raskausdiabeetikoille kysymys

Hei! Olisin kysynyt, että syöttekö te ollenkaan karkkia tai muita herkkuja? Jos syötte, niin mitä? Mikä ei nosta verensokeria?

Minulla on insuliinihoitoinen raskausdiabetes ollut nyt kaksi kuukautta ja en ole vielä uskaltanut syödä herkkuja, mieli kyllä tekisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NattajaNelli:
mä söin raskausaikana diettorellejä ja niitä malaco truly karkkei, mut jossai vaiheessa vaihdoin nekin mandariineihin ja mulla oli kans insuliini käytössä kaksin kappalein. mulla oli siis raskausajandiabetes =)
Oliko sinun vauvasi normaalipainoinen syntyessään, jos saan kysyä? Vai oliko sokeriarvot vaikuttaneet häneen?
 
Mulla on 1.tyypin diabetes ja syön kyllä ihan kaikkea.Välillä vähän liikaakin :ashamed: Tosin mulla on varmaan vähän joustavampi tuo hoitomuoto koska tää tauti ei synnytyksellä parane.Onko ap:lle laadittu jokin ruokavalio ja sen mukaan insuliinit?Jos on niin suosittelen noudattamaan sitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko-Liisa:
Alkuperäinen kirjoittaja NattajaNelli:
mä söin raskausaikana diettorellejä ja niitä malaco truly karkkei, mut jossai vaiheessa vaihdoin nekin mandariineihin ja mulla oli kans insuliini käytössä kaksin kappalein. mulla oli siis raskausajandiabetes =)
Oliko sinun vauvasi normaalipainoinen syntyessään, jos saan kysyä? Vai oliko sokeriarvot vaikuttaneet häneen?
ihan normaali painoinen tai mulle kätilö sano että normaalia pienenpi sokerivauvaksi oli 49cm ja paino 3720g mulla oli 14yks humalogia ja 22yks toista en muista nimee mut kynä on sininen ja vihreä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Mulla on 1.tyypin diabetes ja syön kyllä ihan kaikkea.Välillä vähän liikaakin :ashamed: Tosin mulla on varmaan vähän joustavampi tuo hoitomuoto koska tää tauti ei synnytyksellä parane.Onko ap:lle laadittu jokin ruokavalio ja sen mukaan insuliinit?Jos on niin suosittelen noudattamaan sitä.
On ruokavalio ja insuliineja sompaillaan tilanteen mukaan. Vielä olen pystynyt noudattamaan herkuttomuutta, salmiakkia tekisi eniten mieli.
 

Yhteistyössä