Raskaus ja työnhaku???

Oletteko muuten hakeneet töitä vaikka olettekin raskaana? Missä vaiheessa olette kertoneet uudessa työpaikassa raskaudesta? Jo työhaastattelu-vaiheessako?

Itselläni menossa 13. rv, ja mielelläni menisin vielä töihin ennen seuraavaa äitiyslomaa (nyt siis hoitovapaalla edellisestä lapsesta). Ongelmana vaan lähinnä se, että mistä löytää töitä 5-6 kk:n ajaksi? Olisi pitänyt aloittaa tämä työnhaku jo aikaisemmin syksyllä, mutta erinäiset asiat ovat hankaloittaneet suunnitelmiani...

Kertokaahan muutkin samassa tilanteessa olevat, miten olette toimineet!!! Kiitos jo etukäteen!!!
 
sama vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 14:04 vieras kirjoitti:
Minä hain ja sain työpaikan ollessani noin viikolla 30. Pari viikkoa olin siellä, ja nyt siellä on minulla ollut sijainen pari vuotta ja ainakin vuoden tulee vielä olemaan.
Lisätään vielä, etten kyllä erikseen maininnut olevani raskaana mutta jotenkin oletan ettei se jäänyt työnantajalta huomaamatta.
 
Saanko udella, minkä alan työpaikasta on kyse? Aika hienoa, jos ottavat töihin, vaikka raskaus jo loppuvaiheessa ja maha mitä ilmeisemmin jo melko lailla näkyvissä...

Onko muilla vastaavanlaisia positiivisia kokemuksia työnhausta raskausaikana?! Kuulisin mielelläni lisää kokemuksistanne!!!

 
Lee
Mulla samanlainen tilanne. Oon viikolla 5+jotain raskaana ja erittäin kypsynyt tämänhetkiseen duuniini. Tietysti kaks päivää siitä kun sain tietää olevani raskaana, sain soiton että nyt meillä olisi sulle paikka johon olisit tosi vahvana ehdokkaana, tää on siis ns toimialapalvelun kautta. Paikka olisi tosi kiinnostava ja todella hyvä jatko urakehitykseen (vaikka en niin uraihminen olekaan). Lisäksi tuntuisi kamalalta jatkaa tässä työssä äitiyslomaan asti eli vielä 7 kk ja uudessa ehtisin olla vaan 6 kk ennen äippälomaa. Tää työ jonka haastatteluun olisin menossa on vakituinen, joten äitiysloman jälkeen mulla ois ainakin 35 vuotta tehokasta työpanosta tarjottavana ;)

Jo nyt menetän yöuniani vaikka ei oo ees haastatteluun kutsuttu kun mietin mitä sanon haastattelussa? Jos saan paikan, saanko koeaikana potkut raskauden takia? Jos saan siitä huolimatta jatkaa saanko inhottavaa kohtelua muilta? jnejne. tosin kaikki on vasta niin aluillaan ettei tiedä mitä tapahtuu. mutta on tämä hankalaa...
 
vieras mamma
Itselläni yksi keskenmeno kesällä 2006 rv:lla 9. Syksyllä olin "tyhjän päällä", kun olin laskenut kaiken raskauden varaan: nuorimmaisella ei hoitopaikkaa, itselläni ei työpaikkaa. Keskenmenon jälkeen oli pakko aloittaa työnhaku ja järjestää hoitopaikka lapselle.

Nyt olen uudestaan raskaana (la toukokuussa), mutta yritän samalla viritellä työkuvioita, etten taas jää "tyhjän päälle", jos raskaus jostain syystä menee jälleen kesken...Itse ainakin opin keskenmenosta sen, ettei pelkän raskauden varaan kannata elämää rakentaa. Meidän nuorten naisten asema työelämässä on kieltämättä aika haastava. Mikäli nyt saisin kutsun työhaastatteluun, en suoraan sanottuna tiedän, kerronko raskaudestani vai en. Maha ei vielä näy ulospäin. Työkokemusta olisi kuitenkin saatava vielä ennen seuraavaa äitiyslomaa.

Omasta kokemuksestani suosittelen siis hakemaan töitä. Jokainen päättää sitten kohdallaan, missä vaiheessa raskaudestaan kertoo...
 
Mulla kanssa työt loppuu tammikuussa, odotan kaksosia ja viikkoja silloi 15, sit tarttis työpaikan n. 4 kuukaudeks. Paitsi että viime raskaudessa jäin saikulla jo 3 kk ennen laskettua aikaa.
Kuinka työnantajat mahtaa suhtautua raskaana olevaan työnhakijaan, ekana opetat sitä monta viikkoa, sit se kohta jääkin pois äitiyslomalle. Ei taida olla helppo nakki. Mulla kun ei ole vielä mikään rautainen ammattitaito, et kyllä se aika sitten opettelussa menee. Hitto, kylläpä ressaa.
 

Yhteistyössä