Minulle tehtiin sokerirasitus jo rv 16 ja kiinni jäin, se tunnin arvo oli 10.1 kun raja oli 10. Nyt on menossa 24+1 ja toistaiseksi paastoarvot ovat aina olleet alle 5:n, sellaista 3,8 - 4,7 tässä parin kk:n jaksolla. Aterianjälkeisissä arvoissa on tullut ylityksiä, mutta tiedän tasan varmasti, mistä ne johtuvat eli omista typeristä syömisistä. Voileipälounas reissussa (oli todella vaikea kiireessä ostaa muuta evästä kuin kolmioleipä tms.) tai liian iso kasa pastaa tai jotain tällaista.
Myslin jouduin jättämään aamuista pois, niissä kuivatuissa hedelmissä on kauheasti sokereita. Samoin banaaneja olen syönyt enää korkeintaan puolikkaan kerralla. Mun aamupala on yleensä tuorepuuro, johon tulee kaurahiutaleita, leseitä, vähäsokerisia marjoja (esim. puolukka, herukka toimii hyvin), maustamatonta tai aspartaamilla makeutettua jugurttia, pähkinöitä ja joskus vaniljaa myllystä tai steviaa, jos on oikein tiukkahappoiset marjat. Tämä kombo sekä pitää nälän loitolla että arvot kunnossa.
Olen myös huomannut, että liikunnan vaikutus on ainakin yhtä suuri kuin syömisten. Yksi aamu söin ohrapuuroa voisilmän kanssa ja kun kävelin siitä pian aamiaisen jälkeen neuvolaan ja mittasin 15 min kävelyn jälkeen arvon, se oli ihan sama kuin paastoarvo. Samoin nyt eilen oli runsaahko (kröhöm.. sanotaan että vuoren kokoinen) kasvislasagnelounas; tietoisesti olin jalkeilla ja kävelin ihan kaupungilla puoli tuntia lounaan jälkeen, ja arvo pysyi hyvin sallituissa rajoissa. Ylitykset ovat aina tulleet, kun olen istunut työpöydän ääreen heti lounaan jälkeen.
Kasviksia olen syönyt paljon, ne ovat tähän aikaan vuodesta hyviä ja halpojakin. Pastat, leivät ym. olivat jo valmiiksi täysjyväversioita, sitä muutosta ei siis tarvinnut tehdä. Syön silloin tällöin vähän herkkuja, esim. muutaman suklaapalan ruoan yhteydessä, eivätkä ne ole juuri näkyneet mittauksissa jos ei mene överiksi.