Raskaustestikö viallinen jos muut näyttäneet aiemmin negaa ja nyt tuli viivanpaikka yhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??????????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??????????

Vieras
Eli samoilla testeillä olen testannut aina ja mitään viivoja tai viivanpaikkoja en ole saanut eilen vielä testasin ja siihenkään ei mitään tullut kun taas tänään tuohon tuli ihan silmin nähtävä haalea viiva! Onko siis tuo testi viallinen?

Osta uusi testi ja tee huomenna uusinta aamupissistä.. Jos sekin näyttää plussaa niin onneksi olkoon syysvauvasta :)

Kukaan ei voi tietää onko testisi viallinen vai ei.

Jos olet jo muutaman negatiivisen saanut, mikset usko ettet ole raskaana? Tokihan se voi vielä muuttua, mutta kannattais odottaa siinä tapauksessa viikko jos toinenkin.

Olen tehnyt noita samoja testejä tämän 8kk yrittämisen aikana. Kuukautiset pitäisi alkaa tiistaina mutta ajattelin testata jo nyt jotta tiedän maistanko alkoa huomenna.

Olen tehnyt noita samoja testejä tämän 8kk yrittämisen aikana. Kuukautiset pitäisi alkaa tiistaina mutta ajattelin testata jo nyt jotta tiedän maistanko alkoa huomenna.

Siinä tapauksessa kumpikaan testi ei välttämättä ole viallinen. :) Olet ehkä raskaana, mutta hormonimäärä on vielä niin alhainen, että tänään näkyi vasta viivan aavistus ja eilen ei vielä sitäkään. Kokeile testata uudelleen huomenna aamupissasta. Jos testissä näkyy jotain niin jättäisin alkot väliin. :)

Toinen vaihtoehto on digitesti, sitä melkein suosittelisin jos vaan apteekkiin pääset. Sillä sitten huomisaamuna saisit aika varman vastauksen.

Kaikissa raskasutesteissä on olemassa 'viivanpaikka'. Näkyvä viivanpaikka johtunee virtsan epäpuhtauksista.

Ei ole olemassa mitään 'haamua'; jos testi on positiivinen heikostikin, silloin tulos on positiivinen. Ei mitään häilyvää tai haamumaista ole siinä. Viallisiakin testejä toki on, itse olen saanut vahvoja positiivisia tuloksia silloin, kun en ole ollut raskaana (todistettu veritesteillä), mutta se on käsittääkseni varsin harvinaista.

Tuossa kierron vaiheessa ei oikein voi saadakaan muunlaista kuin heikon positiivisen. Kuvan testissä näen testiviivan, mutta väristä on vaikea sanoa mitään. Jos itse näet punaista viivassa, niin voit kaikella todennäköisyydellä olettaa testin reagoineen raskaushormoniin. :) Testaa huomenna vielä uudestaan, niin saat ainakin osviittaa siitä, reagoiko toinen testi samoin ja viivassa voi ehkä jopa nähdä vahvistumisen merkkejä.

[QUOTE="hmmm";27783759]No mun mielestä haamu = heikko/haalea positiivinen. ja just sellaiselta toi musta näyttää. Luultavasti vahvistuu kun testaa uudestaan parin päivän päästä.[/QUOTE]

En ymmärrä, miksi pitäisi olla eri ilmaisut eri asteisille positiivisille, kun nuo kotitestit nyt sattuvat olemaan tuollaisia joko-tai -ratkaisuja. Jos kyseessä on positiivinen tulos, testissä on kaksi viivaa, ihan sama minkävahvuisia. Jos kyseessä on negatiivinen tulos, testissä on näkyvissä yksi viiva. Ei ole olemassa mitään välimuotoa ("haamu"), joka olisi siltä väliltä. Jos testissä näkyy heikosti testiviiva, testi on joko kehno (näyttää positiivisen huonosti) tai näytteen hcg-pitoisuus on alhainen.

En ymmärrä, miksi pitäisi olla eri ilmaisut eri asteisille positiivisille, kun nuo kotitestit nyt sattuvat olemaan tuollaisia joko-tai -ratkaisuja. Jos kyseessä on positiivinen tulos, testissä on kaksi viivaa, ihan sama minkävahvuisia. Jos kyseessä on negatiivinen tulos, testissä on näkyvissä yksi viiva. Ei ole olemassa mitään välimuotoa ("haamu"), joka olisi siltä väliltä. Jos testissä näkyy heikosti testiviiva, testi on joko kehno (näyttää positiivisen huonosti) tai näytteen hcg-pitoisuus on alhainen.

Minkälaisen tyydytyksen tuosta pilkun nussimisesta saa? Luulis, et aika vähäisen, koska pilkut on kuitenkin aika pieniä... Hanki kunnon dildo itselles, niin voit jättää pilkkuparat rauhaan.

[QUOTE="vieras";27783879]Minkälaisen tyydytyksen tuosta pilkun nussimisesta saa? Luulis, et aika vähäisen, koska pilkut on kuitenkin aika pieniä... Hanki kunnon dildo itselles, niin voit jättää pilkkuparat rauhaan.[/QUOTE]

Ja sua haittaa minun ja hmmmm:n välinen keskustelu miten? Jos ei ole mitään järkevää tai todellista kommentoitavaa, voi aina huitaista jollain henkilökohtaiseksi tarkoitetulla loukkauksella. Oivaa keskusteluu hei!

No näinhän se on, mutta mun mielestä on helpompi sanoa että "haamu" kuin "heikosti näkyvä testiviiva". Eikä haamu mun mielestä tarkoita mitään positiivisen ja negatiivisen välimuotoa vaan nimenomaan sitä että hormonia on vielä niin vähän pissassa että viiva näkyy haaleana = haamuna.

[QUOTE="hmmm";27783962]No näinhän se on, mutta mun mielestä on helpompi sanoa että "haamu" kuin "heikosti näkyvä testiviiva". Eikä haamu mun mielestä tarkoita mitään positiivisen ja negatiivisen välimuotoa vaan nimenomaan sitä että hormonia on vielä niin vähän pissassa että viiva näkyy haaleana = haamuna.[/QUOTE]

Totta tuokin. Mä olen ehkä saanut yliannostuksen vauvakuumeslangia jossain vaiheessa, kun nuo viivanpaikat, haamut ynnä muut ilmaukset ovat alkaneet särähtämään niin lujasti korvaan/silmään. Sitten taas täällä avoimella puolella usein kyselijät eivät ole kuumeiluslangille tuttuja (muuten olisivat tuolla Vauvakuumeisissa Hätähousu-ketjussa jo pähkimässä :D), joten siinä on ehkä mahdollisuus väärinymmärryksillekin.

Yhteistyössä