Raskausarvet ja solarium

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinpressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

prinpressa

Jäsen
01.11.2007
530
0
16
Olen puolitoista kuukautta sitten synnyttänyt ihanan pojan! Nyt oon takas omissa mitoissani ja ihan tyytyväinen kroppaani, ettei raskaus tehny pahemmin "tuhojaan" MUTTA nuo helkutin raskausarvet...! Mikä avuksi? Auttaiskohan solarium ja pieni rusketus niihin? Aattelin, että jos ne vaik jotenkin sitten jäis rusketuksen alle piiloon, vai tuleeko vaan entistä enemmän näkyviin? Kellään kokemusta?

Solariumin säteet ovat auringon ruskettaviin säteisiin verrattuna vauriollisempia iholle ja ylettyvät verinahkaan saakka saaden aikaan syvempiä vaurioita. Arville ei missään nimessä suositella ko säteilyä. Mutta soita yliopistolliseen apteekkin tai käy itse mannerheimintien apteekissa ostamassa arpien hoitoon tarkoitettua silikonisidettä. Tulos on häkellyttävän hyvä! Kokeile myös GALÈNIC ELANCYL vergetures voidetta (ostin stockan apteekista ) joka on tehty parantamaan raskausarpia. Olen käyttänyt kumpaakin tuotetta ja toimii!

Alkuperäinen kirjoittaja melluli:
Entäs rusketus ilman solariumia eli ihan aurinkoa ottamalla? Piilottaako se raskausarpia?

Kokeile pienelle alueella jonnekin piiloon ensin ja katso onko tulos mielestäsi hyvä. Mutta muistaa hoitaa raskausarvet kuitenkin joskus pois, niin voit olla joskus huolettomammin auringossa taas.
Minkään arpien kanssa ei saisi olla auringonsäteissä koska arvilla ei puolustus toimi samalla lailla että pigmenttiä alkaisi kertyä ja arvissa on sen takia esim. ihosyöpä ja palamisriski sekä soluvaurioriski suurempi.