Miten oppia syömään aamupala (tai säännöllisesti ja terveellisesti)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lörkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lörkki

Vieras
Onko täällä ketään joka olisi oppinut syömään aamupalaa?

Mulla menee pitkälle iltapäivään ennen kuin syön mitään ja sitten onkin jo päivän syömiset persiillään... Tarkoitus olisi laihduttaa, mutta jotenkin toi syöminen tökkii kun sitä ei saa kuntoon.

Vinkkejä? Niin ja mitä muuten te normaalipainoiset syötte aamupalaksi?

Ei aamupala ole mitenkään välttämätön, jos ei maistu. Syö sitten kun on nälkä. Saattaa olla kyllä joskus hankalaa syödä nälän mukaan, kun on niitä työhommiakin.

Helppo aamupala on esimerkiksi pikapuuro johon vaan kaadetaan kuuma vesi sekaan. Illalla jo vesi vedenkeittimeen. Itse laitan illalla pakastimesta 50-100g marjoja jääkaappiin sulamaan jotka voi sitten vaan kipata puuron päälle. Joskus laitan venhäleseitä lisäksi puuron sekaan.
Lisäksi pala ruisleipää ja päälle vähän levitettä, paljon kurkkua ja paprikaa ja ohut juustosiivu.
Leivänkin voi tehdä jo illalla valmiiksi mutta itse pilkon vain kasvikset illalla ja kokoan aamulla.

Mulla oli aikoinaan samaa ongelmaa, mutta nykyään minulla on aina aamulla nälkä ja haluan syödä jotain. Aloitin ihan sillä, että söin puolikkaan leipäsiivun, jonka päällä oli juustoa/tuorejuustoa/tomaattipyrettä/kurkkua/mitä nyt halusin. Joskus, jos oli todella huono olo, eikä olisi halunnut syödä, söin pelkän juustosiivun.

Aamupalan söin, kun olin jo pessyt hampaat, laittanut hiukset ja pukenut. Vähitellen alkoi aamupala maistua paremmin ja pääsin kokonaiseen leipään saakka. Siihen otin sitten enemmän lisuketta päälle (sekä tomaattipyre että juusto että kurkku) ja kohta alkoikin aamuisin tehdä mieli jo toista leipää. Noin vuosi kyllä meni tuossa muutoksessa.

Mitä vähemmän ja kvyemmin syön illalla, sitä kovempi nälkä on jo aamulla. Itse en saa mitään puuroja tms syötyä, mutta ruisleipäpalanen kasviksilla tai raikas hedelmä uppoaa hyvin.

Yhteistyössä