Ratsastamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Keksin taas itselleni uuden harrastuksen jota haluaisin kokeilla, ratsastus. En ole ikinä ollut hevosen selässä, enkä hevosista paljoa tiedä. Osaisiko joku neuvoa missä hintahaarukassa on ratsastustunnit amatöörille? 20- 30 € ?
Minkälaisia varusteita on pakko olla? Kypärä, vai saako lainaksi?
Saako siinä helposti telottua itsensä?
Kiitos, jos joku viitsii hiukan opastaa. :)

Ratsastuskouluilta saa lainattua kypärän, ja turvaliivin, kunnon kannalliset kengät on oikeastaan ainoa vaatimus mikä pitää itellä olla.

Tuntien hinnoista en osaa sanoa tarkemmin, täällä meillä päin (pohjois-suomessa) harrastetalleilla hinnat on 20€/tunti.

[QUOTE="juu";24166793]Ratsastuskouluilta saa lainattua kypärän, ja turvaliivin, kunnon kannalliset kengät on oikeastaan ainoa vaatimus mikä pitää itellä olla.

Tuntien hinnoista en osaa sanoa tarkemmin, täällä meillä päin (pohjois-suomessa) harrastetalleilla hinnat on 20€/tunti.[/QUOTE]

kannattaa myös katsoa minkälaiset housut on eli ei farkkuja eikä liukkaita housuja jalkaan.

kannalliset kengät ja luistamattomat housut, farkut on parhaimmat.

tässä harrastuksessa saa ttelottu ittes suht helposti: 4x kepit, 2 x aivotärähys, 1 olkapää sijoiltaa, 3x hajonneet silmälasit, murtuneet varpaat, mustelmia ja ruhjeita ei lasketa :D mutta laji ku laji, sattua voi :D

:O mulla on taas aina reidessä ja polven kohdassa pahat hiertymät vaikka olisin ratsastanut vaan normaalin ratsastustunnin (45min) farkuilla.

parhaana päivänä 6h hevosen selässä eikä hiertymiä missään :O haarasauma on semmonen paksuhko ja useampi tikkaus.

kävin myös ratsastus vaelluksen (3pvä) farkut jalassa. oiskohan istunnassa eroja ? toiset ratsastaa "reidellä" toiset reilusti pohkeella (polvikiinni) kumpiki tapa toki ok :)

[QUOTE="vieras";24166957]Käykö ratsastus myös tehokkaana pepputreeninä? Näinkin ystäväni minulle väitti, kun yllytti ratsastamaan. :D[/QUOTE]

kyllä, erittäin timmi :P myös selkä ja vattalihakset ja ryhti. kuhan tekee töitä sielä seläss äeikä vain matkusta.

mulla oli parin vuen tauko ratsastuksesta. alotin uuestaan. 4-6krt/viikko ravureitten liikutusta selästä.. 4kk ja 14kg pois :D

Yhteistyössä