raskausoireiden häviäminen rv 5, keskenmenoko???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninni"

Vieras
Plussasin selkeän plussan siis 13.7. pian sen jälkeen alkoi ällötys ja alavatsakivut. kivut olivat menkkamaista eikä jatkuvaa. muutamana yönä heräsin "kramppimaisiin" vatsakipuihin, jotka menivät ohi noin kymmenessä minuutissa. Vähän samankaltaisia kuin vatsataudissa.. muita oireita oli rintojen arkuus ja lievä väsymys sekä mielialanvaihtelut. Tein uuden testin vielä varmuudeksi tämän viikon alussa, oisko ollu maanantai tai tiistai, sekin näytti selkeää plussaa. Nyt on ollut muutama päivä kun ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita. Aamuisin vaan on paha-olo, mutta ei kuitenkaan oksennuttava. Rintojen arkuus on hävinnyt ja olo on muutenkin melko "normaali"... onko syytä huolestua? Voisiko olla/enteillä keskenmenoa? Ensimmäinen neuvola on rv 8. kuuntelevatko silloin sydänäänet? Tai ottavatko virtsatestin raskauden varmistamiseksi? Tämä on ensimmäinen raskauteni.. Ainiin tällä hetkellä menossa rv 5+4...

kertokaahan kokeneemmat mitä pitäisi tehdä?? Huolehdinko turhaan....???

Minullakin hetkeksi hävisivät raskausoireet ja tällä hetkellä olen viikolla 35, joten hyvin meni. Ekalla neuvolakäynnillä ei ainakaan täällä kuunnella sydänääniä, koska eivät noilla viikoilla vielä kuulu neuvolan laitteilla. Raskaustestiäkään ei tehdä, sillä neuvolan testit ovat samoja kuin apteekin testit, joten voit itse tehdä kotona testin. Ja tikkuun kyllä piirtyy plussa vaikka olisikin keskenmeno tapahtunut.

Sulla on menossa jo rv6. Oireet voivat vaihdella, joten niistä ei välttämättä voi päätellä mitään.

Ekassa neuvolassa ei ainakaan täälläpäin kuunnella sydänääniä, eikä kyllä tehdä uutta raskaustestiäkään. Sä voit mennä pian yksityiselle ultraan, jos huolettaa. :)

Joo, ne kattoo että oletko raskaana, pissa testillä ja saattaa jopa kuunnella sydämmet :)

Elä huolehdi, keskenmenon vissiin taitaa huomata (itsellä ei kokemusta)

Olen kahden lapsen äiti ja minulla ei oikeastaan kummankaan kohdalla ollut minkäänlaisia pahoinvointia ja vissiinkään ei viel noin alussa välttämättä ole ollenkaan et vasta sitten rv10? voi jo ollakkin jos on ollakseen. Mut ei toisaan meinaa et ois keskenmeno jos oireit ei oo tai katoaa :)
tsemppiä ja onnea!!

mulla oli ainoat raskausoireet juuri noilla alkuviikoilla, menkkamaiset kivut, hieman etova olo ja väsymys. Loppuivat kyllä muutaman viikon jälkeen ku seinään. Nyt viikkoja 20. Helpolla olen siis päässyt. Että ei se aina se oireettouus tarkoita että jotain olisi vialla. Minä olen ainakin ollut onnellinen että olen näin vähillä oireilla selvinnyt. :)
Onnea odotukseen. :)

Mulla ei koko raskauden aikana ollut mitään "oireita". Ei kipuja, ei pahaa oloa, ei närästystä, tai mitään negatiivista. Kyllä siinä vähän mietitytti, että onko siellä edes mitään... mutta sitten alko maha kasvaa ja potkutkin tuntua.

Jossei mitään ihme vuotoja tai muuta ole niin en olisi huolissani.

kiitokset rohkaisevista ja nopeista vastauksista :) ihanaa kuulla että muillakin ollut näin. mulla ei tosissaan ole ollut mitään epämääräistä tai ylimääräistä vuotoa... huolehdin varmaan turhaan ja takana jo monta unetonta yötä asian takia... no eipähän tarvi enää valvoa :) Asun helsingissä,osaako kukaan sanoa mitä siihen ensimmäiseen neuvolakäyntiin kuuluu täällä päin?? niin ja edellisten kuukautisten alkamispäivästä, 14.6, laskettuna raskausviikkoja 5+4... osaatteko vielä sanoa että kuinka pitkälle raskaus näkyy raskaustesteissä? kun olen jostain kuullut että jossakin vaiheessa raskautta se hormonitaso alenisi ja sitten testi ei enää näytäkkään plussaa vaikka olisikin raskaana... onko tuossa mitään perää??

kiitos vielä onnitteluista :)

Ei sitä keskenmenoa välttämättä tunne: esim tuulimunaraskaudessa. Nimin. kokemusta on.
Pelkäsin tässäkin raskaudessa tuulimunaa kun oireet katosivat, mutta yllätys olikin suuri kun masussa köllötteli kaksoset. Tässä raskaudessa alussa raskausoireet tuli ja meni ja taas tuli ja taas meni...aina vaan pahempina. Nyt pahoinvointi on jo voitettu..toivottavasti. Huomenna rv18 ja toinen neuvola, jossa kuunnellaan toivottavasti jo sydänäänet. Oon nimittäin huolesta soikeena, kun viimeksi rv12 käyny ultrassa ja nähnyt että kaikki on ok vauvoilla. En ole siis vielä liikkeen liikettä tuntenut (yksi lapsi ennestään jo kotoa löytyy), maha on kyllä kasvanut, muttei kyllä sekään riittävästi siihen nähden että kaksoset on tulossa... ainakaan mun omasta mielestä siis. Pitäisi olla stressaamatta ko aiheesta, mutta minkäs teet... on siis useampi kuin yksi keskenmeno taustalla.

Sulla on menossa jo rv6. Oireet voivat vaihdella, joten niistä ei välttämättä voi päätellä mitään.

Ekassa neuvolassa ei ainakaan täälläpäin kuunnella sydänääniä, eikä kyllä tehdä uutta raskaustestiäkään. Sä voit mennä pian yksityiselle ultraan, jos huolettaa. :)

eka neuvolakäynnillä ei tosiaankaan sydänääniä,ainoa mitä mitataan on paino ja verenpaine..muutoin se tunti menee keskustellessa ja papereita täytellessä..ja varmaan aika harvalla noilla viikoilla kuuluiskaan sydänäänet..mutta toivon parasta ap:lle :)

aika jännää kun mulle on ennustettu ekaksi kaksosia, tyttö ja poika, ja sitten vielä yksi poika. olis se aika hauska sattuma kun multakin paljastuisi kaksoset masusta :) oli vielä sillai että työpaikkani keittäjä ennusti jollain sormus systeemillä sen :D En ole koskaan tuollaisiin uskonut mutta jos kävisi toteen voisi mieli muuttua :D no kun jaksaisi vain odottaa sinne ekaan ultraan. mulla kun ei ole varaa siihen varhaisultraan, ovat aika hintavia meinaan.... :/

Edelleenkään oireista ei voi päätellä luotettavasti yhtään mitään. =)

Oireeton raskaus voi ja onnistuu siinä, missä oireellinen menee kesken.

Mulla itsellä tm-raskaus oireli alusta loppuun, koko ajan voimistuen aina kaavintaan saakka.
Esikoisesta oireet tuli, katosi, tuli, katosi, tuli, katosi ja tuli tuli tuli, kunnes katosi taas.
Toinen oli samaa rataa kuin esikoinen. Tuli ja meni yhtenään.

Eli vaikka välillä vähän hiljentyy, nou hätä. Todennäköisesti ne tulee kohta nurkan takaa taas tuplavauhdilla päälle, mutta vaikkei tuliskaan, niin ei stressiä. Sen sijaan kantsii nauttia siitä, et on yks harvoista, jotka saa kulkea alkuraskauden oireettomana. :D

Mullakin alussa katosi oireet n viikoksi mutta palasivat kahta kauhiampana. Arvaa vaan olinko huolesta soikeana. Käytiin yksityisellä ultrassa (maksoi n 150 €) ja siellähän poju köllötteli. Ostin sitten dopplerin jolla pystyi kotona kuuntelemaan sydänääniä aina kun alkoi huolestuttaa. Tosin tais olla joku rv 10 tai 11 kun sillä kuului.

[QUOTE="ninni";24254302]kiitokset rohkaisevista ja nopeista vastauksista :) ihanaa kuulla että muillakin ollut näin. mulla ei tosissaan ole ollut mitään epämääräistä tai ylimääräistä vuotoa... huolehdin varmaan turhaan ja takana jo monta unetonta yötä asian takia... no eipähän tarvi enää valvoa :) Asun helsingissä,osaako kukaan sanoa mitä siihen ensimmäiseen neuvolakäyntiin kuuluu täällä päin?? niin ja edellisten kuukautisten alkamispäivästä, 14.6, laskettuna raskausviikkoja 5+4... osaatteko vielä sanoa että kuinka pitkälle raskaus näkyy raskaustesteissä? kun olen jostain kuullut että jossakin vaiheessa raskautta se hormonitaso alenisi ja sitten testi ei enää näytäkkään plussaa vaikka olisikin raskaana... onko tuossa mitään perää??

kiitos vielä onnitteluista :)[/QUOTE]

Juttelette mukavia hoitajan kanssa teet jotain alkoholikulutus lappuja.Saat kamalan nipun lapseen liityviä esitteitä varsinkin jos ensisynnyttäjä.Ai niin perintösairaudet käytte läpi

Mullakin hävisi oireet joskus 7viikolla ja tänään alkoi 23 viikko.:) Sydänäänet kuuluu neuvolan laitteilla aikaisintaan viikolla 12, mutta yksityisellehän voi mennä ultraan jos on varaa.

Rintojen aristus, vauvaolo, painontunne masussa, lievä turvotus, jano ja mahan jomotus katosivat yhden yön aikana rv.4+1, ei ollut keskenmeno, oireet palasivat n.rv7

Yhteistyössä