Rasvaprosentti 31%. Oonko ihan armoton läski?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ikää 30 v.

Kävin kehonkostumusmittauksessa, mittaus tehtiin kaikki vaatteet päällä.

Viskeraalirasvaa = sisäelinrasvaa oli kohtuullisen vähän, ja vyötärönympärys ja vyötärö-lantiosuhde OK.

"alkup."
Mulle mittaaja sanoi, että ihan normaali vartalo, ja että ei ole keskivartalorasvaa liikaa, mikä on hyvä asia.
Sanoi olevansa ihan kateellinen korkeasta lihasmassan määrästä (joka minulla oli ihan normaalin ylärajalla).

Itselläni rasvan määrä kuitenkin kauhistutti...

"joku"
Jos mittaus tehtiin sellaisen vaa'an päällä niin ne voi näyttää ihan mitä vaan, ne ei oo tarkkoja. Rasvprosentin saa tarkalleen mitattua vain magneettikuvauksella ja aika tarkkaa vesisäiliössä. Myös rasvaprosenttiklipsiillä saa paremman tuloksen kuin vaa'lla. Kaverille tuli vaa'alla tulokses 32 %, mutta magneettikuvauksessa ei hirveesti rasvaa näkynyt (ja todellinen rasvaprosentti oli joku vähän päälle 20)

"alkup."
[QUOTE="joku";24784230]Jos mittaus tehtiin sellaisen vaa'an päällä niin ne voi näyttää ihan mitä vaan, ne ei oo tarkkoja. Rasvprosentin saa tarkalleen mitattua vain magneettikuvauksella ja aika tarkkaa vesisäiliössä. Myös rasvaprosenttiklipsiillä saa paremman tuloksen kuin vaa'lla. Kaverille tuli vaa'alla tulokses 32 %, mutta magneettikuvauksessa ei hirveesti rasvaa näkynyt (ja todellinen rasvaprosentti oli joku vähän päälle 20)[/QUOTE]

Oho! Missä kaverisi kävi magneettikuvauksessa?

Miten tuo rasvaprosentti mitataan? Herbalaiffilla(vai mikä se nyt olikaan) oli joskus tyäpaikallani joku esittely, jossa mittasivat rasvaprosenttia(?) sellaisella laitteella jota pidettiin käsissä käsivarret suorana.

Minulla tulos oli ihan kamala, vaikka olin silloin suorastaan alipainoinen + syön terveellisesti. Täti siinä alkoi sitten kovaan ääneen vouhata, että pitää ostaa heidän tuotteitaan, tai suurin piirtein kaadun kuolleena maahan. JOstain syystä lähes kaikki kolleegat saivat myös kummallisia tuloksia. Onkohan tuo ihan luotettava menetelmä? Voinko marssia vaikka lääkäriin selvittämään oman prosenttini vai pitääkö ottaa yhteyttä johonkin "hörhöklubiin"?

Yhteistyössä