ratsastajaa etelä-pohjanmaalle?

olikos muuten kyy kuinkapaljon ratsastellut ja kuinkapaljon mahtoi jännittää? tallin omistajalla ainakin on varmasti varmat otteet,jolloin hevosellakin turvallisempi tunne.

jos kovin epävarma ihminen ois mennyt mun hevosen selkään ei se siellä kauaa ois ollut,tai ainakaan ne ei ois liikkunut mihinkään. joskus kun itse poistuin paikalta ei hevonen liikkunut mihinkään ennenkun palasin takasin.

syitähän voi keksiä vaikka kuinkapaljon..
 
[QUOTE="vieras";21915487]Olet sä itekki Jalasjärvinen? Oletko kysellyt nuorisoa jotka olisivat kiinnostuneet. Pulkkasilta varmaan tulee lista nimiä jotka olis kiinnostuneita Luopajärvisiä.[/QUOTE]

en ota alle 18v ratsastamaan
 
mahtoikohan sitten hevonen vaan vetää kunnolla 6-0 vierasta joka aristeli. Ei olis ensimmäinen eikä viimeinen,ja ihan normaaliakin jos ei ole apaattinen yksilö kyseessä ja mitä sun hevonen ei kuitenkaan ole.
ei varmasti oo syytä huoleen,sille varmasti vaan sattui sellainen päivä,hetki ja fiilis.
 
mahtoikohan sitten hevonen vaan vetää kunnolla 6-0 vierasta joka aristeli. Ei olis ensimmäinen eikä viimeinen,ja ihan normaaliakin jos ei ole apaattinen yksilö kyseessä ja mitä sun hevonen ei kuitenkaan ole.
ei varmasti oo syytä huoleen,sille varmasti vaan sattui sellainen päivä,hetki ja fiilis.
ei se mulle ollu samanlainen, joten testas. ja jos tippuu 2 krt, niin enhän mä maastoon voi päästää, kun maastossa viellä pahempi
 
ei se mulle ollu samanlainen, joten testas. ja jos tippuu 2 krt, niin enhän mä maastoon voi päästää, kun maastossa viellä pahempi
no ei todellakaan. ei ketään saa päästää maastoileen yksinään jos ei osaa ratsastaa. tai osaa ja osaa,jos 10v tauko ratsastuksessa ni ei lähdetä maastoon muutakun kiltillä ponilla taluttajankanssa..
jos ja kun löydät ihmisen joka osaa käsitellä sun hevosta ni sen pitää tietty se saada toimiin ensin kentällä ja sitten vasta maastoileen.
 
Ihan järjetöntä lähteä olettamaan,että venkuroinnin syynä olisi se paino. Aika rasistista : /

Kyllä se melkein niin on, että hevonen ei luota tuntemattomaan ihmiseen ja siksi näin kävi.
kuules nyt pinki! ei ollenkaan rasistista, en mä ole kenenkään painoa tässä haukkunu, eikö se olisi ollu rasistista jos en häntä olisi hevosen selkään päästänyt painon takia???? mutta jos hevosella on ratsastettu n.40krt, niin selkälihakset ei ole hyvässä kunnossa, vaikka onkin ravuri, ratsastuksessa on ihan eri lihakset käytössä, ja hevonen ilmeisesti painoon reagoi, koska kaverini kävi aamulla ratsastamassa, hevonen ei ikinä nähny ees häntä., painaa n.60kg, ja hevonen oli täysin normaali, joten tässä ei ole rassistusuus, vaan että hevonen vikuroi koska paino oli liikaa tälle hevoselle!(kun ei mikään ratsu ole!) ja painotan että monellakaan lämpöisellä ei suositella yli 80 painorajan ylittämistä-
 
Kuinka hevonen on ratsastettu läpi?
Vai annetaanko sen kulkea ratsastajan kanssa pitkänä ja onttoselkäisenä?

Jokainen hevonen voi vittuilla jos ei ole avuilla.
Kouluratsastus lisää turvallisuutta sekä tasapainoa.
 
:wave: Huhuu?
Kyselisin vielä, mikä on hevosen taso ratsukäytössä, huolimatta siitä että on ravuri??
Kantaako itsensä tasapainossa varsinkin ratsastajan kanssa?
Kuunteleeko apujen käyttöä?
Enkä tosiaan tarkoita ohjista repimisiä vaan pidätteitä vatsasta.
Sehän on hengenvaarallista antaa kokemmattoman alle hevosta joka ei kulje oikeinpäin ja esim. kanna itseään ympyrällä.

Ravimiehissä varsinkin näkee surullisen usein niitä jotka antaa hevosen suoraan radalta ratsastettavaksi ihmiselle jolla ei riittävästi kokemusta, tasapainoa ja itsenäistä istuntaa.
On katastrofi lykätä epätasapainoinen hevonen epätasapainoisen ratsastajan alle. VAARALLISTA LYSTIÄ!

muoks! ja siinä ei ratsastajan paino paljon pyllistä jos ei ole taitoa remonttihevosiin, se on aina omistajan vastuu.
 
Viimeksi muokattu:
No 40 krt lämppärillä niin saa aikaan jo paljon. Mulla ollut omistuksessa yksi lv, ei millään lailla koulutettu ja 5 krt jälkeen osasi heB:n asiat ja kulki tasapainoisesti oikeinpäin. Ei kuule tuo kertamäärä mitään kerro.
Oletan että hevosesi osaa jo aikalailla asioita kun olet antanut sen ratsastajan alle jolla ollut pitkä tauko??
Kun mulle tullut entisiä ravureita tai remppahevosia, olen tarkkaan arvioinut ratsastajan ja hevosen tason ennen kun laskenut ratsastamaan.
Se on omistajan velvollisuus, ei voi olettaa että ihminen joka ei pysty edes istumaan jäykän hevosen ravia, saisi sellaiselle hevoselle mitään joka on ihan yhtä out ratsun tehvästä.
Eli, mikä on sun hevosen koulutustaso?
Ja aikas lähellä heppa on, itse asun seinäjoella.
Asiantuntija osaa arvioida ratsun tason ja ratsastajan kertoman mukaan ratsastajan tason ja siitä päätellä onnistuuko yhteistyö, eiks jep? =)
 
kuules nyt pinki! ei ollenkaan rasistista, en mä ole kenenkään painoa tässä haukkunu, eikö se olisi ollu rasistista jos en häntä olisi hevosen selkään päästänyt painon takia???? mutta jos hevosella on ratsastettu n.40krt, niin selkälihakset ei ole hyvässä kunnossa, vaikka onkin ravuri, ratsastuksessa on ihan eri lihakset käytössä, ja hevonen ilmeisesti painoon reagoi, koska kaverini kävi aamulla ratsastamassa, hevonen ei ikinä nähny ees häntä., painaa n.60kg, ja hevonen oli täysin normaali, joten tässä ei ole rassistusuus, vaan että hevonen vikuroi koska paino oli liikaa tälle hevoselle!(kun ei mikään ratsu ole!) ja painotan että monellakaan lämpöisellä ei suositella yli 80 painorajan ylittämistä-
Hop hop, älä nyt pillastu. Juurikin tuota hain, mitä tinellikin.
Onhan se toki erilaista hevosen liikkua, kun painavempi ratsastaja selässä, mutta ei sen eroon pitäisi pyrkiä. (mitä mielestäni hevosesi teki, kun kaahotti kiitoravia ja mutka)
 
En tiedä, veikkaisin että suht raakile vielä ja ratsastuskerrat lähinnä ratsastajaan tottumista. Näin siis arvelen, en tiedä :)

No joo, on todellakin eri asia kaupata ratsastukseen hevosta joka osaa edes perusasioiden alkeet, sellaista hevosta voi kutsua kivaksi.
Jos hevosella on 40 krt kaahattu menemään välittämättä siitä kuinka apuihin reagoi niin silloin sille kutsutaan osaava ratsuttaja, eikä lasketa kenenkään alle, jolla ei ole kokemusta remonteista.
Lopputulos voi olla vaikka kuinka paha.
Vihaan niin ihmisten vastuuttomuutta, perkele!
 

Yhteistyössä