Raskaus ja väsymys

  • Viestiketjun aloittaja memmu
  • Ensimmäinen viesti
Vihanen akka
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Että mua riepoo. Pahoinvointia ei mitenkään kamalasti ole (enää). Ja ruokakin jotenkuten alkanu taas maistumaan. Mutta kun saatan aamulla nukkua puol 10 (sillon ku mies kotona) ja kuitenkin sitten parin tunnin päikkärit pitää ottaa. Uni siis yllättää heti kun laitan itteni vaakatasoon. Ja jos en ota päikkäreitä niin jo 18 aikaan oon niin pahalla tuulella ja väsyny ettei mua kestä kukaan.
MÄ EN JAKSA KOKO AJAN VAAN NUKKUA!!!!

Ja semmosenki oon huomannu, että kun oon nukkunu päikkärit niin sitten tulee se ällötys ja paha olo... MÄ VIHAAN RASKAANA OLOA!!! ja nyt on vasta menossa viikko11....

Joo, tiedetään, kaikki ei koskaan saa kokea tätä raskauden "iloa ja onnea"....
Mitä valitat!?! nuku jos kerta saat. Toiset käy töissä raskaanakin ja väsyttää! Töiden jälkeen on ruokittava ja hoidettava lapset :)
No saa kai sitä ihminen valittaa vaikkei töissä käviskään ja ei ois lapsia hoidettavana **tana!
 
Wilpuri
Juu täällä ollaan viikolla 32 ja väsymys vaan pahenee rautakuurista huolimatta.. Ensimmäiset kuukaudet oksensin niin että jouduin käymään välillä tiputushoidossa ja vieläkään ei oo paha olo täysin helpottanut. Hienoa. No, onni onnettomuudessa: Ei oo lapsia ennestään eikä tartte huolehtia töistä just nyt..
 
yhdenäiti
Täällä raskaana 6+0 ja voidaan pahoin. Esikoisen kanssa kotona päivä ja vaakatasossa ollaan pysytt vaipanvaihtoja ja ruokailuja lukuunottamatta. Muumit rules! Esikon kanssa olin huonovointinen, mutta jaksoin kuitenkin hyvin käydä töissä ja reissata lähes koko raskauden. Nyt ei jaksaisi edes alakertaan kävellä... Kumpa keksisi mikä auttaisi,tilasin mieheltä kaupasta salmiakkia ja greippimehua, jos niistä olisi avuksi :)
 
-väsynyt nainen-
Hei. Kiva et ON MUITAKIN väsyneitä.
Mulle jopa kaupassa käyminen, tiskaaminen, roskien vieminen,ruoan tekeminen ja syöminen tuottaa vaikeuksia. Väsyttää koko ajan ja aina kun menen ulos pyörryttää ihan kamalasti. Mistäköhän se voi johtua? hEMOGLOBIINI JA verenpaine ovat ihan kunnossa eikä pitäisi olla muitakaan sairausksia. KERTOKaa JOKU miten pääsen eroon TÄSTÄ VÄSYMYKSESTÄ. Mulla ensimmäinen raskaus menossa ja viikolla 11 olen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -väsynyt nainen-:
Hei. Kiva et ON MUITAKIN väsyneitä.
Mulle jopa kaupassa käyminen, tiskaaminen, roskien vieminen,ruoan tekeminen ja syöminen tuottaa vaikeuksia. Väsyttää koko ajan ja aina kun menen ulos pyörryttää ihan kamalasti. Mistäköhän se voi johtua? hEMOGLOBIINI JA verenpaine ovat ihan kunnossa eikä pitäisi olla muitakaan sairausksia. KERTOKaa JOKU miten pääsen eroon TÄSTÄ VÄSYMYKSESTÄ. Mulla ensimmäinen raskaus menossa ja viikolla 11 olen.
Ei sille tartte olla mitään erikoista syytä, sä oot vaan väsyny... :D Mä oon huomannu et vaikka kuinka väsyttää ja venytyttää niin pieni ulkoilu piristää..Pahin mahollinen juttu on mennä päikkäreille, sit on varmasti päivä pilalla, mut pieni rauhallinen kävely ulkona, vallankin nyt kun arska paistaa ja keli on kiva, piristää ihan hirvittävästi ja antaa sitten energiaa tehä kaikkee muutakin.. :)
 
Toi on niin tuttua ja täälläkin rv 11 lopuillaan. Mä en todellakaan nauti raskaana olosta ja voin sen ihan suoraan sanoa. Se ei sitä poista ettenkö olisi vauvasta maailman onnellisin! Mutta jos tän odotuksen vois siirtää jollekin sijaiskärsijälle (esim. miehelle :)) tekisin sen välittömästi :D Mä teen tosi lyhyitä vuoroja töihin tyyliin 3h, mutta kun poljen matkat ja usein vielä treenaan työpaikalla niin työpäivän jälkeen oon ihan poikki. Siis just ja just mikään tahdonalainen lihas hievahtaakaan käskystä.

Ja tuntuu et oon yks kaks taantunut rapakuntoon koska kaupassa käynti hengästyttää ja pyöräillessä hiki virtaa. Eilen uuvutin itseni noilla tv2:sen jumpilla jotka ei tosiaankaan mitenkään uber raskaita ole :LOL: Ootan tosiaankin innolla sitä keskiraskauden seesteistä aikaa ennen kuin se maha alkaa kunnolla haitata liikkumista...
 
Alkuraskaudesta ei tuo väsymys minua vaivannut, mutta nyt kun on viikkoja 23+, on alkanut tuo väsymys riivaamaan. Ja siitä johtuu sekin että saan välillä hirveitä kiukunpuuskia kun oon yksinkertaisesti niin väsynyt. Illalla 19-21 ei tätä väsymysongelmaa ole. Kymmenen jälkeen alkaa taas niin väsyttämään, että pakko on mennä nukkumaan. Aamulla herään yleensä 9-10 välillä, silloinkin ihan pakosta kun en viitsi puoliin päiviin nukkua. Hemoglobiini on erittäin hyvä, 146.
 
tyttö 85 ja kaksi ihanaa lasta ja kolmas tulossa =
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
[quote="Eims BaumJust näin. Marttyriäidit kunniaan. Töihin keskenmenon uhallakin. Varjelkoot jos joku valittaa pahaa oloa. Ei meillä valitettu!!!! :headwall: :headwall:
Ei väsymys aiheuta keskenmenoa. [/quote]

Eikö? Mä oon luullut et aiheuttaa. Hei honey, mä vittuilin. :kieh: [/quote]

Oikeesti blondi ei tajunnu, mutta kun ihmiset (jotkut siis) ei voi tehdä yhtään mitään, kun ovat raskautuneet, kun "se ja se" voi aiheuttaa keskenmenoa. [/quote]

nojoo..siis joillain on riskiraskauksia joka johtuu raskaudesta tai jostain sairaudesta/"viasta" jotka tekee raskauden hauraaksi..eikä kaikille ole töitä tarjolla edes niin mitäpä siinä sitten voi..onhan se väsymys inhottavaa mutta jos oksentaa joka helkutin päivä muulloin kuin nukkuessaan 20 rv asti niin se väsymys on pikku juttu jatkuvan sairaalassa hyppäämiseen ja tiputuksessa oloon ja kun yrität elää sinne 20 rv asti pelkällä vedellä ja pahoinvointilääkkeillä kun mikään ei mene alas ja lopulta lääkekkin tulee ulos ennen kuin olet sen kurkkuun saanu..teet ruokaa perheelle happimaskit naamalla kun kaikki hajutki ällöttää niin voi että väsymys ja se et pystyy nukkuun kun ei pahoinvointi ole sitäkin hankaloittamassa niin voi luoja et se on taivas...niin ihanaa ettei sanotuksi saa..että jos tämä nyt lohduttais kun se ei nyt niin vaarallista ja maata kaatavaa se väsymys ole..eihän? =D
 
sama oli taalla
Esikoisen kanssa ei ollut muutakuin pahoinvointia melkein 6kk, ennenkuin tajusin sen johtuvan retafer tableteista (kiva kiva). mut toisen kanssa olin aivan mahottoman vasynyt, silmat ei pysyneet auki ja useasti kavelin anopille, kun tiesin hanen olevan kotona :D annoin pojan ja kysyin et saanko nukkua sohvalla,heh. se oli kylla aivan kamalaa...vaikka mita teki ja mitenpain niin ei, vasytti ja vasytti :( poikakin oli niin nuori ettei piirrettyja kattonut, ja tietysti nukuin sen 4h mitka hankin paivaunillaan...mutta oli pakko saada lisaa ja lisaa ja lisaa unta :D olin oikea nukkumatin morsmaikku
 
vieras
Täälläkin on yksi väsynyt. Haluan vain nukkua, nukkua ja nukkua. Hereillä ollessa ajatukset pyörivät pelkässä ruoassa, mutta sitten kun sen ruoan saa eteensä, pelkkä sen näkeminen voi etoa.

Edellisissä raskauksissa olo alkoi onneksi koheta viikon 12 tienoilla. Sen jälkeen olo oli kuin ei olisi raskaana ollutkaan, ennen kuin potkut alkoivat tuntua.
 
Ei ymmärrä
jos mä vaan oisin ollu terve edes kuukauden raskaana ollessa, säälin sitä ihmistä ketä jakaa ketjun aloittajan kanssa asunnon.. olisit onnellinen ku viel saat nukkua itsellä viikot 36 tasan ja tässä juostu sairaalassa ottamas lääkettä että muksu pysys sisällä ja että voin sanoa säälin miestäsi jos meinaat raivota loput raskaudesta et väsyttää... mene vaikka välillä kävelemään ulos jospa se auttas sekä koita ottaa rauhallisesti äläkä meso. Sekä nuku jos nukuttaa prkl se on luksusta ku pystyy nukkuu ku myöhemmin siihen et pysty. Ota vitamiinit käyttöön jos oot kerta oot niin väsyny ettet tolpillas kestä.
 
yleensä se väsymys helpottaa toiselle kolmannekselle. :)
Mulla oli kans alkuraskaudessa tuota väsymystä. Töistä kun tulin niin söin menin sohvalle nukkumaan. Illalla heräsin 9 aikaan.. söin iltapaa ja tein iltapesut, sitten sänkyyn jatkamaan unia. Miehellä oli varmaan tosi rattoisaa! :D
 
"Elsa"
".", ihanko varta vasten just tällaisen aihepiirin keskusteluun hakeuduit v*uilemaan muille jos ei itellä kerran tällaisia ongelmia ole?

Täällä myös ihan mielettömän väsymyksen kanssa, (rv 26) olis kiva tietää olisko tälle jotain tehtävissä? (koska tuskin kukaan varsinaisesti HALUAA olla tällä tavalla virta pois enemmän tai vähemmän koko ajan) Vinkkejä, anyone?
 

Yhteistyössä