Raskauspahoinvointiennätys?

  • Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja onpas outoa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Veikkaan että kuukauden päivät vielä kestää. Mutta älä ajattele aikaa, vaan keskity siihen että lepäät ja syöt paljon. Jälkeenpäin ajateltuna aika on lyhyt. Keskity siihen positiiviseen ihanaan asiaan jonka takia tässä kärvistelet ja ole onnellinen siitä että kaikki on hyvin. Kerran keskenmenon kokeneena tiedän että siinä vaiheessa haluaisi vaikka kestää kolmen vuoden pahoinvoinnin mielummin.

Onpas ohje, syö koko ajan ja paljon. Paljonko sulla paino nousi? Kellä maistuu ruoka pahoinvoinnissa?
No ei minullekaan mitään epätervellistä maistunut, mutta söin jotain pientä vähintään 30 min välein (omenaa, mandariineja, leipää...), ja myöhemmin 1-2 h välein. Painoa tuli 18 kg mutta 10 kg jäi jo sairaalaan ja loput lähti puolen vuoden täysimetyksen aikana (ja silloinkin söin niin paljon kuin vain pystyin). Mutta toki eri ihmisten elimistö toimii eri tavalla - näin minulla. En olisi selviytynyt ilman paljon ruokaa ja lepoa. Söin lämpimän aterian 3-4 kertaa päivässä välipalojen lisäksi.

Koen että raskauspahoinvointi on täysin erilaista kuin muu pahoinvointi...

Joka tapauksessa, tsemppiä ap:lle! Kyllä se helpottaa ajan kanssa joka tapauksessa. Jonain päivänä huomaat että et ole oksentanut koko päivänä :) Ja iloitse pahoinvoinnin syystä :)
 
katmat
Alkuperäinen kirjoittaja raskaana:
Eli kuinkahan kauan tätä vielä jatkuu? Viikkoja vasta 9 ja aivan väsynyt tähän oloon jo :(
sori mun on pakko kertoa tää:eek:on ollu kaks kertaa raskaana ja kummallaki kerralla pahoinvointi kesti KOKO raskauden ja huipentui siihen,että synnytyksen aikana oksensin kaiken mitä irti lähti.sit helpotti :)
esikoisen kohdalla ootin koko ajan,että se loppuis.Eka terkka lupas että yleensä häviää n viikolla 12,sit ku ei hävinny,sanoi että vko16,sit ku ei sittekkää nii sanoi et viikolla 20 helpottaa ja ku ei vieläkää nii sanoi että no,toiset kärsii siitä koko raskausajan... toista odottaessani en sitte enää odottanukkaa että se loppuis ja niin se jatkui koko raskausajan,toisella kertaa vielä pahempana kuin ekalla.Ainoa millä sain pidettyä kurissa oli syödä koko ajan.Jos maha pääsi tyhjäksi nii tuli ihan hirveä olo. toisen kanssa ekat viikot meni niin että makasin sohvalla ja pystyin syödä ainoastaan viiliä ja lettuja.Kaikki muu ruoka yökötti ja tuli samantien takas...
 
mää vaan
mä oon joka raskauden kohdalla oksentanut synnytykseen asti. (7-lasta, joista yhdet kaksoset) ja se oksennus on tullu aina kun jotain syö. pahaolo vaivannu koko ajan, semmonen kiertävä olo. mutta onneks synnytykset on ollu helppoja ja jotain on jäänytkin elimistöön, koska en oo tippaan joutunu. lääkäri on määränny pahoinvointilääkeitä. kotityöt ja kaikki muukin on kyllä jääny huonolle hoidolle. mutta ei sitä onneks muista, kun vauva on maailmassa. toiveessa kahdeksas lapsi
 
Nyt on viikkoja 31,ja tän vikan viikon on ollut paha olo vaan apri päivää. Edllisistä loppui viikoille 28,26 ja n.28.....kahdesta ekasta ei ollut oikeastaan paha olo.kaks ekaa poikia,kolme seuraavaa tyttöjä.
 
ap
Kiitos kaikille vastauksista! Ja hatun nosto teille, kellä koko raskauden kestänyt tämä olotila!!
Tuota olen yrittänyt tehdä, että syön usein ja vähäisiä määriä, ongelmana vaan, et mikä maistuis tarpeeksi hyvältä tai että mitä tekisi mieli... mehujäätä voisin kokeilla kyllä ja sitä laimennettua tuoremehua, kun vesikin maistuu pahalta, samoin kahvi, tee, limsa ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille vastauksista! Ja hatun nosto teille, kellä koko raskauden kestänyt tämä olotila!!
Tuota olen yrittänyt tehdä, että syön usein ja vähäisiä määriä, ongelmana vaan, et mikä maistuis tarpeeksi hyvältä tai että mitä tekisi mieli... mehujäätä voisin kokeilla kyllä ja sitä laimennettua tuoremehua, kun vesikin maistuu pahalta, samoin kahvi, tee, limsa ym.
Mehun täytyy olla jääkaappikylmää, samoin veden kylmää, että maistuu raikkaalta. Kirjoitin tuonne toisaalle, että vetäisin juuri lautasellisen kaurapuuroa ja olo on parempi kuin koko päivänä.
 
Fleur de la Cour
Koko raskauden ajan. Viikkoa ennen synnytystä vielä oksensin. Mutta siihenkin tottui. 24/7 pahoinvointia oli puoliväliin saakka, sen jälkeen vaan satunnaista pahoinvointia ja oksenteluja.Tyttö mulla on.
 
Mulla kahdessa raskaudessa hurjat pahoivoinnit.
Esikoisen aikana kesti rv:lle 13-14 ja nyt kakkosen kohdalla rv:lle 15-16.
Ja molemmat tyttöjä.
Jäätelö maistui ja kylmä sitruuna-vesi juoma.
 
Krokodiili
Mulla on nyt 16+2 ja oksennan täyttä päätä. Mulla on pahoinvointilääkityskin ollut kahdeksannelta viikolta alkaen, mutta se auttaa vain vähän. Akupunktiossakin on tullut käytyä - laihoin tuloksin. Saa nähdä, kauanko vielä on luvassa makaamista ja yrjöämistä 24/7. Tähän ei kyllä pysty "tottumaan" mitenkään (kuten Fleur de la Cour!!). Tiputukseen en ole vielä joutunut, mutta melkein joka viikko sitä harkitaan erikseen.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Krokodiili:
Mulla on nyt 16+2 ja oksennan täyttä päätä. Mulla on pahoinvointilääkityskin ollut kahdeksannelta viikolta alkaen, mutta se auttaa vain vähän. Akupunktiossakin on tullut käytyä - laihoin tuloksin. Saa nähdä, kauanko vielä on luvassa makaamista ja yrjöämistä 24/7. Tähän ei kyllä pysty "tottumaan" mitenkään (kuten Fleur de la Cour!!). Tiputukseen en ole vielä joutunut, mutta melkein joka viikko sitä harkitaan erikseen.
Mielenkiinnosta kysyisin kuinka monta kertaa olet koleillut akupunktiota?
Olen kuullut että toisilla se on auttanut hyvinkin mutta ovat käyneet monta? kertaa 4-5 krt
 
vierastus
Kaverillani kaksi lasta ja hällä kesti pahaolo(siis ei kuvotus vaan ihan oksentelu)molemmissa viikolle 35....oli tosi kurjassa jamassa viikon 12 tietämillä ekassa raskaudessa,oli viikon tiputuksessa sairaalassa.Viimeiset 5 viikkoa oli kuulema elämänsä kunnossa =)
Itse kuulun niihin joilla ei pientä kuvotusta lukuunottamatta mitään oireita ole ollut(nyt viidettä odotan)
 
Krokodiili
Alkuperäinen kirjoittaja - (vierailija):
sinulla ei siis auttanut yhtään?
No... Noin vuorokauden olen ollut oksentamatta akupunktiokertojen jälkeen. Vähän alle tai vähän yli. Tosi huono olo on ollut silloinkin, mutta ihan oksentaa ei ole tarvinnut. Liian huono teho kuitenkin hintaan nähden.
 

Yhteistyössä