Raskausdiabetes?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

memmu89

Aktiivinen jäsen
21.11.2007
3 526
0
36
36
Onko täällä ketään jolla on? (varmaan juu on :D )
Mitä te syötte? Esimerkkinä vaikka eilisen päivän ruokalista?
Tuntuu että kaikessa on kaikkea ja mitään ei sais syödä!

Onko sulla kovinkin paha radi? Minä olen huomannut, että vaan testaamalla saa kunnolla selville sen, mikä itsellä nostaa sokereita. Esimerkkipäiväni voisi olla tällainen:

Aamupala: 1% viili + täysjyvävehnäleseitä päälle
2 näkkileipää, margariinia, joskus juustoa tai ei mitään muuta päälle
teetä.

Välipalaksi hedelmä

Lounas: Vihersalaatti + proteiinilisäke (esim. kinkkua, kananmunaa, tonnikalaa)
Smoothie (marjoja + partajogurttia + mehukeittoa + macajauhoa + steviaa jos tarvii)

Välipalaksi hedelmä tai esim. kourallinen pähkinöitä

Lounas: Peruskotiruokaa + salaattia (vältän perunaa, lisukkeena yleensä täysjyväpasta tai -riisi)
Ruisleipää 2 viipaletta

Iltapala: Ruisleipää, margariinia, kinkkua/juustoa.

Olen huomannut, että hedelmät pitää syödä ns. yksin, muutoin sokerit nousee ja kuituja pitää olla paljon, jotta vatsa toimii.

Olen rv 21.

Hyvin pärjää ja on hyvää.

Mulla oli se 2h arvo 7,8 eli pykälän yli normaalin.. 13.pvä mulla on neuvola ja saan sen mittarin ja tietoa asiasta,mutta ajattelin alottaa jo nyt..tuskin haittaakaan on. rv 22+5 on nyt :) Ruisleipää mä oonki syöny aamupalaksi ja iltapalaksi.. Pelottaa että tää asia ei mee mun kaaleen vaikka tätä kuin jauhais! :D

Mä jätin pois sokerin, tuoremehut, sokeria nostavat hedelmät eli esim. banaani pahin, vaalean leivän, pastan ja perunan ja sitten kaiken turhan yleensäkin. Liikuntaa lisäsin myös, se auttoi. Salaatteja, kasviksia jne. lisäsin. Raejuustoa, lihaa, kalaa, munaa. Aamupalaksi munakas kasvislisukkeella niin ei sokerit nousseet lainkaan. Leipänä luomu täysjyväruisleipä. Kannattaa katsoa mitä se "ruisleipä" sisältää, koska monissa on iso osa vehnää.