"raskausoire"-ketju

Kertokaas miten teidän on käyny, onko plussanneita :)

tein hätäsenä kp 26 negatiivisen testin, olishan se pitänyt tietää ettei sieltä vielä ainakaan plussaa tulis :D mahassa on välillä tuikkinut, eilen jomottavaa selkäkipua, menkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna mutta toivottavasti jäis tulematta!
 
No täällä ei mitään edistystä ole tapahtunut...nyt menossa kp 27/26-34 eikä vielä ole menkkoja näkyny. Ehkä vähän nippailee alavatsaa siihen malliin et vois alkaa kohta. Toisaalta oksettava olo ja lämmöt 37.2, rinnat edelleen kipeet. Saapa ny nähä, oli nimittäin edellisessäki raskaudessa aluksi maha tosi kipee sillon ku menkkojen piti alkaa mut niitä ei sit vain kuulunu. Mulla on tää kiertoki aika epäsäännöllinen ollu et en tiiä kuin pitkä tästä nyt tulee. Testasin eilen aamulla kuitenki negan. Mut jospa se ei vielä näkys, jos ovis ois olluki myöhemmin ku luulen :) en vielä heitä kirvestä kaivoon!
 
Kirjoitenpa minäkin omia tuntoja ja oloja.

Ekassa yk:ssa oli ihan kaikki oireet, kuin suoraan oppikirjasta, ja olin olevinani NIIN raskaana. Pettymyshän siinä tuli, ja täti ihan ajallaan. Rinnat oli kipeät, turvotusta, pahaa oloa, väsytti, tihkui maitoakin.. Mutta ei.

Nyt, toisessa yrityskierrossa, mulla ei ole ollut mitään oireita, oviksen aikaan tosin ne normaalit ovisoireet, ja samoihin aikoihin oltiin vähän juhlimassakin, kun ajattelin että tätä kiertoa en ota niin tosissaan, vähän tjot. Ja tuon juhlinnan jälkeisenä päivänä olin ihan sairaan kipeä, ei todellakaan normaalia, oksensin koko päivän iltaan asti vaikka nautitut määrät ei todellakaan ollut suuret. Ihmettelin, mutta laitoin mahataudin piikkiin. Nyt tätiä odoteltu muutama päivä ilman mitään oireita, ei ole rinnat arat, ei tule mitään vuotoa, vähän ehkä vatsaa juilii menkkamaisesti mutta tosi mietoa. Ja tänään kp 31/29 testattu himmeän hailukka plussa. En laske sitä mitenkään varmaksi ennen kuin vahvistuu, mutta olen ihan puulla päähän lyöty että näin oireettomasta olosta voisi plussa tulla.

Naisen kroppa on näköjään ihmeellinnen, toimii eri kierroissa eri tavalla :) Eli mistään ei voi ennustaa, mikä tahansa voi tarkoittaa mitä tahansa! Plussatuulia kaikille ja toivotaan että lupaavat oireet osoittautuu toivotuksi lopputulokseksi!
 
Heippa!
Täältä yksi oireilija ja vauvakuumeilija liittyy ketjuun!

Lopettelin pillerit tuossa tammikuun lopussa, jonka jälkeen tuli normaali tyhjennysvuoto. Sitten alettiin oviksen aikaan yrittämään. Nyt on menossa kp 29/27-29. Malttamattomana tein jo yhden testin tänään, mikä oli nega. :D Mutta voi hitsi tätä oloa.
-järjetön väsymys
-mahan turvotus
-muutamana aamuna järjetön kuvotus
-rinnat jotenkin raskaan ja turvonneen tuntuiset
-närästys

Mutta, itseni tuntien, olen kova somatisoimaan muutenkin ja nyt kun on vielä niiin kova toive siitä että tärppäis. Mutta pahoin pelkään, että kyse on nyt kuitenkin pillerin lopettamisesta johtuvista oireista. Ajattelin silti viikonloppuna, tai viimeistään ensiviikon alkupuolella tehdä uuden testin, mikäli menkkoja ei rupea kuulumaan.

Ja on tämä kyllä epäreilua, jos "turhan takia" joutuu tämmöisistä oireista kärsimään.. :D

Sitä vain mietin, että jos nyt jää kokonaan menkat tulematta, mutta ei siltikään ole tärpännyt, niin mitenköhän sitten seuraavat yritykset? Miten sitten laskee mitään kiertopäiviä/ovulaatioi päiviä tms?

Mutta kaikesta huolimatta, on tämä yrittäminenkin ihan kivaa ja jännää aikaa.
 
Taas negaa testi näyttää, eikä mitään menkkaoireita, eikä vuotoja, ei minkäänlaista! Yleensä aina noin pari päivää ennen kunnon vuotoa tulee tuhrua, nyt ei sitäkään eikä kipujakaan vielä ja jo 3 päivää menkat myöhässä. Mietin jo tuossa et olikohan mulla se ovis sittenkin myöhemmin kuin luulin, viime viikon ns. raskausoireet oli todennäköisimmin ovisoireita eli testit ei tietenkään vielä tässä vaiheessa mitään varmaa näytäkään. Mutta tulis nyt jompikumpi äkkiä, joko ne menkat tai sitte se plussa! :( alkaa tympiä tää epätietoisuus...
 
Kuinka yleistä on, että nänneistä tulee puristettaessa maitoa, mutta ei ole kuitenkaan raskaana? Haaveilen itse siis 4. lapsesta ja nyt on kp 20-21/24-26. Äsken siis kokeilin puristaa ja todellakin, "maitoa" tulee, vaikka olen imettänyt viimeksi 2,5 vuotta sitten. En ole kyllä itse asiassa aikaisemmin kokeillut ennen menkkoja, tapahtuuko tällaista. Miten teillä muilla?
 
Olen aivan samassa tilanteessa ellujokisen kanssa :D menkat kolme päivää myöhäs, yleensä tulevat ajallaan.. oireet säilyny ellei niitä oo tullu lisääkin.. testi näytti vielä eilen aamulla negaa :( inhottava epätietoisuus!!

menkkamaisia kipuja on ollut jo montakin päivää, mut ei ne vielä oo alkaneet.. ja välillä kivut menee täysin ohi! on myös ihan uudenlaisia tuntemuksia masussa, nää nipistelyt yms..
 
Viimeksi muokattu:
Malttia ja tsemppiä kaikille! :) ihan näin alkajaisiksi :D

Itse täällä olen pelon vallassa! En varsinaisesti ole vauvakuumeen kourissa mutta tottakai jos raskaus tulee niin tervetuloa vain :) Mutta tosiaan, soitin aamulla lääkäriin ja kyselin mistä johtuu yli viikon kestänyt aamu ripuli, ja hänen mielestään kyse voisi olla raskaudesta ja käski tekemään testin. Minullahan tosiaan jäi viime kuukautiset pois (joka on normaalia minulla sillä kuukautiset jäävät HYVIN usein pois) ..... no mutta huomenna ostamaan testiä mutta ärsyttää tämmöinen jännittäminen :D
Mitäs mieltä täällä ollaan voiko tuommoinen aamu ripuli olla oire raskauteen vai jotankin ihan randomia? Koska muita oireitahan minulla ei ole :)
 
No mulla on kyllä ollut maha löysällä jo ainakin viikon, mikä ei ole mulle tyypillistä. Nyt on kp 21 tai 22 ja mun kierron pituus on 24-26 pv... oon ihan hermona. Välillä oon täysin varma, että oon raskaana ja välillä taas en ollenkaan, koska tuntemukset siis vaihtelevat. Ja eilen tosiaan toi viimeisin oire, tulee "maitoa" nänneistä, kun puristan niitä, mutta kukaan ei ole vielä vastannut, onko muilla sellaista oiretta ennen kuukautisia. Voiko siis olla, että sekään ei välttämättä ole merkki raskaudesta... Kyllä täytyy sanoa, että kärsivällisyys ja rauhallisuus on kaukana tästä mun vauvakuumeesta... ja pudotus on todella kova, jos en ole raskaana!
 
Minun käsittääkseni tuo maidon tuleminen raskausaikana on ihan normioire mut sitä en tiedä tuleeko sitä myös ennen kuukautisia. Itsellä ei vastaavaa ikinä ole ollut mutta muistan lukeneeni et on yksi raskaus oire. Ripulista ei ole tietoa liittyykö se raskauteen, mutta kyllä vatsan toiminnassa jotain muutoksia voi tietääkseni tulla, ummetusta ainakin, ainaki sit ku raskaus on jo pidemmällä.

Huoh, itsellä ei vieläkään mitään muutoksia mihinkään suuntaa...ei menkkoja, ei vatsakipuja, testiä en oo tehny vielä uusiksi. Ajattelin että viikonlopun jälkeen ehkä maanantaina vois tehdä jollei vuoto ala. Mutta semmonen olo on nyt et en oo raskaana. Haluan vaan ne menkat nyt et pääsee niistä eroon ja uuteen kiertoon :) Tsemppiä kaikille ja toivotaan plussatuulia!!! :)
 
Liityn joukkoonne :) Uutena täällä huutelen!

Meillä yritystä takana reilu kolme vuotta. Nyt menossa kp38/29-32 ja kolme testiä tehty - kaikki negoja. Seuraavia oireita on ollut nyt viikon verran..

- Tissit kasvaneet (niinkuin yleensä ennen menkkoja, mutta yleensä ovat kivikovat, nyt pehmeät)
- Pyörryttänyt muutamana päivänä
- Koko ajan väsyttää
- Nippailua, menkkakipumaista tunnetta selässä aika ajoin, paineen tunnetta, vihlontaa
- Lämpö ollut hieman koholla
- Parina viime päivänä tullut hailakan ruskeaa vuotoa, jolloin menkkamaiset kivut lisääntyivät, tuntuisi kuitenkin menevän ohi

Nippailua ja paineen tunnetta on ollut joskus aiemminkin, kun olen toivonut niin kovasti raskautta, muttei se mielestäni koskaan ole ollut näin voimakasta. Eikä aiemmin ole tälläisiä muita oireita tullut. Puhumattakaan siitä, että kierto olisi koskaan venähtänyt näin pitkäksi. Jotenkin jo viikko sitten olin aivan varma, että sisällä olisi se pikkuinen, tuli vain sellanen "tunne".

Turhauttaa kun ei tiedä. Toivon, että alkaisi ne menkat sieltä niin saisi jotain selvyyttä. Huomenna menen jättämään aamupissasta näytteen terkkariin, mutta jotenkin on sellainen tunne että negana se sieltä tulee... Kohta alkaa pää hajota tosissaan.. :/
 
Melodyllä, kuulosti oireet lupaavalta. Meikäläinen täällä luki ahmien tätä ketjua ja sitten ei ollutkaan vastausta! Melodyy mikä tilanne?!?!

Luulis, että kun ikää tulee ja lapsiakin on jo "muutama" niin ei enää sortuisi tähän jatkuvaan analysointiin, mutta ei tää näköjään mihinkään muutu. Raivostuttavaa!!!

Oireista sen verran, että omalla kokemuksella voin sanoa, että kaikki nippailut ja nappailut kuuluu loppukiertoon muutenkin, joten niitä ei oireeks kannata laskea. Sama koskee pahoinvointiin ja tissikipuun ja mielialavaihteluun, ne on ihan normaalit pms-oireet.

Ne joilla menkkojen alkaminen aiheuttaa päänsärkyä niin ei voi laskea sitäkään, mutta niillä joilla sitä ei normaalisti koskaan ole niin se voi olla.

Varmimmat oireet mitkä VOI indikoida raskautta on järjetön sisäinen hytinä, varsinkin iltaisin ja yleensä sitten yöllä herätään siihen että lakanat on hiestä märät. Sitten monilla vetinen valkkari, joka on tosi runsasta niin kertoo myös raskaudesta, päänsärky on tosiaan monilla myös.
Muut voikin heittää romukoppaan. Mullakin on esim. näppylöitä tullu joskus raskauden alussa, mutta kaikista ei, joskus iho on ollu parempi ku koskaan.

Mut ne jotka EIVÄT ole todistetusti olleet raskaana ja on lorisemalla tullu vetistä valkkaria, ovat hytisseet järjettömästi iltaisin ja hikoilleet yöllä ja on ollu päänsärkyä niin huutakaa HEP! Mä sitten tiputan nääkin niistä varmoista oireista ;).

Ite kans hätäsenä jo ovistestin tein kun niitä naapurilta sain, mutta negahan se oli. Omat oireet on:
- todellakin hytisyttää ja paleltaa
- yöllä on kuuma, mutta ei kyllä hikoiluta niin ku yleensä raskaana ollessa...hmmm
- päänsärkyä on ollu, vaikka en oo kuukausiin siitä kärsiny ja aika harvoin muutenki, nyt särkeny monta päivää...hmmm..
- no juu sitä vetistä valkkariakin riittää.

-pahoinvointiakin on lievästi ohimenevästi, mutta sitä en kyllä laske oireeks
-ei juuri nippaile eikä nappaile enempää ku normaalistikkaan, ei oo näppyjä, ei oo tissit kipeet....

Viime kuussahan meni kesken 5+6, joten nyt kierrosta ei tarkkaa selvyyttä, mutta ovista bongasin joten päivät olis ehkä: kp26/29-32 dpo jotain 10-13

Hassel
 
  • Tykkää
Reactions: Melody89
ohoh unohinkin ihan päivitellä tänne!
kiitos Hassel muistutuksesta :)
nuo edelliset oireet näköjään listasin kp26, nyt on menossa kp38.
Eilen sain cb:n OVIStestiin hymynaaman, mutta r-testi oli nega.
Joten....
mulla noi oireet liitty nyt näköjään jotenkin tohon munasolun kypsymiseen ja LH:n nousuun??
en vaan osannut odottaa näin myöhäistä ovista, edellinen kierto kun oli 29 päivää.
tai sitten oli ihan mielikuvitusta tai muuta hormonien heittelyä :D
tällä hetkellä edelleen:
-tosi kosteaa alakerrassa
-hiukset rasvoittuu
-yöllä hikoilee
-lievää pahaa oloa nälkäisenä
-Nännit ollu nyt 3 päivää jäätävän kipeet, ja sen takia testailin eilen sitä ovistakin.
-perus masuneppailut ja jomotukset
 
Viimeksi muokattu:
Jahas, soitin tänään terkkariin pissakokeen tuloksista. Negatiivinenhan se oli :mad: Ja menkkoja ei kuulu, tänään kp 40. Tissit tuntuvat kasvavan koko ajan.. Muita oireita silloin tällöin selässä tuntuva menkkamainen kipu. Lämmöt edelleen normaalia korkeammalla.

Jos sitä vaikka testailisi taas viikon päästä. Ja sitten vaan odottelemaan tämän kuun menkkoja, jotka pitäisi tulla tuossa loppukuusta..
 
No niin! Liitympä joukkoon!
Taustatietoja: kolmannen yrityskierron jälkeen saatiin plussa testiin. Olin kivasti 13 viikkoo raskaana luullen, että kaikki oli hyvin, mutta sitten np-ultrassa sanottiin, että vallitettavasti ei ole eloa...
Noh. Nyt odotellaan kolmansia kuukautisia keskenmenon jälkeen... Toivon niin, että ne ei tulis ja tää on eka kierto, kun oon flipannu ihan totaalisti vauvakuumeilun kanssa! :D Viellä viime menkkoja odotellessa mun pää oli ihan sekasin ajatuksista ja välillä jopa toivoin, että en olis raskautunu, vaikka sitten kuitenkin ne kyyneleet tirautin kun ne menkat alko..
Mutta nyt löytyy kauhee kasa raskausoireita ja oon ihan varma, että ollaan raskauduttu (katotaan...)! Ja Mun on ihan pakko tulla johonkin jakaa mun tuntemukset, koska en kehtaa puhua kenellekkään siitä, kuinka varma oon :D
Eli tänään olis sitten vissiin dpo 9. Eilen menin tyhmänä testaan ja tänäänkin sitten testasin (koska haluan tietää heti, kun mahdollista!) ja negaa näytti kaikki.... :/ Ihan kun se näkyis viellä... Veikkaan, että jos vaava on kiinnittynyt, niin se on tapahtunut maanataina, koska sillon sattu niin saatanasti alavattaan ja välillä meinas jalat lähtee alta. Sen jälkeen on ollu ihan pientä juilimista sillon tällön ja iltasin varsinkin turvottaa. Valkovuotoo tulee ihan älyttömästi... Ja mikä panetus... :D Eilen menin sekasin laskuissa, että kuinka monta orgasmia sain, mutta ukko veikkaili lähemmäs 20...
Ja sitten tuo joka eniten epäilyttää on tuo kohdunnapukka, joka on ylhäällä ja pehmeä... Yleensä ovulaation jälkeen muuttuu kovaksi ja laskeutuu alemmas...
Oon niin varma ja sit en kuitenkaan! Ihanaa, että täällä on tälläsille pimahtelijoille oma ketju.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Kukkuluuruu: valitettavasti kohdunnapukka on oltava kova, takana ja pitkä jos on raskaana. Pehmeä, aukinainen ja lyhyt ennakoi menkkoja. Mutta mullakin yleensä lyhenee vasta ihan edellisenä päivänä. Mutta monesti myös vasta kovenee ja pitenee kunnolla ihan vikoina päivinä, kun r-hormonia alkaa olla elimistössä enemmän.

Voi tätä piinaa...kp27-28...
 
Kukkuluuruu: valitettavasti kohdunnapukka on oltava kova, takana ja pitkä jos on raskaana. Pehmeä, aukinainen ja lyhyt ennakoi menkkoja. Mutta mullakin yleensä lyhenee vasta ihan edellisenä päivänä. Mutta monesti myös vasta kovenee ja pitenee kunnolla ihan vikoina päivinä, kun r-hormonia alkaa olla elimistössä enemmän.

Voi tätä piinaa...kp27-28...
Jokaisella napukka toimii erilailla. Siihen pitää tutustua jokaisen itte ja mun napukka oli tällänen edellisessäkin raskaudessa. Mulla se menee kovaksi ovulaation jälkeen ja alkaa laskeen. sitten kun menkat alkaa, niin edellisenä iltana yleensä napukkaa pehmiää ja aukee. Nyt ei oo ollu ollenkaan kova ovulointien jälkeen.. Voi vitalis, kun haluan sen plussan siihen testiin.... Aina nää viimeset päivät (14päivää ovulaatiosta...) menee niin HITAAAASTI....
 
  • Tykkää
Reactions: Hassel
kp 26... Ei menkkoja... Oli maha ja selkä niin kipee eilen ja viime yönä, että vähän nyt ihmetyttää.. Tänään ei kuitenkaan oo mitään. Testasin aamulla: Nega edelleen... Tapahtuis nyt jotain johonkin suuntaan... Oon vissiin luullu sen ovulaation ihan väärin. :O
Niin juu.. Napukka ylhäällä, ei oo kova eikä pehmeekään... Lämmöt 36,6... Oon ihan ulapalla omasta kropastani tällä hetkellä...
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin ''hulluna testaaja'' :D Melkeimpä jokakerran jälkeen kun on ilman ehkäsyä menty niin parin viikon päästä testaileen..... joka kerta tosin tuloksetta :ashamed: vaikka mukamas oireita ollut, miehenikin mielestä.
Mutta nyt ostettiin liukuvoidetta ''conceive plus'' josta kuulemma on apua, sillä se sisältää magnesium ja kalsium ioneita ja on siittiö ystävällinen. sitte vaa peukut pystyyn! tänään menee kokeiluun! jotkut tulleet heti seuraavalla raskaaksi ja joillakin ei tapahdu mitään... toivottavasti kuulutaan tohon ensimmäisen joukkoon!

Olen siis itse 20v. Ja toiveena olisi oma ensimmäinen pienokainen<3
Kaikille muillekin sikana tsemii! :) <3
 
Mä ilmoittaudun kanssa ihmettelijäksi.

Tosin en voi uskoa tärpänneen. Meillä oli keskeytys rv 17+1 (sikiöstä johtuva, vauva oli toivottu :'( ), sen jälkeen menkat ja vielä kierron puolivälissä kaavinta kun yllättäen ei kaikki tullut ulos.

Kierron pituudesta tässä "kierrossa" ei hajuakaan, edellisistä menkoista mennyt siis ikuisuus ja kaavinnastakin 28 päivää...

MUTTA, ovulaatio bongattiin ihan lääkärillä jälkitarkastuksessa, jotenkin se on tapahtunut kaikesta sekoituksesta huolimatta.

Nyt on kipuja mutta ei vuotoa. Voiko ihan menkoissakin olla tällaista mieletöntä alaselän polttelua muutamia päiviä oikein täydellä teholla ennen vuotojen alkamista?

Kuulostaa varmaan siltä, että mulla ei olis ikinä ollut menkkoja kun tällaista kyselen. Vaan kun ei koskaan ole ollut tällaista kipua. Viime raskaudessa oli kyllä julmetut kivut, mutta ne alkoi vasta myöhemmin.

Naama kukkii, mulla on ihan järkyttävä määrä finnejä ja iho rasvoittuukin ihan kamalan näköiseksi päivän aikana.

Mutta näitä kaikkia oli myös pillereiden lopettamisen jälkeen (poislukien nuo menkkajuilinnat ja poltot selässä ja reisissä). Kiva tässä arpoa, että onko syytä huoleen vai iloon. :stick:
 
Heissan hei,

Lueskelin tätä ketjua, ennenko plussasin, kun olin varma, että olen raskaana. Varma olin, kun näin unen. Ja myötäelänyt olen, vaikkakin suurimmanosan kohdalla jälkikäteen, piinailuissa ja oirehdinnoissa :) Listaan nyt tähän omat vähäiset oireet joita on ollut, josko joku siitä saa itselleen uskoa tulevaan :)

- Näin unta, missä kerroin olevani raskaana (ei mitään oireita, tän jälkeen olin varma)
- Hyvin pientä herkistymistä hajuille, esim ulkoroskis vienosti tuoksahteli kun ohitin sen
- Rinnat ei kipeät, mutta kylmässä pesuhuoneessa kylmyys vihloi nännejä
- Menkkmaiasta polttelua vatsassa, sellasta kramppaamista (menkkakivuista en useinkaan kärsi), viimeviikolla ja viikonloppuna.
- Runsaampi valkkarivuoto viikonloppuna ja luulin kokoajan, että menkat alkaa
- Viimeviikolla tuli sellaista kellertävän ruskeaa "tuhnua" ja luulin menkkojen alkavan, mutta tais olla jotakin muuta :)

Vasta tänään (jo ennen kuin tein plussan) on ollut etomista..todella pahaa sellaista. Rinnat ei ole kipeät. Maha on turvoksissa, mutta johtuneen siitä, että on ollut pakko syödä jätskiä (helpottaa hetkeksi, vaikka ällötys palaa heti syötyä) ja Cokistakin join.

Siis omallatavallaan oireita ei ole pahemmin ollut. Ainoa oire, joka mulle varmasti kertoi, että olen raskaana oli uneni sekä tänään tämä ällötys. Muuten olo on aikalailla sama kuin muinakin kuina ollut :)

Paljon plussaonnea teille kaikille :)
 
ajattelin tulla taas kirjottelemaan, viime kierrossa menkat siis tuli..

testasin toissapäivänä plussan kp 26/28-32 ja yllätyin että loppujen lopuks siitä tuli ihan vahva plussa :O ei voi oikein uskoa todeks ja oottelenkin kokoajan menkkoja.. hui..

pitää viel tehdä toinen testi ensviikolla :) toivottavasti muillakin tärppää!
 

Yhteistyössä