Raskausmyrkytys

Neuvola käynti takana, rv 33+1 ja verenpaineet oli 149/94, alko heti epäilemään raskausmyrkytystä, vaikkei pissassa ollutkaan mitään.

Perjantaina uus käynti, ja jos verenpaine taas koholla, niin päivystyksenä äippäpolille käymään, vaikka tiistaina mulla olis sinne muutenkin aika.

Sanoin, että etten ala makaamaan osastolla!!

:(

Minkälaisia oireita teillä muilla on ollut???
 
Korjaan, minulla on turvotusta jaloissa ihan sikana :( 5viikossa oli painoakin tullut 4kg, vaikka en ole herkutellut yhtään juuri, pyöräillyt ja liikkunut ainoastaan!
Jalkoja turvottaa ihan sikana koko ajan, hyi olkoon. Eli verenpaine + turvotus mulla syynä epäilyyn. Millä viikolla sinut käynnistettiin???
 
Mulla molemmissa raskauksissa verenpaineet ja valkuaista, osastolla on-offina. Aina sai jännätä joutuuko osastolle viikonlopuksi...käynnistämään ei ruvenneet vaikka mikä oli. Molemmat synty viikon etuajassa ja kasvuun tuo tila oli vaikuttanut.
 
minulla
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Korjaan, minulla on turvotusta jaloissa ihan sikana :( 5viikossa oli painoakin tullut 4kg, vaikka en ole herkutellut yhtään juuri, pyöräillyt ja liikkunut ainoastaan!
Jalkoja turvottaa ihan sikana koko ajan, hyi olkoon. Eli verenpaine + turvotus mulla syynä epäilyyn. Millä viikolla sinut käynnistettiin???
esikoinen käynnistettiin laskettuna päivänä ja kuopus viikkoa ennen laskettua. Esikoisesta tuli sitten vielä raskauden jälkeinen raskausmyrkytys ja viikon olin sairaalassa ja kuopuksesta sairaalassa olin 5pv

 
voimia
Paljonko sulla normaalisti verenpaineet? Nuo ovat jo aika korkeat. Proteiini ilmestyy sitten myöhemmin vasta.

Kyllä se vaan on maattava, jos niin käsketään. Luultavasti raskaus ei mene loppuun asti että ei siinä viittä viikkoa pidempää lepoa tule.
 
Mulla oli tommoset paineet kans, ja pissassa oli jotain kans, mut ei muita oireita. Jouduin 3 kertaa osastolle makaamaan ja siis oltiin jo rv37 ja sain verenpaine lääkityksen rv 40+3 vasta käynnistettiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Aivan! On teitä sitten käynnistelty aiemmin ja myöhemmin. En mä ala makaamaan osastolla, voin kotona mittailla paineita ja pissa tikun kanssa katsoa pissaa ja rampata neuvolassa.
Kyl se on paree mennä osastolle jos käskevät. Vauvaa pitää seurata, lääkitys jne...Käyriä esim ei kotona/nlassa voi ottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinenäiskä:
Miten sitä kahden lapsen kanssa kun on tavallaan yksin... Mies reissuhommissa, niin lähtee mihinkään osastolle makaileen? Olisi parempi sitten käynnistää se samoten!
kun ne ei sen perusteella voi käynnistää että kun ei vois oikein sairaalassa makoilla.. Lapselle kannattaa joku hoitopaikka yrittää järjestää ajoissa jos tulee sellainen tilanne eteen.
 
Kyllä vaiukuttaa vauvan kasvuun. Tuo valkuaisien plussalla oleminen ei käynnistystä välttämättä aiheuta, mulla eivät kumpaakaan käynnistäneet vaikka paineet oli tyyliin 153/88 ja valkuainen ++. Välillä oli näköpilkkuja, huonoa oloa, turvotusta. Osastolla vaan ja seuraillaan ja mietitään....
 

Yhteistyössä