Raskausoireista, varsinkin 2-> raskauksia kokeneet!

Mulla oli viime raskaus helppo, ei pahoinvointia, ei kipuja, ei turvotusta, jos vatsa ei olisi kasvanut niin muuten olisin ollut kuin en raskaana olisikaan ollut. Pientä närästystä oli loppu vaiheessa, mutta sitäkään ei merkittävästi.
Samoin synnytys nopea ja helppo, jaloillani olin heti, sain mennä yksin suihkuun ja kävelin osastolle itse.. Imetys sujui hyvin jne..

Nyt on toinen raskaus suunnitteilla, pelottaa kieltämättä koska olen aivan varma että toista yhtä helppoa raskausaikaa ja synnytystä ei voi tulla.

Millaisia eroja teillä on ollut raskausajassa? Synnytyksessä?

 
Mulla eka raskaus ja synnytys näyttäis menneen samalla tavalla kuin sinulla. Nyt odotan kakkosta 24+1 vkolla ja raskaus on ollut ihan erilainen. Kaameaa etomista ja oksentamista melkein päivittäin. Oikeestaan nyt vasta on muutaman viikon ollut suhteellisen normaali olo. Synnytyksestä en vielä osaa sanoa :)
 
vieras
Mulla neljäs raskaus meneillään eikä raskausajoissa ole ollut mitään erilaista. Ilman pahoinvointeja oon päässyt, eikä juuri mitään muitakaan vaivoja.
Toka synnytys on tähän mennessä ollut helpoin ja ihanin. Kolmas oli kauhein. Että neljättä tässä odottaessa..
 
Katriina
Alkuperäinen kirjoittaja äiti09:
Mulla oli viime raskaus helppo, ei pahoinvointia, ei kipuja, ei turvotusta, jos vatsa ei olisi kasvanut niin muuten olisin ollut kuin en raskaana olisikaan ollut. Pientä närästystä oli loppu vaiheessa, mutta sitäkään ei merkittävästi.
Samoin synnytys nopea ja helppo, jaloillani olin heti, sain mennä yksin suihkuun ja kävelin osastolle itse.. Imetys sujui hyvin jne..

Nyt on toinen raskaus suunnitteilla, pelottaa kieltämättä koska olen aivan varma että toista yhtä helppoa raskausaikaa ja synnytystä ei voi tulla.

Millaisia eroja teillä on ollut raskausajassa? Synnytyksessä?
Tämä toinen raskaus on ollut ekaan verrattuna yhtä helvettiä. Eka raskaus oli alusta loppuun melko oireeton, pientä pahoinvointia lukuunottamatta. Nyt on ollut järkyttävän paha olo, migreeninomaista päänsärkyä, närästystä, selkäkipua, kuumetta, palelua... odotan kauhulla miten tämä jatkuu, varmaan tulen saamaan raskausdiabeteksen, myrkytykset ja kaiken, joilta ekassa vältyin.

 
Toinen raskaus oli kohdunulkoinen, leikattiin laparoskopialla.

Tämä kolmas on tähän asti (29+0) ollut vielä paljon helpompi kuin ensimmäinen. Loppuraskaudesta ja synnytyksestä en vielä osaa sanoa, mutta jos tää jatkuu tällasena, niin mä voisin olla aina paksuna :D
 
Mulla on kyllä ollu kaikenlaista mahdollista noissa kolmessa raskaudessa. Ja esim. liitoskivuthan on usein sellasia, että ne lisääntyy jos niit on ollu ekalla kierroksella. Pahoinvointia ei oo ollu yhdelläkään kerralla.
Kakkosen synnytys oli puolet nopeampi ja paaaaljon helpompi kuin ensimmäinen, kolmas olikin sitten väärinpäin mahassa niin leikattiin.
Kakkosen synnytyksestä toivuin nopeammin, osansa varmaan silläkin, ettei tehty epparia sillä kertaa.
Imetys on jokaisella kerralla sujunut tosi hyvin, sektionkaan jälkeen ei ollut mitään ongelmaa.
 
=)
No just, mulla on kummatkin raskaudet ollut aivan hirveitä, sekä synnytykset! :D

Joten vertailukohtaa ei hirveesti ole kun en tiedä kuin huonoja puolia, ja jos jompikumpi on pakko valita niin esikon raskaus aika ja synnytys oli ehkä hiukan kamalammat, mutta vain vähän!
 

Yhteistyössä