Raskausmyrkytys

raskausmyrkytys...
Mulla puolestaan ei ollut verenpaine oikein missään vaiheessa koholla... Korkeimmillaan tais olla 130/85 luokkaa. Turvotusta oli jonkin verran, mutta ei mitenkään hirveästi. Pissassa oli valkuainen yhdellä plussalla lasketun ajan tienoilla ja paineet nousussa omaan tasoon nähden ja silloin passitettiin äippäpolille ja jouduin jäämään suoraan osastolle. Synnytys käynnistettiin rv 40+3 ja diagnoosina oli vaikea raskausmyrkytys, johon sain lääkitystä läpi synnytyksen tipan kautta. Joten nopeasti paheni mulla...
 
vieras
jos kattovat tilan pahaksi, ni eivät paljon kysele, et lähetkö osastolle.. voit joutua allekirjottaan lapun et oot omavastuisesti kotona..
toivotaan kuitenkin et ei ole myrkytystä ja et saat olla kotiseuranassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Kääks, en tiiä.. On kyllä hankalaa! Ja ne paineet on varmasti taas perjantaina koholla :(
eikö antanut tikkuja sulle kotiin? voisit kotonakin seurata ettei yhtäkkiä ilmesty valkuaista. mä seurasin toisessa ja kolmannessa raskaudessa varulta koko ajan sitä kotona..ihan siksi kun eka syntyi noin aikaisilla viikoilla.
 
Omalla luvallahan saa olla pois sairaalasta mutta kun tulee tarve niin saa mennä sinne. Monikin tekee näin, jos oman tilanteen seuraaminen on mahdollista kotoa käsin myös.
Mua vaan niin ärsyttää se sairaalassa makaaminen, täällä'isi ja lapset kotona, ja isin pitäis työkin hoitaa.. Mummut on töissä ja sisarukset töissä. Miten sitä selviäis...
Ei mitenkään!!! Ja kun ne vauvan tavaratkaan ei ole valmiina!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Kääks, en tiiä.. On kyllä hankalaa! Ja ne paineet on varmasti taas perjantaina koholla :(
eikö antanut tikkuja sulle kotiin? voisit kotonakin seurata ettei yhtäkkiä ilmesty valkuaista. mä seurasin toisessa ja kolmannessa raskaudessa varulta koko ajan sitä kotona..ihan siksi kun eka syntyi noin aikaisilla viikoilla.
ei antanut, kun siinä ei ollut mitään mutta perjantaina varmasti antaa kun menen taas käymään neuvolassa. itelläkin kuitenkin kolmas raskaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Omalla luvallahan saa olla pois sairaalasta mutta kun tulee tarve niin saa mennä sinne. Monikin tekee näin, jos oman tilanteen seuraaminen on mahdollista kotoa käsin myös.
Mua vaan niin ärsyttää se sairaalassa makaaminen, täällä'isi ja lapset kotona, ja isin pitäis työkin hoitaa.. Mummut on töissä ja sisarukset töissä. Miten sitä selviäis...
Ei mitenkään!!! Ja kun ne vauvan tavaratkaan ei ole valmiina!
Älä nyt panikoi.. :hug: kyl se siitä. lapsi voi saada kunnallisen hoitopaikankin siksi aikaa jos sairaalaan joudut. mutta usko pois että sairaalassa turvallisempi olla vauvan ja itsesi takia jos myrkytys todetaan.
 
Nyt kuulostaa sterssinpoikaselta onnellinenäiskä! Ja sitä NIMENOMAAN pitää välttää, ja kaikkea ylimääräistä. Varmasti on paineet koholla jos alat stressaamaan ja miettimään. Eli rauhoitu ja koeta vaan hoidella niitä asioita sitä mukaa, että sinne osastolle voi joutua. Parempi olla seurannassa, kun panikoida kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Omalla luvallahan saa olla pois sairaalasta mutta kun tulee tarve niin saa mennä sinne. Monikin tekee näin, jos oman tilanteen seuraaminen on mahdollista kotoa käsin myös.
Mua vaan niin ärsyttää se sairaalassa makaaminen, täällä'isi ja lapset kotona, ja isin pitäis työkin hoitaa.. Mummut on töissä ja sisarukset töissä. Miten sitä selviäis...
Ei mitenkään!!! Ja kun ne vauvan tavaratkaan ei ole valmiina!
Mutta kun kyse ei ole vaan odottajasta. Vauvaa pitää seurata myös ja sitä ei voi tehdä kotona. Ne eivät turhaan ota sisälle vaan sillon on oikeasti aihetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Kääks, en tiiä.. On kyllä hankalaa! Ja ne paineet on varmasti taas perjantaina koholla :(
eikö antanut tikkuja sulle kotiin? voisit kotonakin seurata ettei yhtäkkiä ilmesty valkuaista. mä seurasin toisessa ja kolmannessa raskaudessa varulta koko ajan sitä kotona..ihan siksi kun eka syntyi noin aikaisilla viikoilla.
ei antanut, kun siinä ei ollut mitään mutta perjantaina varmasti antaa kun menen taas käymään neuvolassa. itelläkin kuitenkin kolmas raskaus.
harvoin tulee noin monennessa raskaudessa myrkytystä. yleensä on ekan raskauden vaiva. mulla oli ekassa, tokassa ei tullut myrkytystä mutta virtaukset huonontui ja synty 35+5. kolmas syntyikin sit vasta 39+1. en kyllä usko oikein että sulla ois myrkytystä..
 
TuhmaHauva harmaana
Itse en kokenut mitään oireita. Neuvolassa oli paineet koholla. polilla jo valksuaista ja sitten sitä köllötetiinkin kuukausi osastolla. kaksi yötä sain nukkua sinä aikana kotona. PItävät siksi niin kovaa vahtai kun se tila voi heketä ihan tosi äkkiä ja sit vauvallehan siinä huonosti käy, ei äidille.
Mulla sit käynnistettiin vko 37+6 kun punktiossa oli vihree vesi ja diabeetikkona käynnistetään muutenkin vähän etuajssa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva harmaana:
Itse en kokenut mitään oireita. Neuvolassa oli paineet koholla. polilla jo valksuaista ja sitten sitä köllötetiinkin kuukausi osastolla. kaksi yötä sain nukkua sinä aikana kotona. PItävät siksi niin kovaa vahtai kun se tila voi heketä ihan tosi äkkiä ja sit vauvallehan siinä huonosti käy, ei äidille.
Mulla sit käynnistettiin vko 37+6 kun punktiossa oli vihree vesi ja diabeetikkona käynnistetään muutenkin vähän etuajssa...
myös äidille voi käydä huonosti...
 
Tuhmahauva
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Omalla luvallahan saa olla pois sairaalasta mutta kun tulee tarve niin saa mennä sinne. Monikin tekee näin, jos oman tilanteen seuraaminen on mahdollista kotoa käsin myös.
Mua vaan niin ärsyttää se sairaalassa makaaminen, täällä'isi ja lapset kotona, ja isin pitäis työkin hoitaa.. Mummut on töissä ja sisarukset töissä. Miten sitä selviäis...
Ei mitenkään!!! Ja kun ne vauvan tavaratkaan ei ole valmiina!
Älä nyt panikoi.. :hug: kyl se siitä. lapsi voi saada kunnallisen hoitopaikankin siksi aikaa jos sairaalaan joudut. mutta usko pois että sairaalassa turvallisempi olla vauvan ja itsesi takia jos myrkytys todetaan.

Joo, meillä esikko "pääsi" hoitoon siksi aikaa kun makasin laitoksella isi hoiti kotihommat

 
kolmatta viikkoa sairaalassa makaava
Et ala makaamaan osastolla? Ja otat turhia riskejä syntymättömän lapsesi ja itsesi puolesta jäämällä kotiin ja tekemällä tekemättömät työt? Jokainen tekee omat valintansa, ja tiedän että jokaisella on omat mielipiteensä ja tapansa toimia. En siis halua mitenkään provosoida päätöstäsi. Mitäs jos sulle sattuu raskausmyrkytyksen takia jotain? Sittenhän sun miehen on vielä hankalampi käydä töissä. Toivotaan ettei sulla ole raskausmyrkytystä etkä joudu sairaalaan makaamaan!!!
 
Jotenkin se sairaalassa makuu tuntuu inhottavalta :( Ei siellä vaan pysty olemaan, varsinkaan ilman sitä vauvaa! Mutta pakkohan se varmaan lopuksi on sinne mentävä, jos raskausmyrkytys on paha... Niin onko kellään myrkytys ollut ekassa vai toisissa raskauksissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Jotenkin se sairaalassa makuu tuntuu inhottavalta :( Ei siellä vaan pysty olemaan, varsinkaan ilman sitä vauvaa! Mutta pakkohan se varmaan lopuksi on sinne mentävä, jos raskausmyrkytys on paha... Niin onko kellään myrkytys ollut ekassa vai toisissa raskauksissa?
no mulla oli vaan ekassa. niin se yleensä menee. toisessa ja kolmannessa söin kyllä varulta estolääkitystä koko raskauden ajan.
 
vieras
monesti haluavat sairaalaan ihan senkin takia, että kotona ei malta levähtää.. vai meinaatko että kotona voisit maata 24/7 ja ainoastaan ja vain käydä wc:ssä, syömässä ja suihkussa..
 
Sairaalassa makaaminen on ikävää. Eikä se ämpäriin pissaaminen mitään mieltä ylentävää ole. Mutta sillä makaamisella saadaan ehkä viikkoja lisää vauvalle ja sinun ja vauvan vointia voidaan seurata tarkemmin. Raskausmyrkytys on oikeasti vakava asia.

Itsellä käynnistettiin ensimmäinen synnytys raskausmyrkytys oireiden vuoksi ja vauva syntyi rv 35+5. Poika oli keskolassa 2 ja puoli viikkoa.

Itsellä oireet eivät loppuneetkaan synnytykseen vaan tila kehittyi oikeaksi myrkytykseksi. Olin magnesiumtipassa ja sellaisessa automaattisessa verenpainemittarissa kiinni 2 vrk. Muistikuvat ajasta ovat hämärät. Olin todella huonossa kunnossa. Veriarvoissa ei onneksi tullut muutoksia joten en joutunut teholle eikä minulle muodostunut HELLP-syndroomaa.
Näin lapsen vasta 3 vrk synnytyksestä. Poika ei enää ollut silloin keskoskaapissa.

Toisessa raskaudessa myrkytys ei uusiutunut ja harvemmin uulemma niin käykään. Sanoivat kyllä että riski on suurempi jos päätän joskus vaihtaa miestä ja tehdä lapsen.
 
Nina
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Jotenkin se sairaalassa makuu tuntuu inhottavalta :( Ei siellä vaan pysty olemaan, varsinkaan ilman sitä vauvaa! Mutta pakkohan se varmaan lopuksi on sinne mentävä, jos raskausmyrkytys on paha... Niin onko kellään myrkytys ollut ekassa vai toisissa raskauksissa?
Mulla oli raskausmyrkytys sekä ekassa raskaudessa (kohtalainen) ja tokassa (vaikea). Siskollani tuli vasta kolmannessa, mikä on kuulemma aika epätyypillistä.
 

Yhteistyössä