Raskausmyrkytys?

• Viestiketjun aloittaja "Uupunut"
  • Ensimmäinen viesti
"Uupunut"
Mua väsyttää jatkuvasti, huimaa, en saa unta kun särkee joka paikkaan, oksettaa, kutittaa joka paikkaan, silmät ovat valonarkoja, paineet oli alkaneet viime neuvola käynnillä kohota. Ja siis tosta väsymyksestä, se tuli yhtäkkiä ja on aivan kamalaa, en jaksais edes pukea päälle, kulkisin mielummin vaikka alasti ja palelisin, ei vaan löydy voimia. proteiinia pissassa yhden plussan verran.. jalkoja ja käsiä turvottaa.. voih, tää lista vaaan jatkuis. Tekis yksinkertasesti mieli juosta pakoon omasta kropasta, raskautta jäljellä 10 viikkoa, jatkuuko tää sinne saakka...?

Osaako joku sanoa mikä mulla on, kun tätä on nyt kestänyt jokunen päivä, neuvolassa epäillään raskausmyrkytystä.. mutta en aina ota selkoa tuosta mein neuvolatädistä..

Tuota noin...
Jos sulta epäiltäis raskausmyrkytystä, makaisit jo sairaalassa. Jos epäilet neuvolaterkkarin ammattitaidottomuutta, soita äitipolille ja kerro vaivasi.

Raskausmyrkytys ei ole leikin asia, ja jos se sulla on, et voi olla enää kotona -> sairaalaan loppuraskauden ajaksi.

"aapee"
Neuvolassa kyllä sanottiin että seuraillaan arvoja ja mun oloa ja miehelleni kirjoitti kolmenpäivän loman jotta voisin levätä ja mies hoitais lasta, mutta tuntuu vaan pahenevan tää olo..

erehtyy ne ammattilaisetkin
no jos olo pahenee, niin eikös asia nyt ole harvinaisen selvä: soita äitipolille hetimiten. Älä liian pitkälle neuvolantädin ammattitaitoon luota, vaan pyydä se toinen mielipide sieltä polilta suoraan.

:)
Jos sulta epäiltäis raskausmyrkytystä, makaisit jo sairaalassa. Jos epäilet neuvolaterkkarin ammattitaidottomuutta, soita äitipolille ja kerro vaivasi.

Raskausmyrkytys ei ole leikin asia, ja jos se sulla on, et voi olla enää kotona -> sairaalaan loppuraskauden ajaksi.
älä höpötä, itsellänikin epäiltiin raskausmyrkytystä kaksi viikkoa ennen kuin jouduin sairaalaan makaamaan. :)

terkka
Juu, raskausmyrkytystä on lievänä aikas monella äidillä ja aika harvoin sairaalaan siitä joutuu. Mutta ehdottomasti seurattava, varsinkin jos sulla viikkoja vasta 30.

Väsymyksestä; onko hb ja sokeri katsottu? Entä etkö saa nukuttua kun olet täällä palstalla yöllä ollut?

Minua ei synnärille soittaessani otettu vakavasti vaan vaivat laitettiin raskauden syyksi, mutta neuvolan täti laittoi suoraan lähetteen sairaalaan..

Sairaalassa olin sitten vuodelevossa synnytykseen saakka. Hyvä kun sai. Luvan hakea ruuan käytävältä... Ja lehtiä, telkkaria ja tietokonetta ei saanut käyttää kuin tunnin päivässä. Aika tylsää oli :/

Murkytyksen kanssa ei kannata pelleillä tai kokeilla mitä kroppa kestää. Tila voi pahentua ihan hetkessä (tästäkin on kokemusta).

"minnu"
Ensimmäisistä raskausmyrkytyksen oireista meni viikko kun lapsi oli maailmassa. Ja itse ehdin tuossa ajassa siihen kuntoo että teho kutsui suoraan leikkaussalista... lapsi syntyi rv 28+4.

Oireet oli todella voimakaan ja pahenivat tosi nopeasti. Lasta koitettiin pitää sisällä mahdollisimman pitkään että kortisoni ehtisi kypsyttää keuhkoja. Loppu viimein mun kroppa ilmeisesti antoi periksi kun synnytys käynnistyi, lapsivedet meni. Mutta myös istukka alkoi irrota...kiireelliseen sektioon jouduin. Ja verenpaineiden vuoksi menin teholle...lukemat olivat tähtitieteelliset.

Yhteistyössä