Raskausarvet ja raskaus

CherryBlossom

Jäsen
28.10.2009
232
0
16
Mielenkiinnosta kyselen, onko teille tullut raskaana ollessanne raskausarpia? Jos on niin mihin ja millä viikolla noin tulleet? Itsellä nyt menossa rv 34, ja muutama pikkuarpi tullut molempiin reisiin, ja jännäilen puhkeekohan vielä hirveet tohon mahaankin :p

Ei ole tullut koskaan arpia, raskauksia 4 joista yksi kaksosraskaus.

Kannattaa sisäinen kosteutus, kalaöljy tai helokki. Sillä se iho repeilee sisältäpäin, eikä ulkoiset rasvaukset siihen auta.

Mulle tuli raskausarpia vasta 30 viikon jälkeen. Alavatsaan tuli muutama pystyssä oleva viiva. Rasvasin muuten ahkerasti Nivealla.
Eipä nuo arvet mua vaivaa, ennemminkin kilot jotka on kertynyt kotona ollessa ärsyttävät enemmän.

mulla menossa rv 40+2 eikä mahassa yhtään arpea (*koputtaa puuta*), vaikka maha on toooosi iso. Reisiin on tullut :ashamed: mutta toisaalta niissä olikin jo valmiiksi niin paljon arpia, että muutama lisäarpi ei enää haittaa =) enkä koskaan käytä sellasia housuja, joissa nuo arvet näkyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Mulla tuli arvet vasta joskus rv38-39 tohon mahaa :( Hehkutin jo et selvisinpä ilman arpia, onneks ei ollu pahat ja vaalentunu 8kuukaudessa hyvin..

Tämän takia oonkin vaan hiljaa mielessäni ollut iloinen ettei VIELÄ ole niitä tullut :D Kun kuullut joskus että jollain pamahtanu arvet vasta synnärillä..

Ite oon rasvannu vatsan aina suihkun jälkeen, mut en mitenkään ekstraa.

Ja nyt tyhmä kysymys, mutta auttaako nimenomaan vedenjuonti? Kun itse olen nyt viime aikoina aika paljon mehuja litkinyt ja vesi jäänyt vähemmälle.

Mulla alkoi kanssa vasta 30 viikon jälkeen tulemaan, ja niitähän tuli. En halua edes laskea kuinka paljon niitä on, mutta mun mahani jäi aivan kauhean näköiseksi. Synnytyksestä nyt 8 viikkoa.. Missään muualla ei ole kuin mahassa. sentään..

Ekassa raskaudessa tuli aivan järkyttävät arvet vatsaan, kylkiin, rintoihin ja reisiin. Vuoden verran meni ennenkun vaaleni. Tokassa ja kolmannessa raskaudessa arpia ei enää tullut lainkaan. Oli kai nahka niin venunut valmiiksi, vaikka aina ennen uutta raskautta olen ollut omissa mitoissani (160cm 55kg)

Alkuperäinen kirjoittaja CherryBlossom:
Mulla tuli arvet vasta joskus rv38-39 tohon mahaa :( Hehkutin jo et selvisinpä ilman arpia, onneks ei ollu pahat ja vaalentunu 8kuukaudessa hyvin..

Tämän takia oonkin vaan hiljaa mielessäni ollut iloinen ettei VIELÄ ole niitä tullut :D Kun kuullut joskus että jollain pamahtanu arvet vasta synnärillä..

Ja nyt tyhmä kysymys, mutta auttaako nimenomaan vedenjuonti? Kun itse olen nyt viime aikoina aika paljon mehuja litkinyt ja vesi jäänyt vähemmälle.

No, ei sitä välttämään veden tms vesteen juonnilla pysty jos arpia on tullakseen, mutta sisäistä kosteutusta on hyvä ylläpitää, se jos jokin voi ehkäistä.
Näin sanoi kätilöystäväni.
Ihon rasvaamisella ei juurikaan vaikuteta syviin kerroksiin joissa repeämät tapahtuu.
Ja sama se juoko mehuja vaiko vettä.
Mutta mehuilla pilaa hampaat ja tulee ehkä turhia sokereita samalla.
Vesi paras!!
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Alkuperäinen kirjoittaja CherryBlossom:

No, ei sitä välttämään veden tms vesteen juonnilla pysty jos arpia on tullakseen, mutta sisäistä kosteutusta on hyvä ylläpitää, se jos jokin voi ehkäistä.
Näin sanoi kätilöystäväni.
Ihon rasvaamisella ei juurikaan vaikuteta syviin kerroksiin joissa repeämät tapahtuu.
Ja sama se juoko mehuja vaiko vettä.
Mutta mehuilla pilaa hampaat ja tulee ehkä turhia sokereita samalla.
Vesi paras!!
:wave:

Joo siksi mä en olekaan jaksanu sen enempää rasvaillakaan ku vaan sen suihkun jälkeen ku muutenkin iho kuivuu. Ja aikasemmin join kyl vettä paljon mut nyt alkanu noi mehut maistuu enemmän.

Sen kans tiedän et se ihotyyppi siihen just vaikuttaa, mut se just kiinnostaa että millä viikoilla sitten niitä arpia tullut :p

Ei tullut viimeksi ainuttakaan, vaikka koko raskausajan odotin niitä kauhulla. Nyt on rv 25, eikä tälläkään kertaa ole ainakaan vielä tullut yhtään. Leikkausarvetkin on levinneet yllättävän vähän (kohdunulkoisesta jäi napaan arpi), ajattelin että leviäisi heti alkuunsa.

Neuvolassa sanoi synnytyksen jälkeen vanha kätilö, että mahasta näkee myös römpsän kuosin synnytyksen jälkeen, koska kudokset on samanlaiset koko kehossa. Mun osalta piti paikkansa, en revennyt synnytyksessä yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Ei tullut viimeksi ainuttakaan, vaikka koko raskausajan odotin niitä kauhulla. Nyt on rv 25, eikä tälläkään kertaa ole ainakaan vielä tullut yhtään. Leikkausarvetkin on levinneet yllättävän vähän (kohdunulkoisesta jäi napaan arpi), ajattelin että leviäisi heti alkuunsa.

Neuvolassa sanoi synnytyksen jälkeen vanha kätilö, että mahasta näkee myös römpsän kuosin synnytyksen jälkeen, koska kudokset on samanlaiset koko kehossa. Mun osalta piti paikkansa, en revennyt synnytyksessä yhtään.

Ai siis et jos ei tuu arpia niin ei kans repee synnytyksessä? Mites tää pitäny teillä muilla paikkaansa?

ekassa raskaudessa ei tullu yhtään arpea. tokassa raskaudessa aivan lopussa tuli aivan tajuttomasti koko alue navan alta. lisäksi tuli jalkoihin ja kylkiin. Vauva painoi miltei 5 kiloa. ja vatsa oli valtava.

Mulle raskausarvet tulivat vasta synnytyksen jälkeen.Siihen asti paino oli noussut maltillisesti,eikä iho päässyt repeytymään.Synnytyksen jälkeen nousi kohinalla turvotus,ja pohkeethan siinä kärsi.Rinnat saivat myös maidon nousun jälkeen kauniin seeprakuvioinnin.
Alapää ei repeillyt kun leikattiin väliliha.

Alkuperäinen kirjoittaja kosteustasapaino:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ei niitä millään voiteilla voi estää! Kyl se nahkaa repee, jos on revetäkseen!

No mut kyllähän se vesi ja voiteet kuitenkin auttaa.

Niin no jos on rasvonu ja ei tuu arpia tai sitten vähän, niin voi sanoa, että autto. Uskon kyllä, ettei niitä olis muutenkaan tullut.

17 kiloo tuli painoo raskuden aikana ja joka paikka on arpia täynnä:( siis koko kroppa on niin hirveen näkönen, että ei kehtaa kenellekkään näyttää. Joo ja tuosta repeämisestä synnytyksessä, niin kummassakin synnytyksessä on paikat revenny. Ensimmäisessä repes pahemmin kun toisessa. Mutta jos joku vähän lohduttaa niin onhan mulla kaksi ihanaa lasta kuitenkin:)