RaskausÄLLÖKKIruokia

Alkuunsa pelkkä kaupassa käynti ja ruuan ajattelu oli painajaista. Jossain vaiheessa ällötti kaikki salaatit, maistuvat ihan voikukalle, enkä pystyny syömään niitä moneen viikkoon, nyt enää jääsalaatti ällöttää. Samaan aikaan ei myöskään uponnu salaatin kastikkeet ja valkosipuli. Tällä hetkellä suurin ällötys on grillimarinoidut grillilihat, en koskaan ole niistä kauheesti tykänny, mut nyt en pysty kattomaan niitä edes kaupassa.

Onko kellään ollu mitään muita outoja ei-ruokaan liittyviä ällötyksiä? Minä en pystynyt just sillon pahimman pahoinvoinnin aikana ajattelemaan värejä!!!! Remonttia silloin aloiteltiin ja ois pitäny suunnitella tapetteja, maaleja ja kaakeleita. Onneks remontti vähän viivästy eikä päätöstä tarvinnu tehä silloin!
 
Kahvia ei tee mieli
Maito ei maistu vaikka normisti juon joka aterialla maitoa
Lämpimiä ruokia ei tee mieli lainkaan, pitkin hampain pystyy jotain ruokaa syömään.
Suklaakaan ei oikein maistu, mutta kyllä se tulee takaisin taas puolivälin jälkeen viimeistään.
Joku mainitsi jauhelihakastikkeen ja spagetin, meinasin oksentaa siihne paikkaan.
Hampurilaisiin en koskisi, en kyllä syö niitä muutenkaan kuin max 2x/vuodessa
Makkarat ja leikkeleet. Onneksi en niitä ennenkään juuri syönyt, mutta ajatus tekee jo pahaa.
Tacolastut yök.
 
Kaikki syötävä ja juotava oikeastaan.
Erityisesti kaikki rasvainen/paistettu/käristetty, huippuna paistettu kananmuna.

Vieläkin harmittaa, kun mies täysin tapojensa vastaisesti oli käynyt ostamassa ruokaa ja laittanut sen valmiiksi, kun tulin esikoisen kanssa leikkipuistosta. Jonkinlainen pyttipannu-grillimakkara-kananmuna-rasva-kerma -käristys sörsseli oli pannulla muhimassa ja mä OKSENSIN OVELLA siitä hajusta, siihen eteisen lattialle... :(

Ja toinen kun oli laittanut suurinta herkkua, mitä oli keksinyt..
Ainoa kerta kun olen "huijannut" miestä eli heitin salaa osan pois ja sanoin et oli herkullista :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miumau:
Onko kellään ollu mitään muita outoja ei-ruokaan liittyviä ällötyksiä? Minä en pystynyt just sillon pahimman pahoinvoinnin aikana ajattelemaan värejä!!!! Remonttia silloin aloiteltiin ja ois pitäny suunnitella tapetteja, maaleja ja kaakeleita. Onneks remontti vähän viivästy eikä päätöstä tarvinnu tehä silloin!
Huomasin viikko sitten autolla ajaessa, että jos radiosta tulee jotain "räminä"-musaa, siis jotain Linkin Park ja Uniklubi tyyppistä esim., niin mieletön kuvotuksen aalto menee kehon läpi. Rauhallisten biisien aikana olo helpotti.
Oon ehkä vähän herkkä :p

Ruoista kuvottavimpia on tällä hetkellä tonnikala, josta yleensä tykkään erityisen paljon.
Sama juttu broilerin fileissä, kokeilin eilen, yleensä tykkään niistäkin hulluna. Lautanen ei meinannut tyhjentyä millään...

Pelkkä perunan ajatteleminenkin saa mahan turpoamaan ja myllertämään.

Maitoa yritän niellä muutaman kerran päivässä, mutta yhtä vaikeeta on ku yleensä yskänlääkkeen kippaaminen kurkkuun. Hyväkin ruoka menee pilalle, jos siinä sivussa siemailee maitoo.

Ja ne salaatit kans alko jossain vaiheessa ällöttää.
Ruisleipää aloin onneks taas himoamaan.... :)
 
-makuteet
-lihapullat
-kotitekoinen pitsa ja muutenkin kyllä pitsa
-KATKARAVUT
-SAVUKALA (oikein etoo kirjoittaakin tuo..)

Siis ainakin nämä tulee mieleen.. kovasti tekee mieli kaikkea makeeta ja raikasta!!!

Ja sit ihmiset jotka haisee edes hiukankin vanhalta viinalta, niin saa mut voimaan TOSI pahoin.. Onneks oma mies on lähes absolutisti. :)
 
Alkuun ei tuntunut maistuvan muu kuin vichy ja roskaruoka, joka vaihtui sitten hapokkaiden hedelmien himoon. Välillä oli vaihe, ettei mikään tuntunut maistuvan. Nyt viikkoja liki 19 ja kaikki maistuu, myös kahvi.

Esikoiselta alkuun maistui myös vain vichy ja hampurilaiset. Etova olo oli silloin rv.lle 12 asti vain iltapäivisin, kun se tässä raskaudessa oli koko päivän. Esikoisen aikana en voinut juoda kahvia ja kala etoi. Nyt maistuu kalakin ja tuo kahvi.
 
Alussa mua oksetti ihan älyttömästi mm. kala, vihannekset ja siis kaikki terveellinen...harmillista!! Ja sit tein kerran sellasta valkosuklaa-limekakkua, johon mies ihastui. Itselle jäi siitä taas hirveä kammo, limelle maistuvat asiat arvelluttaa. Ja tupakansavu - olis tehnyt mieli kuristaa kaikki tupakoitsijat 100 m säteellä. Muutenkin kaikki epämiellyttävät hajut oli 1000 x kamalampia. Yhdessä vaiheessa en halunnut syödä muuta kuin tortilloja kanatäytteellä ja jukurttia - söin jukurttia litratolkulla. Nyt viikolla 15 maistuu jo melkein kaikki, kalakin onneksi.
 
Hauskoja vastauksia :LOL:

Eevarouvan nachokammotus oli mun viime raskauden himotus :)

Semmoinenkin ihme mulle raskaana tapahtuu, että normaalisti kun en lihaa syö on raskaana saatava Mac Donaldsin hampurilaisia aina alussa!!!! :whistle: Outoa siis todella!

Vime raskauden alussa mua inhotti jääkkaapin löyhkäniin paljon, että luulin siellä jotakin olevan pilaantunut ja heitin hyvät ruokatarvikkeet roskiin :/ Selvisi sitten ettei ollu vikaa tuotteissa, kun ei se löyhkä hävinnyt etikallakaan :LOL:

Inhosin myös mieheni ihon hajua ja se sai voimaan pahoin :| Voi raukkaa...Onneksi tässä raskaudessa sitä ei ole ollut :hug: Heitin myös yhden hiustenhoitoaineen roskiin, joka löyhkäsi kuvottavalle-oli kallis tökötti :snotty:

Tämän raskauden alussa ruisleipä haisi mielestäni ihan homeelta.Koko leipäkaappi haisi ja oli pidettävä omia vaaleita leipiä eri paikassa :LOL: Onneksi meni ohi, sillä pidän ruisleivästä ja onhan se paljon terveellisempää kuin pullamössöleivät.

Ja tässä jokunen viikko sitten ahmin innolla uusia perunoita, mut nyt ne kuvottaa.

Hesen lohirouheisia himoan :eek: Syön nitä harvase päivä.

hienhaju ja hajuvedet äklöttää, samoin hitaasti kuivuneiden vaatteiden haju, se sellainen tunkkainen-yöks!!!! Jos kaupassa joku sellainen hittasti kuivunut tyyppi hengailee edelläni, on pakko eksyä eri käytävälle.
 
epätoivo
Oliiveista olen koko ikäni tykännyt, mutta raskausaikana en ole niihin koskenut. Kaikenlaisista tapas-jutuista olen myös tykännyt esim. salaatin joukossa, nyt pelkkä ajatus kuvottaa ja paljon. Kovin suolaisia ruokia ei tee mieli (salmiakkia himoitsen kyllä nytkin, kuten aina). Aikani mussutin fetasalaattia, kunnes yhtäkkiä alkoi fetajuustokin tökkimään.
 
Mitään ei tee mieli. Ihmisen nyt on kuitenkin pakko syödä jotain niin kylmät ruoat menee, hedelmät on ok, murot (ihan tavan cornflakesit) kylmällä maidolla menettelee myös.

Kahvi ei ihme kyllä ole tehnyt pahaa :/
 
-pizza :x
-kaikki ölyinen, rasvainen, käristetty, yöks...
-kaikki kala ja merestä ylös saatava muutenkin hyi yöks....
ja SUKLAA; normisti vetäisen fatserin sinisen tosta vaan...


herkkuja taas jonkun mainitsema metwursti, liha, perunasalaatti, nuuelit, pasta, salaatinkastikkeet, kanaruuat
 
nyt on käynyt öllöttämään
-grillimakkara
-joku rasvanen grillikylki (mikä miehen herkkua)
-banaani
-tuorekurkku
kaipa sappivaivoilla osuutta asiaan..

alkuraskaudessa kuvotti miehen deudorantti,pakko oli tuulettaa koko kämppä miehen töihi lähdettyä.hyi olkoon,oli kyllä kamala haju.

nyt vois syödä pelkkää uutta perunaa ja tomattia =)
 
Kirjotin jo tuolla aiemmin, mut pakko vielä lisätä jotakin..
:x : - fetajuusto ja kaikki muutkin "salaattijuustot"
- hesen kasvis-rouheinen (oli ennen mun vakio roskaruoka-ateria) HYI!

Ja sit pakko mainita, kun olin vannoutunut kasvissyöjä ennen raskautta.. ja tuota, nyt on ollut ihan pakko saada lihaa. En vaan oo voinut olla koskematta :ashamed: Ja ennen en Mäcissä käynyt koskaan, ja nyt oon tuplajuustohampparien suurkuluttaja :ashamed: En olis uskonut, että joskus vielä sorrun lihaa syömään.
 
Eka 3 kuukautta kaikki ruoka ällötti paitsi sitruuna ja murot. Nyt ällöttää grillin haju, ranskanperunat (yöks!), sipsit maistuu pahalle myös. Paahtoleipä, kinkku yöks. Sämpylät ja aamupalajuusto NAM.
 
Ennen raskautta tonnikala, kalapuikot ja suklaa-banaanijäätelö tökki - nyt 100 kertaa enemmän!! :x Jännä, miten tuo öllötys ihan haittaa kaupassakäyntiä..

Uusina, tämän viikon löytöinä, marinoidut kanankoivet. Oli aika kamalaa, kun sitten kokeilevana kokkina sekoitin itse salaattikastikkeen, joka maistui juuri samalle. Raaka sipul on kans aik yöks. Toisaalta tällä hetkellä harva ruoka-aine houkutteleekaan.

Voissa paistettuja rukiisia silakoita kyllä voisi jopa kokeilla puikulapottujen kanssa, samoin kesäkeittoa.

rv kohta 7+0
 

Yhteistyössä