Raskauspahoinvointi - yhtäkkiä helpottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julppe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

julppe

Jäsen
29.04.2009
121
0
16
Sastamala
Olen kärsinyt pahasta raskauden ajan pahoinvoinnista rv5 lähtien. Välillä ollut ehkä yksi helpompi päivä ja sitten taas kaikki päivät oksentelua. Olen nyt rv 9+4, ja nyt ollut kaks päivää ollut helpompia päiviä pitkään aikaan. Eihän se näillä viikoilla kai yhtäkkiä pitäisi loppua. On siis hiukan vielä etova olo ja ei tee oikein mieli syödä muttei okseta sillain.

Onko muilla, jotka kärsineet raskauden pahoinvoinnista, ollut pitkiäkin taukoja, että on helpottanut? Pitäisikö huolestua jos ei paha olo ala? Kuitenkin siis aikasemmin olen oksennellut jopa 15-20 kertaa päivässä. Mielipiteitä?

mä oksensin esikosta joka ikinen päivä 21 ensimmäistä raskausviikkoa. nyt toista odotan viikolla 12+3 ja pahoinvointi on erilaista. siis nyt oksennan aamua,päivää,iltaa kun esikosta vaan aamuisin. ja nyt on väliin päiviä ettei tartte oksentaa ja sit on sellaisia päiviä ku tänään että oksennan koko päivän ja olo on erittäin heikko. sinuna olisin vaan onnellinen jos pahoinvointi loppuu =) sitä täällä itse odotellessa...

MUlla helpotti paha pahoinvointi just noihin aikoihin. En kylläkään ikinä oksentanut mutta niin huono olo että ei pystynyt syömään oikeastaan mitään moneen viikkoon. Paino tippui aika reippaasti. Mutta noilla viikoilla yhtäkkiä taas alkoi ruoka maistumaan suhteellisen hyvin. Enää tökkii vain jotkut lihat ja rasvaset ruoat.

Noilla viikoilla mullakin helpotti tässä raskaudessa, siitä eteenpäin ollut vain todella satunnaista pahoinvointia, ei edes joka viikko ole varmaankaan oksua tullut.
Itsekin siitä ensin huolestuin kun pahaolo oli ollut itselle ikään kuin merkki siitä että homma on varmaankin kunnossa. Mutta ainakin nyt rv 14 kaikki on ihan kunnossa. =)

Taisin melkein jo huokaista helpotuksesta että paha olo olisi loppunut, tuli eilen taas takaisin yhtä pahana! Kai se sit näymmä on "aaltoilevaa", välillä tuntuu helpottavan mut sit taas alkaa. No, eiköhän se JOSKUS lopu. No empähän oo nyt sit taas huolissani. :D

Noilla viikoilla se joillain alkaa helpottamaan ja joillain se suorastaan vain yltyy. Kovin vaihteleva ilmiö raskauksittain.

Itse en kylläkään joutunut oksentamaan, mutta etova ja ällöttävä olo alkoi ennen plussaa rv3+? ja voimistui rv7+0 ja tuon jälkeen alkoi jo helpottamaan päivä päivältä.
Lopulta rv10+? huomasinkin ettei oiekastaan etonut, vain kaikki epäterveellinen sai niskakarvat pystyyn ja ruokavalio olikin suhteellisen kasvikunta voittoista :D

Eli tosiaan, oireet kyllä katoavat tai sitten voimistuvat ja kummassakaan tapauksessa ei ole ykkösvaihtoehtona, että jotain olisi vialla...eli huolta ei kannata kantaa, vaan yrittää mieluummin nauttia rauhassa niistä hyvistä päivistä, sillä ei tosiaan voi tietää, miten pian sitä taas saa heikotella.
Tosin helpommin sanottu kuin tehty. Mutta kannattaa yrittää =)

Yhteistyössä