raskaus ja syömishäiriö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ednos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ednos

Vieras
onko kellään kokemusta? joillain tuntuu jopa parantuneen raskauden aikana ja sen jälkeen, toisilla taas nostaa päätään ensimmäistä kertaa pitkään aikaan juuri raskauden takia?

Minulla on epämääräistä syömishäiriötaustaa ja olen nyt raskaana. Syön aamu- ja iltapalat, päiväruuan ja usein herkkujakin. Silti kyttään, ettei päivän kalorimäärä ylitä 1600 kcal, vaikka kulutukseni onkin 1800 (+ raskauden tuomat muutamat sataset). Vaa'alla käyn päivittäin.

...no ei nyt varsinaisesti syömishäiriöstä ole kokemusta, itselläni kuitenkin raskaus "paransi" ja lievensi vaikeita mielenterveyshäiriöitä. Osittain syy oli varmasti myös lääkityksen uudelleen säätämisestä ja siitä, että aloin itse suhtautua ongelmiini vakavasti. Mutta myös se raskaana olevan naisen jonkinlainen "sisäinen rauha" oli ihanaa ja hoivaavaa. Nautin suunnattomasti myös siitä, että huomioni siirtyi omasta navasta ...no sinne navan alle, toiseen ihmiseen. Myös ammattiapua on helppo saada raskausaikana, itse olin myös motivoitunut ottamaan sitä vastaan.

Yhteistyössä