Raskaus + vältettävät ruoka-aineet

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Miten tarkkoina olette olleet raskausaikana esim. homejuuston kanssa? Oletteko syöneet silloin tällöin vai kieltäytyneet kokonaan? Entäs feta ja tuorejuustot? Tai tyhjiöpakattu kala?
 
Oon syöny homejuusto kuumennettuna, fetaa ja tuorejuustoo oon syöny melko normaaliin tapaan. Tyhjiöpakattua kalaan en ole ollenkaan syöny. Eikös noita tuorejuustoja ja muita saa syödä ihan normaalisti, kunhan ne on pästöroituja? Vai oonko ihan väärässä..
 
vieras
Eiköhän se riitä, että nuo juustot yms. on joko kuumennettuja tai sitten tarkistat, että on tehty pastoroidusta maidosta. Tuosta tyhjiöpakatusta kalasta en osaa sanoa, kun en sitä muutenkaa käytä.
 
rv31
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten tarkkoina olette olleet raskausaikana esim. homejuuston kanssa? Oletteko syöneet silloin tällöin vai kieltäytyneet kokonaan? Entäs feta ja tuorejuustot? Tai tyhjiöpakattu kala?
mä syön kaikkea raskauden aikana,eikä oo ikinä mitää tullu,,,turhaa liioittelua,blääääääh !!!!!!!!!
 
Nyt saatte kivittää :ashamed:

En edes tiedä mitkä nykyään on kielletty, nehän vaihtuu koko ajan :eek:
Välillä kahvi on terveellistä, välillä epäterveellistä, välillä se ja se tekee hyvää ja sitten tuleekin taas uusi tutkimus että se onkin pahasta ja huoh....
Esim. kun äitini odotti minua, oli neuvolassa käsketty syömään maksalaatikkoa!

Olen ottanut motokseni "kaikkea kohtuudella". En usko että vauvani kuolee siihen jos otan aurajuustopizzan :LOL:
 
Ammattilainen
No, suhteellisuudentaju pitää säilyttää. Suositukset on suosituksia. Mä suhtaudun vakavasti listeriaan, koska se on vauvalle hengenvaarallinen. Muut ei. Ja listeriaa on lähinnä tyhjiöpakatuissa jutuissa ja aurajuustossa, siksi en syö niitä kuumentamatta. Muuta syön normaalisti. Mut en voisi antaa itselleni anteeksi jos vauvani kuolisi listerian takia. Siksi en oikein "hyväksy" sitäkään että joku syö kaikkea sumeilematta ja on olevinaan niiiin coolia että. :xmas:

Niin ja sitten se että jos syö jotain listeriajuttua vain silloin tällöin, niin se ei kyl auta mitään. LIsteria tulee jos on huono tuuri, jos syöt mikrogrammanikn kuumentamatonta tuotetta.
 
Mie söin ihan normaalisesti, ja vältin niitä mille olin allerginen, jos alat menemään kaikkien suosituksien yms. mukaan et saisi edes hengittää ilmaa.
 
Varmaan ainoa asia mikä muuttui syömisissä on, että home- ja tuorejuustot olen kuumentanut. Tyhjiöpakattua kalaa olen myös välttänyt, mutta se ei oikein kuulunut ruokavalioon ennen raskautta. Nyt raskauden aikana mies on saanut mut syömään muuta kalaa, ja hyvä niin.
 

Yhteistyössä