Raskausajan vitamiinit..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedän kyllä aika hiton hyvin miten crohnikkoja hoidetaan, paremmin kuin sinä. Lopeta siis tuo oman totuutesi pakkosyöttö.

Kiitos!

Sen varmaan tiedätkin, enhän sitä epäile..

Mutta jos itse et muutaman videon pätkää jaksa katsoa, on outoa...

Minähän voin mainiosti, eikä tuo video ole mun ideaa, vaikka yhtä mieltä sen kanssa olenkin.

Lue kirja Petoksen siemenet, ettei sun tarvi harmitella tietämättömyyttäsi myöhemmin.

Kyllä niitä lisämömmöjä tulee aika rutkasti kun joka pilleristä miettii ne täyteaineet.

Niin justiinsa, oot oikeassa!

Niistä E- vitamiini on soijasta tehty ja taitaapa olla D-vitamiinikin,. paitsi se mitä Valion valmisteessa on, on maissiöljy ja sehän ON muuntogeenistä:-(

MUTTA rautatableteista Obsidania on kahta erilaista: molemmissa soluja rikkovaa natriumlauryylisulfaattia:
Fimea

Toinen on itsehoitovalmiste ja toinen reseptilääke. Anemiahan tulee siitä, ettei syö tarpeeksi proteiinia, jota punasolut tarvitsevat lisääntyäkseen ja siitä, että ruoassa olevat fosfaatit estävät ravinteiden imeytymisen ja siitä, että ihminen ei syö rasvaa tarpeeki. Rasvaliukoiset vitamiinit eivät imeydy ilman rasvaa ja odotusaikana voi pahoinvoinninkin takia tulla puutteita. Silloin ei saisi ollenkaan laihtua, silä elimistöön jo ennestään kertyneet ympäristömyrkyt liukenevat elimistöön. Tuo on ikivanhaa tietoa rasvoista:-) Kasviöljyt täytyy olla luomua, sillä ne muut ovat todennäköisesti muuntogeenisiä, jos asiaa ei erikseen mainita.

Fimea

Multivita raskaus & imetys, itse otin/otan tuohon lisäksi omega 3:sta ja kalkkitabletin (koska käytän niin vähän maitotuotteita) ja nyt lopussa rautaa kun hemoglobiini tippui niin alas.
Tuo 100 milligrammaa D-vitamiinia kuullostaa aika oudolta, koska suositus on aikuiselle 7,5 mg ja lapsille sekä raskaana oleville 10 mg. Saahan sitä D:tä auringosta, maitotuotteista ja ties mistä muustakin, joten tuo Multivitan sisältämä 10 mg on todellakin riittävä LISÄ.

[QUOTE="Höh";30253032]Miks ihmeessä sitten neuvolassa ei tuota kerrota?! Minun on käsketty alkaa syödä jotakin monivitamiinia, kun oli pahoinvointia ja väsymystä, mutta ei mitään, missä on A-vitamiinia ja mielellään sellaista missä olisi foolihappoa. Tuo Multivita täyttää molemmat ehdot.[/QUOTE]

No justiinsa. Ja sä uskot mielummin keskustelupalstaa kun sitä mitä neuvolassa sanotaan??

Neuvolan ohjeet perustuu tutkittuun tietoon. Kukaan asiantuntija ei suosittele raskaana olevia kymmenkertaistamaan d-vitamiiniannostuksia, vaikka maltillisesta saantisuositusten nostosta onkin ollut puhetta. Liiallisella annostuksella on kuitenkin tutkitusti haittavaikutuksia, enkä haluaisi testata niitä syntymättömään lapseeni.

Itse olen käyttänyt ainoastaan raskaus-multivitaa ja saanut 3 tervettä lasta.

"Esimerkiksi hyvin pieni määrä syanidia pysäyttää monien entsyymien toiminnan. Kaikilla näillä entsyymeillä on eräs yhteinen piirre: ne sisältävät rautaa. Epäorgaanisesta kemiasta tunnetaan hyvin, että rauta ja syanidi yhtyvät toisiinsa hyvin lujaksi yhdisteeksi, niin ettei liuokseen jää vapaata rautaa käytännöllisesti katsoen ollenkaan. Syanidi ehkäisee entsyymien toiminnan sitomalla niiden atomit itseensä."
- Ernest Borek v. 1960 kirjassaan "Elämän molekyyli", siv 32 -

Katsokaa, ettei missään ole sitä paakkuuntumisenestoainetta... E536

No justiinsa. Ja sä uskot mielummin keskustelupalstaa kun sitä mitä neuvolassa sanotaan??

Neuvolan ohjeet perustuu tutkittuun tietoon. Kukaan asiantuntija ei suosittele raskaana olevia kymmenkertaistamaan d-vitamiiniannostuksia, vaikka maltillisesta saantisuositusten nostosta onkin ollut puhetta. Liiallisella annostuksella on kuitenkin tutkitusti haittavaikutuksia, enkä haluaisi testata niitä syntymättömään lapseeni.

Itse olen käyttänyt ainoastaan raskaus-multivitaa ja saanut 3 tervettä lasta.

Kuka on sanonut että uskon palstaa ennemmin kuin neuvolaa?! Juuri ihmettelen, miksi neuvolassa ei moista kerrottaisi, jos noin olisi. Ja ärsyttävän töykeästi kirjoitat. Nettietiketti on hyvä muistaa.

[QUOTE="lähettäjä";30253403]Multivita raskaus & imetys, itse otin/otan tuohon lisäksi omega 3:sta ja kalkkitabletin (koska käytän niin vähän maitotuotteita) ja nyt lopussa rautaa kun hemoglobiini tippui niin alas.
Tuo 100 milligrammaa D-vitamiinia kuullostaa aika oudolta, koska suositus on aikuiselle 7,5 mg ja lapsille sekä raskaana oleville 10 mg. Saahan sitä D:tä auringosta, maitotuotteista ja ties mistä muustakin, joten tuo Multivitan sisältämä 10 mg on todellakin riittävä LISÄ.[/QUOTE]

Arvo Ylpön suositus oli vastasyntyneillekin 100mikrogrammaa. Tätä suositusta alettiin pikku hiljaa laskemaan ja aina laskun myötä lasten diabetestapausten määrä alkoi nousta.

Nuo nykyiset suositukset, 7,5 ja 10 mikrogrammaa on naurettavan alhaiset!

Mg muuten on milligramma.. D-vitamiinit ilmoitetaan mikrogrammoissa.

[QUOTE="Höh";30253471]Kuka on sanonut että uskon palstaa ennemmin kuin neuvolaa?! Juuri ihmettelen, miksi neuvolassa ei moista kerrottaisi, jos noin olisi. Ja ärsyttävän töykeästi kirjoitat. Nettietiketti on hyvä muistaa.[/QUOTE]

Anteeksi, jos liian töksäyttävästi kirjoitin. Ärähdin kun kommenttisi kuulosti juuri siltä, että no höh, miksei neuvola ole kertonut. Näitä ihmisiä kun löytyy, joilla on tarve uskoa aina joitain toisinajattelijoita ja epäillä jokaisen suosituksen taustalla piilevän suuren luokan salaliittoteorioita.

Täällä on taas salaliittoteorioihin uskovia liikkeelle. Voit hyvin käyttää raskausajalle suunnattua monivitamiinivalmistetta, esim. Multivita. Noista apteekista ostetuista raskausajan vitamiineista saat sekä foolihapon että nykyisen suosituksen mukaisen määrän d-vitamiinia. Lisäksi saat kasan muita vitamiineja ja hivenaineita, joista voi olla hyötyä, jos ruokavaliosi on yksipuolinen. Määrät ovat maltillisia, joten ne ovat täysin turvallisia käyttää.

Jonkin verran on nykyisin tutkimuksia, että nykyisiä suosituksia hieman suurempi d-vitamiini annos voisi olla hyväksi, mutta tämäkään ei ole täysin yksiselitteistä. Joten pysyisin toistaiseksi neuvolan suosituksissa, varsinkin raskausaikana.

Apuaineluetteloissa ei tosiaan turhaan mainita niitä aineita:-)

"C-vitamiini eli askorbiinihappo valmistetaan usein maissista. E-vitamiini taas yleensä soijasta.

Vitamiineista myös A, B2, B6 ja B12 voivat olla gm-organismeista peräisin.

Lisäksi D- ja K- vitamiinivalmisteista voi löytyä gm-maissipohjaisia kantaja-aineita, kuten tärkkelystä, glukoosia ja maltodekstriiniä. Kaikkia näitä vitamiineja voidaan myös lisätä elintarvikkeisiin."

Kirjasta Petoksen siemenet siv 267

Jeffrey M. Smith 2005
Alkuteos Seeds of Deception; Exposing Industry and Government Lies about the Safety of the Genetically Engineered Foods You`re eating

Helpottaa elämää kummasti, kun lukee tuon kirjan mummoille ja papoille ääneen;-)

Anteeksi, jos liian töksäyttävästi kirjoitin. Ärähdin kun kommenttisi kuulosti juuri siltä, että no höh, miksei neuvola ole kertonut. Näitä ihmisiä kun löytyy, joilla on tarve uskoa aina joitain toisinajattelijoita ja epäillä jokaisen suosituksen taustalla piilevän suuren luokan salaliittoteorioita.

No eipä mitään. :) Jotenkin olen juuri viimeaikoina kiinnittäny huomiota, miten täällä monilla on tapana sanoa ilkeästi. Ja moni muukin tuntuu siihen kiinnittäneen huomiota, kun ovat aiheesta ihan aloituksia tehnyt.

Itse olen sitä mieltä, että normaali monipuolinen ruoka riittää pitkälle, mutta nyt olen syönyt tuota Multivitaa. Rauta lienee kuvassa loppuraskaudessa.

Sua taitaisikin harmittaa jos mua ei harmita myöhemiin ollenkaan? Hyvin menee, kiitos länsimaisen lääketieteen!

Ihan sama mulle, mut etkö tiedä, että kefalosporiinit a i h e u t t a v a t crohnin tautia? Sehän on ihan tutkittu juttu, mut ihan loogista kyllä.

kefalosporiinit eläinkääkkeet

Googlaa nuo, niin tajuat, että niiden jäämiä on hyvin paljon juomavesissä, tavallisissa maitotaloustuotteissa, maksassa ja muissa siäelimissä, lihavalmisteissa - tosin luomussa vähemmän. Mut nykyään saentään voi valita luomulihaa ja luomukanoja voi kasvattaa itsekin.

Huomenaamulla kertovatr tutkittua tietoa just lääkejäämistä meressä... Kalaahan ei kannata syödä myöskään, jos se on syönyt gm-nappuloita:-(

Ihan sama mulle, mut etkö tiedä, että kefalosporiinit a i h e u t t a v a t crohnin tautia? Sehän on ihan tutkittu juttu, mut ihan loogista kyllä.

kefalosporiinit eläinkääkkeet

Googlaa nuo, niin tajuat, että niiden jäämiä on hyvin paljon juomavesissä, tavallisissa maitotaloustuotteissa, maksassa ja muissa siäelimissä, lihavalmisteissa - tosin luomussa vähemmän. Mut nykyään saentään voi valita luomulihaa ja luomukanoja voi kasvattaa itsekin.

Huomenaamulla kertovatr tutkittua tietoa just lääkejäämistä meressä... Kalaahan ei kannata syödä myöskään, jos se on syönyt gm-nappuloita:-(

Ihan sama mulle, mutta et tiedä pätkän vertaa minun kasvuympäristöstäni, ravinnosta tai perintötekijöistä, joten älä uhoa turhaa tietäväsi sen vain ja ainoan totuuden, johon verrattuna kaikki muu on salajuonta.

Googlaa huviksesi pakkomielle, niin tiedät mitä se a i h e u t t a a. Tai vaikka lähdekritiikki. Sen jälkeen menen vaikka migreenipalstalle foliohattuilemaan, sinne sulla on edes jotain kompetenssia.

[QUOTE="lähettäjä";30253403]Multivita raskaus & imetys, itse otin/otan tuohon lisäksi omega 3:sta ja kalkkitabletin (koska käytän niin vähän maitotuotteita) ja nyt lopussa rautaa kun hemoglobiini tippui niin alas.
Tuo 100 milligrammaa D-vitamiinia kuullostaa aika oudolta, koska suositus on aikuiselle 7,5 mg ja lapsille sekä raskaana oleville 10 mg. Saahan sitä D:tä auringosta, maitotuotteista ja ties mistä muustakin, joten tuo Multivitan sisältämä 10 mg on todellakin riittävä LISÄ.[/QUOTE]

Jos et usko että 100µg on sopiva annos, kannattaa mennä S-D-25 kokeeseen yksityiseen labraan. Ei nouse yli 80nmol/L annoksella 10µg.... Neuvolassa ollaan valitettavan välinpitämättömiä äitien ja vauvojen terveydestä, koska eivät elintärkeää koetta määrää!

Tuo 100 milligrammaa D-vitamiinia kuullostaa aika oudolta, koska suositus on aikuiselle 7,5 mg ja lapsille sekä raskaana oleville 10 mg. Saahan sitä D:tä auringosta, maitotuotteista ja ties mistä muustakin, joten tuo Multivitan sisältämä 10 mg on todellakin riittävä LISÄ.

Jos et usko että 100µg on sopiva annos, kannattaa mennä S-D-25 kokeeseen yksityiseen labraan. Ei nouse yli 80nmol/L annoksella 10µg.... Neuvolassa ollaan valitettavan välinpitämättömiä äitien ja vauvojen terveydestä, koska eivät elintärkeää koetta määrää!
[/QUOTE]
Pyhimys

[QUOTE="V.ieras, post: 302]
Mulla oli käytössä Monivita raskaus-valmiste tai Minisun raskaus monivitamiinivalmiste. Lisäksi vielä Deetä omasta purkistaan 80mikrog ja magnesiumia 2x350mg
[/QUOTE]
Ihanko omasta viisaudesta päätit tehdä niin?

Yhteistyössä