Raskausajan verikokeet ja ultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Mä en nyt millään muista, että kun on ne eka neuvolan yhteydessä "määrätyt" verikokeet ni pitikö olla syömättä ja juomatta?

Ja miten se niskapoimu-ultra olikaan pitikö ennen sitä juoda vai tyhjentää rakko?

Oon asioinut kahdessa eri sairaalassa odotusaikoinani ja molemmissa tehtiin np-ultra alakautta, eikä mitään väliä oliko tyhjä vai täysi rakko. Jos olisi kovasti merkitystä niin kyllä ne kertoisivat :) Verikokeisiin ei muistaakseni tarvinnut paastota.

Onnea tulevasta vauvasta :)

hus:n alueella ultrataan alakautta ja rakon on oltava tyhjä, lapussa ainakin luki niin ja kätilö huomautti etten ollut juuri ennen ultraa käynyt vessassa (olin käynyt ennen aikaa, mutta ajat myöhässä :) )

Täälläkin päin alakautta tehtävään ultraan mennessä pitää olla tyhjä rakko.

Tosin np-ultra tehään tääl vatsanpäältä eikä sillon puhuttu mitään pitäskö rakon olla tyhjä/täys..

Ja ei tarvii olla syömättä/juomatta niiden ekojen verkokeiden takia. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hhhh:
hus:n alueella ultrataan alakautta ja rakon on oltava tyhjä, lapussa ainakin luki niin ja kätilö huomautti etten ollut juuri ennen ultraa käynyt vessassa (olin käynyt ennen aikaa, mutta ajat myöhässä :) )

ainakin vuosi sitten hus:in sairaalassa ultrattiin vatsan päältä.

Meillä np ultra tehtiin mahan päältä, ja rakon piti olla täysi. Varminta on ehkä olla käymättä vessassa, ja kysyä ilmottautuessa miten on. Tyhjentää aina voi, mutta täyttäminen on hankalampaa. :)

Päijät-Hämeen seudulla ekaan ultraan mennessä laittoivat vielä wc:hen vastaanottohuoneessa...eli tyhjänä, kun sisäkautta tutkimus tehdään + vatsanpeitteiden päältä.

Yhteistyössä