Raskausajan pissanäytteestä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv23+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv23+5

Vieras
Olin aamulla neuvolassa. Sain vaivoin tiristettyä sinne kippoon hiukan sitä pissaa. Alapesun unohdin siinä hässäkässä tehdä, illalla olen käynyt suihkussa eli silloin viimeksi pesu.

Th sanoi että pissa oli -/+ eli ei selvällä plussalla mutta ei selvä miinuskaan. Mutta kuulemma ihan ok. Verenpaineet alhaalla, ei turvotuksia.

Th vaihtoi viimeksi loman takia ja aiempi th on aina sanonut, että pissa ok. Siis edellisissä raskauksissa aina sama eli en tiedä onko mulla joskus ennen ollut pissa noin että hitusen plussalla.

Tämä th sanoi että saattaa johtua siitä, että pesu oli tekemättä ja siitä että määrä oli niin vähäinen.

Pitääkö tuosta olla siis huolissaan? Onko se merkki siitä, että saattaa olla kehittymässä raskausmyrkytys? Aiemmissa raskauksissa ei tosiaan ole ollut siis mitään ongelmia.

Joskus pissanäyte vain näyttää yhtä plussaa, ei ole välttämättä mitenkään vaarallista. Mulla oli koko toisen raskauden ajan. Ekassa raskaudessa oli paha raskausmyrkytys ja ei ollut yhtään plussaa kunnes sit yhtäkkiä olikin kolme plussaa ja paha myrkytys.

mulla oli useasti noin, ja ei mitään häikkää.. voithan mennä antamaan uuden näytteen jos epäilyttää. Ja yleensä (ainakin täällä) antavat niitä liuskoja mukaan jotta voi stikata kotona jos täytyy seurailla..

No en sitten kysynyt sellaista, mutta kysyin th:lta tuosta pissasta uudelleen ja sanoi sen olevan täysin ok. Eli olis kai sitten ehdottanut sitä, jos ois nähnyt sen edes jossain määrin tarpeelliseksi. Seuraavaksi on lääkärineuvola ja siitäkin sanoi, että jos tuntuu niin pyytää jonkun katsoon hempan mutta pissasta ei puhunut siinäkään kohtaa mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:
Joskus pissanäyte vain näyttää yhtä plussaa, ei ole välttämättä mitenkään vaarallista. Mulla oli koko toisen raskauden ajan. Ekassa raskaudessa oli paha raskausmyrkytys ja ei ollut yhtään plussaa kunnes sit yhtäkkiä olikin kolme plussaa ja paha myrkytys.

Niin se ei siis ollut edes kuulemma mikään plussa vaan heikosti plussalla, ei selvä miinus kuulemma.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja mutzi81:

Niin se ei siis ollut edes kuulemma mikään plussa vaan heikosti plussalla, ei selvä miinus kuulemma.

Ei kannata siis huolehtia. :)

Kiitoksia vastaajille. Oletettavasti tässä on jotain eroa siinäkin, kun th vaihtui. Ehkä edellisissäkin raskauksissa joskus ollut noin, mutta se ns. oma th ei ole sanonut kuin että ok pissa. Tällä th:lla on monin tavoin ihan eri tyyli. Maaliskussa vasta tulee se oma th takaisin ihan loppuraskaudessani.

Yhteistyössä