Raskausvko 15, huolettaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rintti

Vieras
Hei odottavat naiset,

odotan pitkään toivottua esikoistani, ja raskaus on edennyt viikolle 15. Oireita kuten pahoinvointia ja väsymystä ei enää ole, vain rinnat aristavat. Outoa tämä oireiden väheneminen; välillä ihmettelen että olenko lainkaan raskaana:)

Onko muilla huolestunut olo oireiden katoamisesta - vatsaakaan ei ole vielä kuin hieman pyöristynyt..

- Rintti

Juu, mulla on menossa viikko 16, eikä oireita enää ole ollut viikon 11 jälkeen. Olen kuitenkin käynyt kerran muuten vain neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ja np ultrassa, joissa molemmissa vahvistettiin tosiasia, että raskaana ollaan. Yhdessä välissä olin ihan varma jo, etten varmaan ole raskaana, koska sitä ei mitenkään tuntenut, eikä nähnyt. Eli samassa vanassa mennään.

Mulla on laskettu aika elokuussa, joten olen lueskellut ja kirjoitellut tuonne elokuulaisten palstalle, mikä on ollut hyvin antoisaa, koska on saanut tukea muiden kokemuksista, jotka ovat suunnilleen samassa jamassa kuin itse. En nyt muista, että olitko sinä sillä listalla? Jos et, niin tervetuloa!

Jo pidemmällä raskaana olevien juttuja kun on kuunnellut, niin pitäisi oikeasti yrittää nauttia tästä ""oireettomasta"" ajasta, sillä masun kasvaessa tulee kaikenlaisia ""oireita"", kenellä selkään, kenellä liitoskipuja yms. ja tietysti se, että maha on jokapaikassa tiellä:)

Ymmärrän hyvin huolestuneisuutesi, mutta ehkä edes vähän helppaa kun tietää, että samassa jamassa meitä on monta!

Juu, mulla on menossa viikko 16, eikä oireita enää ole ollut viikon 11 jälkeen. Olen kuitenkin käynyt kerran muuten vain neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ja np ultrassa, joissa molemmissa vahvistettiin tosiasia, että raskaana ollaan. Yhdessä välissä olin ihan varma jo, etten varmaan ole raskaana, koska sitä ei mitenkään tuntenut, eikä nähnyt. Eli samassa vanassa mennään.

Mulla on laskettu aika elokuussa, joten olen lueskellut ja kirjoitellut tuonne elokuulaisten palstalle, mikä on ollut hyvin antoisaa, koska on saanut tukea muiden kokemuksista, jotka ovat suunnilleen samassa jamassa kuin itse. En nyt muista, että olitko sinä sillä listalla? Jos et, niin tervetuloa!

Jo pidemmällä raskaana olevien juttuja kun on kuunnellut, niin pitäisi oikeasti yrittää nauttia tästä ""oireettomasta"" ajasta, sillä masun kasvaessa tulee kaikenlaisia ""oireita"", kenellä selkään, kenellä liitoskipuja yms. ja tietysti se, että maha on jokapaikassa tiellä:)

Ymmärrän hyvin huolestuneisuutesi, mutta ehkä edes vähän helppaa kun tietää, että samassa jamassa meitä on monta!

Toi on juuri toi ""inhottava"" välivaihe: alkuraskauden oireet katoavat, mutta mahaa ei vielä näy. Tuntuu, ettei käteen jää mitään konkreettista. Itsekin mietin noilla viikoilla jatkuvasti, onko kaikki kunnossa tai lähinnä, että mikä kaikki on vialla..

Ole huoleti. Muutaman viikon päästä alat jo pikku hiljaa pullistua ja kuukauden kuluttua tunnet jo ehkä liikkeitä. Ota irti kaikki tästä ajasta. Elät viimeisiä ""normaaleja"" hetkiä :)

Onnea odotukseen!

Tuttu tunne, mulla ei ole koko raskauden aikana ollut MITÄÄN oireita. Melkein päivittäin tulee tunne, että onkohan koko juttu unta vai olenko lopullisesti seonnut ja kuvitellut kaiken...
Onhan tuo toukka kahdessa ultrassa hyvinvoivaksi todettu, mutta silti mietityttää mikä on vialla kun mikään ei ole vialla...
Ollaan me yksiä höpöjä!!

Ei mullakaan ole se maha paljoa vielä kasvanut vaikka olenkin jo viikolla 16. Kyllä mäkin ootan aina kauhulla sitä viimeistä ultraa että näkee että onko se edes enää elossa.

Hei ihanat naiset,

kiitos lohdullisista sanoista. Helpottaa kuulla, että en ""hermoile"" yksin. Mulla on neuvola 2 viikon päästä, joten yritän malttaa odottaa sinne saakka, että pääsen kuuntelemaan sydänääniä. Tietty sinne voisi soittaa jo aiemmin..

Hobitti; miten löydän sinne elokuulaisten listalle? Oma LA on heinäkuun lopussa..

Voikaa hyvin ja tosiaan - koitetaan nauttia oireettomuudesta, nyt kun se vielä on mahdollista! - Rintti

moi! mulla takana yksi 'kokonainen raskaus' ja nyt siis rv 15, kuten sullakin. kummassakaan raskaudessa ei ole oikeasti ollut mitään oireita, pahoinvointia, aristusta, mitään! ja terve lapsi syntyi ensimmäisellä kerralla, toivotaan että nytkin. totta, että sitä ajattelee, onko kaikki kunnossa, kun mitään ei tunnu/näy, mutta ei sitä auta kuin uskoa ja toivoa! (=

Yhteistyössä