Raskaus ja vitamiinilisät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maijuli84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maijuli84

Jäsen
02.08.2011
78
0
6
Syön Multivitan raskaus ja imetys vitamiinilisää sekä nyt aloitin omega 3 rasvahappojen syönnin. Voiko turvallisesti nauttia molempia vitamiinilisiä? Kummassakin on E vitamiinia joka on rasvaliukoinen, voiko tulla ns. yliannostus?

ajattelin nyt kirjottaa tähän kun en uutta kehannu alottaa ja samaa aihetta kuitenkin..eli siis olen raskaana rv 6+2 ja olen syönyt nyt viikon verran sellaista monivitamiini+hivennäisaine lisää (rainbow) ja nyt honasin että siinä on A-vitamiinia 50% päivän suosituksesta ja raskaana tätä kyseistä vitamiinia ilmeisesti pitäisi välttää! eli lopetan(ko) siis sen syömisen?
ärsyttää vaan kun just nuo raskausvitamiinit on niin pirun kalliita ja ei kyllä viittis joka purkkia erikseen rueta ostamaan,B,C ym. oisko siis jotain muuta vitamiinilisää vai onko niissä kaikissa tuota A:ta jos ei ole erikseen just raskausvitamiini kyseessä? ainaskin tuo multivitan purkki on kallis,melkein 20e!
sekavaa?!no oli! :D

Solgar -merkiltä löytyy perusmonivitamiinivalmiste, mikä ei sisällä A-vitamiinia. Samalta merkiltä löytyy myös juuri naisille ja raskaana oleville suunniteltu monivitamiinivalmiste. Solgarin tuotteet ovat todella laadukkaita, mutta hivenen kalliimpia kuin marketista löytyvät vastaavat tuotteet. Suosittelen kuitenkin panostamaan laadukkaisiin tuotteisiin vitamiinienkin suhteen. :)

Kannattaa korvata nuo A-vitamiinia sisältävät perusmonivitamiinit odotus/raskausajan vitamiineihin, niissä on kaikkea muutakin mitä nyt tarvitaan eikä tosiaan sitä A:ta.

Jos ostatte raskausvitamiinilisän esim minisun mama (apteekista) ei sen lisäksi tarvitse C tai B lisiä. Siinä on ne kaikki, mitä tarvitaan. Mä pääsin laajojen allergioiden vuoksi ravintoterapeutille ja siellä katseltiin ettei mikään ylity/tarvitaanko muuta, niin tuon lisäksi ei tarvitse syödä muita lisiä. Itse syön silti kalkki-magnesiumia.

Perusvitamiinilisissä joita saa marketeista ei ole juuri mitään annostuksia verrattuna noihin mitä apteekista saa, joten on kyllä purkki hintansa väärti, eikä raskausaika kestä niin kauaa etteikö purkkia kannattaisi ostaa. Mielestäni se on pieni sijoitus siihen että voi vauvan kanssa hyvin.
Joskus vertailin marketin monivitamiiniporetta apteekin poreeseen niin liikuttiin kyllä ihan eri määrissä kaikissa, niin kyllä sille rahalle saa vastinetta sieltä apteekista.

Luontaistuotteisiin en osaa kommentoida..

Yhteistyössä