos edessä on pitkä päivä ja paljon liikkumista. Rattaissa lapsella on kuitenkin "väljemmät" oltavat. Toisaalta ruuhkissa on mukava pitää lasta lähellä, ainakin pienempää, joten...:)

Mietin vaan noiden rattaiden kanssa sitä, että onko Tukholmassa kadut tasaisia, vai onko siellä mukulakivikatuja. Noissa matkarattaissa kun ei noi pyörät oo mitkään kovin ihanat työnnellä ellei ole tasaista. Hmm... kun ei raaski lasta hoitoonkaan reissun ajaksi jättää.

Ottaisin ilman muuta kantorepun. Se on näppärä kaupoissa, kulkuvälineissä, ihmismassoissa jne. Meillä on käytössä Ergo-reppu, eikä millään reissullamme (useita kappaleita kestoiltaan 1viikko-1kk) olla otettu rattaita mukaan.

Mutta, jos teillä kantoreppua ei siis vielä ole, eikä kantaja ja lapsi ole siihen totutelleet, miettisin vielä.

Ainakin pääkaduilla on helppoa liikkua rattailla, ei siis mitään mukulakiveä.Itsellä on patapum myös, mutta kyllä päivän ajaksi mieluummin tuollaiselle reissulle ne rattaat.Patapum on ihana, ja kantaminen kevyttä, mutta kaupoissa ravatessa ja esim. vaatteita sovittaessa parempi kun lapsi voi olla rattaissa.Ja jos lapsi ei ole aiemmin kantamiseeen tottunut, päikkärit on varmaan helpompi nukkua niissä rattaissa.Itse ottaisin kummatkin,patapum ei paljon tilaa vie.En kuitenbkaan ehkä pelkästään tuon reissun takia reppua ostaisi.Tiesitkö muuten, että niitä myös vuokrataan?

Olen ollut Tukholmassa sekä rattaiden että pata-pumin kanssa ja molemmat toimivat kohtalaisen hyvin. Ensimmäisessä reissussa (rattaat) lapsi oli 1-v ja toisessa 2-v (pata-pum).
Pata-pumin kanssa oli sikäli näppärämpää että terminaalissa (Ruotsin puolella ei ollut "suoria" liukuportaita) ja ostoskeskuksissa liikkuessa ei tarvinnut kytätä hissejä. Myös vanhassa kaupungissa oli helpompaa, koska kadut ovat ahtaita.
Mutta jos lapsi ei ole tottunut kantorepussa matkustamaan voi olla hiukan hankalaa ainakin ensimmäisiksi kerroiksi lähteä noinkin pitkälle reissulle. Mutta jos saat pidettyä paljon kantotaukoja ja lapsi kävelee itsekin jonkin verran matkustaminen voi toimia.

Seuraavalla kerralla otan ehkä kuitenkin mukaan rattaat, ainakin jos reissuun lähtee muita aikuisia.

Tukholman kadut on vähintään yhtä hyvässä kunnossa kun esim Helsingin. Rattailla/matkarattailla ollaan oltu nyt reilun vuoden ikäisen kanssa muutamia kertoja.
Itse ainakin tykkään sovitella vaatteita joten rattaat on ehdottomat senkin takia.

Yhteistyössä