Raskaus pidemmällä kuin oletettu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

memmu

Vieras
Oon tässä parisen viikkoa alkanu epäileen, että mun raskaus on pitemmällä kun oletettu... Nyt pitäs olla viikkoja 10+...Mutta kun parisen viikkoa sitten joitain kertoja alkoi tuntumaan sellasta "perhosen lepattelua". Noh, en sitten aatellu sitä sen enempää kun aattelin, että ei vielä mitään liikkeitä voi alkaa tuntumaan. Nyt sitten tänään on vähän väliä tuntunu ihan reiluja muljauksia ja muksauksia... ylhäälle ja alhaalle... Siis, en mä käsitä... Meillä kun ei eka neuvolassa kokeilla kohtua eikä kuunnella sydänääniä. Seuraava neuvola on vasta 2.5 ja ultra sitten sitä seuraavalla viikolla.

Pitäskö mun nyt soittaa neuvolaan ja kertoa näistä tuntemuksista vai pitäsköhän se täti mua ihan pöpinä.... Voiko olla jotain suolten liikkeitä ja muljailuja jotka tuntuu aivan just ku potkuilta...

Antakaa mulle nyt jotain toista näkökulmaa tähän asiaan :)

Mä luulin haamupotkuiks liikkeitä joita mahassa tuntu, kunnes rupesivat näkymään päällepäin. Sillon oli pakko uskoa et raskaana oon, ja aikas pitkällä, noin viikolla 20 kun se selvis! siihen asti ei ollut mitään oireita!

Mä kans alkuvaiheessa kuvittelin, että ois pidemmällä ja että kyllä jo havinaa tuntuu... Ei ollu kuin kuvitelmaa+ilmaa suolessa... En silti väitä, ettei sulla vois olla toisin! :D Kaikkea se raskaus teettää....

No ainahan tuntemuksensa voi neuvolassa kertoo mutta kokemukesta voin sanoo että aika usein saattaa tuntua siltä että raskaus olis pidemmällä ja että klohta se vauva syntyy kun se on jo niin iso ja ja ja... mutta loppuviimeksi se tulee pariviikkoa myöhässä ja kilon pienempänä mitä luuli :D Ei vaan, muta kyllä nuo rakenne7/niskapoimu-ultran tulokset sitten on aika tarkkoja. Siellä se selviää. Ja vaikka pari vikkoa pidemmällä olisitkin niin tuskin sulla kiire tulee :P

Kannattaa soittaa koska aina on mahdollista että olet pidemmällä...
Kuopusta odottaessani olin 2 viikkoa pidemmällä kuin luulin... ja onhan ollu tapauksia missä monet on saaneet tietää olevansa raskaana vasta kunovat tunteneet liikkeet, koska kuukautisethan voi joskus tulla myös raskaus aikana tai ihan alussa voi olla muutamat menkat ihan normaalisti...

Tämä on jo kolmas raskaus, että siltäkin vähän jo tiedän miltä niitten potkujen pitäis tuntua.. en nyt mee sanomaan, ettäkö ne ei olis suolten muljailuja... mutta kun jotensakkin vaan tuntuu, ettei se nyt sitäkään ole.

Ja jos olen pitemmällä kun luultu niin ainakin sitten kuukautta pitemmällä olisin... vaikka sama kai se onko sitä 2 viikkoo tai kuukauden.. minkäs sille sitten tekee :)

Puuh, plääh.... mieskin tuossa vatsan päältä kokeili ja tuumasi, että ihan niinku siellä "jotain liikkuis"

Emmä tiä.. hassulta tuntus soittaa neuvolaan.. vaikka kyllä alunperin puhuin terkalle kun oli niin outoja nuo kierrot alkuvuodesta.. Kuittasi vaan sillä, että "niin ne hormoonit on hassuja"... ja se sitten siitä... Ja kun tuntuu, että jos soitan sinne, niin mitä sitten.. se vaan kuitenkin sanoo että "oottelet sinne ultraan ja katotaan mikä tilanne"... plääh... tylsää...