Raskaus Multitabs ja Retafer rautatabut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pompula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pompula

Vieras
Voinko huoletta syödä noita raskaus multitabseja ja ottaa satunnaisesti lisäksi retaferia? Neuvolasta antoi retaferia kun hemppa oli laskenut, mutta nyt se on nousussa enkä ole syönyt sitä joka päivä. Vatsa menee liian kovalle jos syön liian usein.

Tossa multitabsissahan on rautaa myös vähän joten jos syön pääasiassa sitä ja otan lisäksi retaferia satunnaisesti niin onko se ok?

Eli eikai haittaa jos ottaa retaferin lisäksi tota multitabsia missä on kans rautaa. Retaferia sais ohjeen mukaan ottaa 1-2 päivässä, samoin multitabsia ja jos ottaa kumpaakin maks vain yhden päivässä niin eihän siinä liikaa rautaa voi saada?

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Obsidan vatsaystävällisempää... paljonko multitabsissa rautaa ja minkä vahvuisia retaferejä?

Multitabsissa 10-20mg ja Retaferissa 100mg. Ja kumpaakin siis ohjeen mukaan 1-2 ja olen aina ottanut vain yhden.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras 17:
multitabsissa on tosi vähän sitä rautaa, että mä kyllä ottaisin lisäksi vielä obsidania. Se on mahaystävällisempää.

No mulla on nyt tota retaferia ja ihan jees sekin siis sopii. Aika vähäistä se vatsanjumittaminen ollut, ei haittaa mitenkään.

ei kannata muuten ottaa yhtä aikaa niitä, koska eikös se rauta estä kalkin imeytymistä? tai toisin päin. joka tapauksessa, mä otan aamulla multitabsin ja iltapäivällä sitten hedelmän kanssa Obsidanin (c-vitamiini auttaa rautaa imeytymään). ja mulle ainakin suositeltiin vielä lisäksi Minisun-d-vitamiinitablettia päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
ei kannata muuten ottaa yhtä aikaa niitä, koska eikös se rauta estä kalkin imeytymistä? tai toisin päin. joka tapauksessa, mä otan aamulla multitabsin ja iltapäivällä sitten hedelmän kanssa Obsidanin (c-vitamiini auttaa rautaa imeytymään). ja mulle ainakin suositeltiin vielä lisäksi Minisun-d-vitamiinitablettia päivittäin.

Joo no ei yhtäaikaa...

Mutta voinko lennossa vaihtaa eli jos en söisikään enää tota rautaa vaan ottaisin vaan esim. 2 multitabsia kerralla?

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
TAAS tuo kotikokkeli-paulatyyppi suolisto-ongelmiensa kanssa :headwall:

Käsitit väärin - mulla ei ole mitään ongelmia suoliston kanssa:-)

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.html

Alkuperäinen kirjoittaja lääkkeittä terve:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
TAAS tuo kotikokkeli-paulatyyppi suolisto-ongelmiensa kanssa :headwall:

Käsitit väärin - mulla ei ole mitään ongelmia suoliston kanssa:-)

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/index.html

No, noita suolistojuttuja ja Crohnin tauti-linkkejä olet kuitenkin joka ketjuun laittamassa. Oli kyse sitten nakeista, kokiksesta, sokerittomista tuotteista, rokotuksista, tai rautatableteista kuten nyt :)

Yhteistyössä