Raskausajan ongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Näitä on niin nolo kysellä mutta ku ei aikaisemmista muista näitä kaikkia asioita. Eli mulla on jotain ongelmia mutta en oikein tiedä onko ne ihan normaalia vaiko merkki jostain vakavammasta.

Ensinnäkin on ajoittain aika lailla runsas valkovuoto. Ei jokapäiväistä mutta joinain päivinä tulee aika lailla reilusti. Onko normaalia?
Toisekseen nyt on ollu muutamana päivänä toosa kipeä. Varsinki silloin ku kävelee ja liikkuu muutenki. Painaako tuo pieni jo tuonne alas sen verran vai mikä on? Supistuksia on ollu nyt jo kolmisen viikkoa.

Niin ja viikkoja on reilu 19.

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Olisko lisää? En ole ikään kuullu että liitoskipuja olis jo näillä viikoilla. Edellisissä niitä on tullu vasta joskus 30+ viikoilla. Siksi en osannu niitä edes yhdistää tähän.

No, mulla ainakin alko nuo alapääkivut paljon aikaisemmin ku ykkösestä, eilenkin siivoilin ja oli pakko välillä istua ja levähtää ku tuntu, että alapää tippuu lattialle. Ihan normaalia on. Samoin valkkari ja supparit.

Liitoskipuja on ollut täällä ainaki jo aika aikasesta vaiheesta (varmaanki tuo vko 19-20). Ei sen kummempia, mutta tuo häpyliitoskipu on ollut tosi pahana, en pysty nousemaan esim.lattialta kuin konttausasennosta (nyt rv 26). Kuulemma toisilla tulee aiemmin kuin toisilla, raskaudesta riippumatta. Joku taisi sanoa, että liitoskivut "aikaistuvat" useamman raskauden myötä..

Mulla oli kakkosta odottaessa liki alusta saakka noi liitoskivut, vieläpä tosi pahana. Myös tässä raskaudessa alkoi reippaasti ennen 20 vko:a ja todella pahoina. Väliin ei tahdo päästä aamulla sängystä ylös. :kieh:

Yhteistyössä