Raskausmyrkytyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja l
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

l

Vieras
Onko mahdollista että on raskausmyrkytys ilman että on valkuaista virtsassa ja että verenpaine kohoaa paljon? Vai riittääkö diagnoosiin muut oireet (näköhäiriöt, turvotus, päänsärky jne..) ? Ja näkyykö se sitten aina kuitenkin verikokeesta?

On mahdollista. Minulla käynnistettiin sulkeissa mainitsemiesi oireitten takia + verikokeissa joku arvo vähän(!) koholla ja seuraavassa verikokeessa vähän noussut (en muista mikä). Verenpaine tosin oli sekin hieman koholla.

Tosin ikääkin oli 40, raskausviikkoja 39+4 ja kohdunsuukin jo kahdelle sormelle auki.

Mulla alkoi virtsassa näkyä yks plussa vasta siinä vaiheessa kun olin jo joutunut osastolle muiden vaivojen takia (ylävatsakipua, keuhkokipua) Verenpaineet oli jatkuvasti ollu vähän koholla, mut vasta siinä vaiheessa nekin pomppas yli sadan (alapaineet siis).... Ja sit alkoikin kaikki muukin romahtaa ja tuli hiukan kiirus... Mulla nous paino yhtäkkii viikossa monta kiloo, ja siitä lähti sit se lumipallo vyörymään... Turvotusta oli ollu jo ennen sitä tosin, ja päänsärkyä...

Mut kyl noi oireet kannattaa ottaa tosissaan vaikkei pissassa mitään näkyiskään! Mä itkin monta viikkoo kotona paskaa oloa ym. Lopulta synnytys käynnistettiin, ja tilanne oli siinä pisteessä et "lapsi syntyy tänään, tavalla tai toisella..." Eli olin jo niin huonossa kunnossa, ja jouduin teholle synnytyksen jälkeen.... Eli lepäile, ja kuulostele omaa oloas!!! Ja muista puhuu asiasta neuvolassa...

Yhteistyössä