Raskauskilot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tammi2009
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä tapellaan vielä kilojen kanssa... Raskauden aikana kiloja tuli 18 ja synnärille "jäi" vain 6kg. Nyt vauva 8kk ja edelleen on 4-5kg ylimääräistä. Imetän vielä ja ruokahalu on kova, myös herkut maistuvat :( Palailen töihin puolen vuoden päästä, joten siihen mennessä olen päättänyt solakoitua.

Raskausaikana nousi paino n.12kg, sairaalaan ei jäänyt kuin muutama hassu, mulle nousi sektion takia mieletön jälkiturvotus. Mutta tänään, vajaa 2 viikkoa synnytyksestä, on raskauskilot hävinneet, mitään tekemättä. Itseasiassa parisataa grammaa ollaan miinuksella lähtöpainoon.
Toinen juttu onkin sitten, miten saa nämä olemassa olevat, ennen raskautta hankitut ylipainokilot hävitettyä :) 10-13kg sais mennä... ja mieluusti yhtä nopeaa :D

Mä olen nyt viimeisilläni raskaana, ja kiloja on tullut tähän mennessä joku reilut 13, painoindeksi ennen raskautta oli 29, ja mulla on aivan järkky stressi tästä lihoamisesta! Joten itseäni kiinnostaa tietää, miten te, jotka ootte lihonneet yli 12 kiloa, ja painoindeksi ollut yli 25 lähtötilanteessa, olette saaneet painon putoamaan? Itselläni on varmasti vauvastakin kiloja tullut, mutta olen kyllä herkutellutkin. Ja kun alkuraskaudessa piti syödä koko ajan, tai muuten voisin huonosti, ja koko raskauden mulla on ollut järkyttävä nälkä, aamusta iltaan. Joka päivä koko raskauden ajan olen käynyt tunnin mittaisella kävelylenkille, käyn vieläkin, ja herkuttelun ohella syön kyllä terveellisesti ja monipuolisesti.

Mulla on raskaus mennyt tosi mallikkaasti, ja ainoa asia mitä stressaankin, ovat nämä perkuleen kilot. Pelkään että nämä kilot eivät lähde helpolla.

Mammailija; jos oot viimeisilläsi raskaana, niin lopetat heti ton stressaamisen.:) Et voi tietää, kuinka iso vauveli sieltä on tulossa, ja paljonko sulle jää kiloja. Niitä mietit sitten, kun jälkivuoto on loppunut, imetysasiat kunnossa ja olet hyvissä voimissa jälleen.
Laihduttaa et kuitenkaan saa ennen kuin olet toipunut synnytyksestä, ja siihen voi mennä kuukausia.
Onnea synnytykseen!

Ennen raskautta paino 64kg ja pituus 165cm.

Raskauden alkuvaiheessa paino nousi 68kg, koska lopetin tupakanpolton muutama kuukausi ennen raskautta.

Raskauden aikana painoa kertyi 26 kg, eli painoin 94 kg.

Laitokselle jäi 13kg ja ylimääräistä painoa minulla on siis vielä 13 kg, joka näkyy tässä kropassa erittäin selvästi.

En vain tiedä mitä tekisin, yritän syödä terveellisesti ja liikkua, mutta synnytyksen jälkeen on tullut paljon vastoin käymisiä, kuten umpisuolen leikkaus 2 vko synnytyksestä ja nyt 3 kk synnytyksestä molempien isovarpaiden kynsi on kasvanut "varpaan sisään", ovat todella kipeät enkä pysty sen vuoksi paljon liikkumaan.

Imetys loppui 2 kk iässä. Jotain pitäisi tehdä, mutta kun tuntuu että jatkuvasti on nälkä ja melkeinpä olen jo luopunut toivosta, että nämä kilot edes koskaan häviäisivät...Suututtaa katsoa itseään peilistä. Miksi se on toisilla niin helppoa...?

" Miksi se on toisilla niin helppoa...?[/QUOTE]"

Hei ei se ole helppoa vaan vaatii pahuksenmoista itsekuria, kropan suoranaista rääkkäystä, kieltäytymistä lähes kaikesta hyvästä. Osa tekee näitä asioita jo koko raskauden ajan eli et syökkään kahden edestä vaan korkeintaan yhden. En tiedä mitenkä paljon kohdallasi on univelasta johtuvaa ylipainoa, mutta todennäköisesti sitäkin. Jos haluat saada nuo ylimääräiset kilot pois niin mieti tarkkaan kun laitat ruokaa suuhusi onko sinulla todellakin huutava nälkä ja toinen voisitko pienentää annoskokoa reippaasti. Kun selviät muutamia päiviä vähemmällä ruoalla niin vatsa pian tottuu vähempään. Juo joka välissä (nälkäänkin) vettä. Ensin tuntuu, että kuolee nälkään, vatsa kurnii ja huutaa mutta päättäväisyys kyllä palkitaan.

Älkää surko kilojenne kanssa, vaan nauttikaa vauvastanne.
Lenkkelily ja imetys kyllä karistavat kilonne ja vähän enemmänkin.

Nauttikaa, sillä elätte elämänne parasta aikaa.

Hei ei se ole helppoa vaan vaatii pahuksenmoista itsekuria...

Puhu vain omasta puolestasi. :) Joillakin se painon karistus on liiankin helppoa, kun geenit sattuu semmoset. Tuli kiloja odotusaikana 25, melkein kaikki lähti muutamassa kuukaudessa, vaikka toivoin että olis jääny vähän lihaa luiden päälle. 53 kg lähtötilanne, 78 kg loppuvaiheessa ja imetyksellä ja kotitöillä tipahti 54 kg. Liikuntaa en vieläkään (lapsi 1-v.) oo saanu aloitettua ja syön just sitä mikä millonkin maistuu. Ja univelkaista on ollut elämä sekä ennen että jälkeen raskauden.

On kyllä niin yksilöllistä, ettei kannata toisten kokemusten perusteella itelleen kauheeta ressiä valmiiksi ottaa. Tutustuu siihen, miten just oma kroppa toimii ja sitten tekee sen mukaan.

Viimeksi muokattu:
Mulla tuli esikoisesta 14 kiloa ja just kun sain ne pois olin uudestaan raskaana ja poika siis silloin 9kk.
Tytöstä tuli 10 kiloa. Toisen raskauden alussa olin kokoajan ripuli viikolle 20.
Nyt tyttö on 10kk ja oon tikku. Tyttö syö vieläkin rintaa ja harrastan kuntoilua, lenkkiä ja salia. Paino on 45-46 ja siinä se junttaa. Eli painan saman verran kun joskus 16 vuotiaana.
Haluaisian lihaksia. Mutta ehkä asia korjaantuu kun tyttö lakkaa riippumasta tissillä. Ja lapset muutenkin kasvaa ja ehdin kunnolla kiinnittää huomiota myös omiin syömisiin.

Mutta pakko myöntää, et kyllä mua varmaan enemmän hämäis jos olis jäänyt raskauskiloja -joista ois vaikee päästä eroon. Ainakaan mikään pikadieettejä tai muuta vaarallista tai älyttömän stressaavaan en pienten vauvaojen äideille suosittele. Ravintoa on saatava, Kuten myös kahvia ja suklaata.

Yhteistyössä