Raskausdiabetes ja ihmeelliset verensokeriarvot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilli"

Vieras
Minulla todettiin raskausdiabetes jo ihan raskauden alussa, paastoarvo oli 5.4, muuta arvot loistavat. Nyt olen koko raskauden mittailuut verensokereita (ihan useita kertoja viikossa paastoa ja ruokailujälkeisiä arvoja ) niin paastot on koko ajan ollut 3.9 ja 4.2 välillä. Söin sitten ihan mitä tahansa. Samoin ruokailun jälkeiset arvot on olleet 4.4 pintaa söin sitten ihan mitä tahansa. Lääkäri jo kysyi, että syönkö mitään, koska ei tajua kun nuo on niin matalat ruokailun jälkeen. Syön oikein hyvin ja herkkujakin menee. Nyt rv 30+. Onko kenelläkään muulla mennyt näin? Siis yksikään arvo ei ole ylittynyt sen rasituksen jälkeen, vaan olleet hyvin matalia. Alan jo epäillä, että labrassa sattunut joku moka, kun kahdessa edellisessä raskaudessa ei sokruissa ollut mitään. Nyt tässä kolmannessa tuo yksi paasto, mutta muuten hyvin matalat sokrut.

Tätä mä olen yrittänyt täällä sillointällöin selittää. Sokerirasitus on täysin turha toimenpide jolla vain pyritään saamaan sairaan status täysin terveille ihmisille. Se että jonkun haima ei kestä melkein 100 g puhdasta sokeripläjäystä, ei kerro diabeteksesta mitään.

[QUOTE="vieras";23261528]Tätä mä olen yrittänyt täällä sillointällöin selittää. Sokerirasitus on täysin turha toimenpide jolla vain pyritään saamaan sairaan status täysin terveille ihmisille. Se että jonkun haima ei kestä melkein 100 g puhdasta sokeripläjäystä, ei kerro diabeteksesta mitään.[/QUOTE]

tätämietin itsekin. Minulle tosiaan tehty jokaisessa 3 raskaudessa rasitus ja tässä viimeisessä tuo paasto oli 5.4. ihmetyttää todella nuo arvot, koska nyt verensokerit todellakin matalat ja suvussa ei ole yhtään diabeetikkoa.

Mulla oli rd jokaisessa raskaudessa ( 3 ).
Kaikki arvot oli aina kuitenkin normaaleja,eikä keraakaan ollut missään yhtään heittoa. Ainoat oli nuo rasituksen arvot jotka heittivät sallituista.

no sillai mullaki kävi kun aloittajalla...ihme juttu,kauhee hössötys neuvolalta ja muuta.nyt viikkoja 39+0 ja aamun paasto 4.2.
hyvähän niitä seurata on, mutta mahtaako labran testit olla sitten tarkempia? itseä ei sinänsä tämä ole haitannut,omaksi ja vauvan parhaaksihan tällaset ovat :)

Mä mietin ihan samaa. En tajua millä ne arvot saa nousemaan muulla kuin sillä labran litkulla. Mulla oli kaikki koholla rasituksessa mutta kotona laskee usein tosi alas. Missään vaiheessa vaikka mitä olisin syönyt ei ole mennyt lähellekään rajoja ja parin tunnin päästä syömisestä on jo huono olo kun on alle neljän lukemat.

[QUOTE="elli";23261667]no sillai mullaki kävi kun aloittajalla...ihme juttu,kauhee hössötys neuvolalta ja muuta.nyt viikkoja 39+0 ja aamun paasto 4.2.
hyvähän niitä seurata on, mutta mahtaako labran testit olla sitten tarkempia? itseä ei sinänsä tämä ole haitannut,omaksi ja vauvan parhaaksihan tällaset ovat :)[/QUOTE]

joo, ei minuakaan tuo pistely pahemmin haittaa. Ihmettelen vaan. Tosin se alun ihan hirveä hössötys ja pelottelu ja ruokavalio ahdistelu hiukan laittoi stressaamaan, mutta lopettivat sen kun tajusivat miten tunnollisesti mittaan ja arvot on noin hyvät :)

Yhteistyössä