Rasvatonta vai kevyt maitoa... kumpaa suositellaan ~1v:lle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rööttynä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Rasvatonta, maidon rasvasta kun ei ole terveydelle mitään hyötyä, pikemminkin päinvastoin. Kuulemma.

Olet kuullut virheellistä tietoa, maidon rasvat tutkimusten mukaan ehkäisevät esim. rintasyöpää. Juu kannattaa jatkaa rasvatonta linjaa, kukaan ei ole tutkinut loppuun asti mihin kaikkeen maidon rasvoja ihmisen elimistö tarvitsee.
Löytyykö linkkiä näistä tutkimuksista?

Rasvoja tarvitaan, joten meillekin ohjeistettii, että jos rasvatonta maitoa annetaan, täytyy rasvaa sit saada muuten, esim. leivän päällä tms. Mut siistimmin tuli rasvat maidon mukana kuin leivän päällä ;-)

Alkuperäinen kirjoittaja Nappi82:
Rasvatonta, maidon rasvasta kun ei ole terveydelle mitään hyötyä, pikemminkin päinvastoin. Kuulemma.

Olet kuullut virheellistä tietoa, maidon rasvat tutkimusten mukaan ehkäisevät esim. rintasyöpää. Juu kannattaa jatkaa rasvatonta linjaa, kukaan ei ole tutkinut loppuun asti mihin kaikkeen maidon rasvoja ihmisen elimistö tarvitsee.

Koeta kattoo löytyykö, olen lukenut niistä ihan painettuna tekstinä. Jos oikein muistan niin amerikassa tutkimus on tehty.

Koeta kattoo löytyykö, olen lukenut niistä ihan painettuna tekstinä. Jos oikein muistan niin amerikassa tutkimus on tehty.

Tsekatkaa kans parsakaalin vaikutus naisten syöpien ehkäisyyn. Joskus siitäkin on ollut juttua....

Niitä on varmaan oikeasti paljon joitten käytöllä pystyy ehkäisemään juuri rintasyöpää, kumma ettei kukaan ole kerännyt yhteen kansioon niitä ja jaeta esim. perinnöllisyysperiaatteella.

Silloin vuosi sitten kun tavalliseen maitoon siirtyminen oi ajankohtaista alkoi tyttö juomaan rasvatonta maitoa niinkuin neuvolassa suositeltiinkin. Sitä juo myös isänsä. Itse en juurikaan maitoa juo. Joskus neiti saa myös kevet maitoa.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ako00013&p_ylataso=&p_osio=

Esimerkiksi tuolla on tietoutta rasvojen laadusta.

Niitä on varmaan oikeasti paljon joitten käytöllä pystyy ehkäisemään juuri rintasyöpää, kumma ettei kukaan ole kerännyt yhteen kansioon niitä ja jaeta esim. perinnöllisyysperiaatteella.

Monesti niiden hyvien ainesosien määrät ovat niin pieniä, että ruoka-aineita saisi syödä aika isoja määriä päivässä ja sitten voikin tulla jo muita haitta-vaikutuksia.... Esim suklaassa on terveellisiä ainesosia, mutta suurina määrinä sokerien ja rasvojen määrät ovat epäterveellisiä.

Kiitos vaan, olen 3 vuotta lukenut ravitsemusta että myös rasvojen laadut on kyllä tiedossa, asian ydin oli rasvojen ehkäisevä vaikutus rintasyöpään.
Mä takerruinki siihen, et ne on ne maidon rasvat, jotka ehkäsee rintasyöpää! Ja oon ittekki sen verran lukenu ravitsemusta, että tiedän, mikä on hyvä rasva ja mikä huono.

Kiitos vaan, olen 3 vuotta lukenut ravitsemusta että myös rasvojen laadut on kyllä tiedossa, asian ydin oli rasvojen ehkäisevä vaikutus rintasyöpään.
Mä takerruinki siihen, et ne on ne maidon rasvat, jotka ehkäsee rintasyöpää! Ja oon ittekki sen verran lukenu ravitsemusta, että tiedän, mikä on hyvä rasva ja mikä huono.

Jos tiedät ravitsemuksesta niin tiedät myös että pitää olla LDL kolesterolia myös että HDLD:tä pystyy muodostumaan. Ei sitä maidonrasvaa nyt kilotolkulla ole tarkoitus syödä, vaan oikea määrä ja se ei ole nolla.

http://www.ravitsemusjaterveys.fi/maitorasva-tutkimuksia.html

Siinäpä oli hyvä kokoelma, että jatkakaa vaan nollalinjaa maidon rasvojen kanssa. Kyllä kaupasta nykyään kaikki maitotuotteet löytyy rasvattomana versiona.

Ei löydy ihan kaikkea. Esim. Gefilus maitoa ei löydy.

Yhteistyössä