rasvaa mutta ei huonoja hiilareita

"Elimistön pitäisi ja se haluaisi polttaa rasvaa, mutta kun syödään hiilihydraatteja, insuliinitaso nousee ja sen seurauksena rasvan poltto loppuu. Insuliini nimittäin estää rasvan palamista. Kun elimistö on vuosia tottunut polttamaan sokeria ja säilömään rasvaa, se ei enää pysty polttamaan rasvaa. Vaikka oltaisiin paastolla, elimistö polttaa sinäkin aikana lihaksissa olevaa sokeria, jolloin lihaskudos pienenee ja rasvakudos säilyy entisellään."

Tuo edellinen www.luontaisnetti.fi sivuilta. Ajattelin nyt kokeilla samoilla sivuilla olevaa viikon ruokalistaa. Saapa nähdä lihonko vai laihdunko. Omassa päässäni on kyllä vahvasti iskostettuna käsitys että se on rasva joka lihottaa mutta katotaan nyt. TUon ruokaohjelman mukaan saa siis syödä voita ja kermaa ja juustoa yms. rasvaista. Makkaraa iltapalaksi jne. Mutta edelleen siis kohtuudella ja eipä noita mitenkään ylenmäärin edes jaksais mässätä... Elän siis ilman huonoja hiilareita jotka ko. jutun mukaan on syypää moneen...

semma
usko tai älä mutta kyllä tuo vähä hiilihydraattinen dietti toimii. olen saanut kolmessa ja puolessa viikossa viikossa tiputettua 5 kg ja ihan sillä että jätin leivän, perunan, pastan pois. Syön lihaa, kanaa ,kalaa , munia.
Olin kauhea leivän syöjä ja iltaisin varsinkin mussutin leipiä, oivalsin että siinä syy lihomiseeni ja tuntui että aina oli nälkä. Nyt nälkää ei juuri ole. Leipää aijon toki syödä mutta vain hiukan. Nyt olen syönyt yhden tai kaksi viipaletta hapankorppua päivässä. Tämä on tosi hyvä dietti ja varmaan saavutan oikean painoni melko pian, sitten onkin taito saada se paino pysymään siellä mutta nyt kun tiedän mikä lihottaa varon sen ylenpalttista syömistä
Minulla on ympärysmitta pienentynyt melkoisesti, siis sentit.
Sokeria kannattaa varoa!
Vielä on 5 kg pudotettavana.

Yhteistyössä