Raskausdiabeteksen oireista

Voiko raskausdiabeteksestä johtuvat aamusokereiden huimat lukemat aiheuttaa pahaa oloa? Sellasta samanlaista kuvotusta kun esim. alkuraskaudessa. Vai onko tämä vaan jostain muusta johtuvaa...
Mulla tosiaan aamun sokerit hipoo pilviä ja usein on aika öklö olo. Helpottaa sitten päivän edetessä ja sokereiden tasaantuessa. Ä.polille aika vasta 13. päivä ja tod.näk. saan silloin insuliinit asiaa hoitamaan. Myöhään vaan mielestäni tuo aika, kun rasitus tehtiin jo kuukausi sitten ja sillon todeuttu siis tuo raskausdiabetes.

Riine rv29+3
 
Jeps, kiitoksia. Kyllä se öklötysolo taasen tässä aamupäivän aikana helpotti.
Ruokavaliolla olen, tosin mitään kummempaa ohjeistutsa ei siihenkään ole annettu. Ihan oman järkeni mukaan olen koittanut syödä terveellisesti ja jättänyt herkuttelut kokonaan pois. Mutta eipä auta noihin aamuarvoihin, pomppii silti missä sattuu. Päivän muut arvot on ok.
Vauvan painorvio tällähetkellä oli muuten n.1,4kg, ei kuitenkaan kauhean paljon liikaa, vai??
 
vieras
Vehnä nostaa kovasti ja hiilihydraatit, mitäs sun iltapalaan kuuluu? Myös jotkin hedelmät voi nostaa sokereita, mulla esim omena, ruisleipä myös...
Mahd paljon kasviksia, rasvat pois , sokerit pois , säännöllinen ruokailuaika, liikuntaa, vettä
 

Yhteistyössä