Raskaus ja sairasloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elina-87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elina-87

Jäsen
26.09.2009
226
0
16
En tiedä mitä hyötyä tästä on nyt tänne rutista, mutta siis oon nyt ollut kohta viikon sairaslomalla selkäkipujen takia. Perjantaina pitäis mennä takas töihin ja alkaa selkää särkeä jo pelkästä ajatuksesta.:D

Työ on siis pääasiassa istumatyötä. Satulatuolia en yli puolen vuoden vinkumisenkaan jälkeen ole saanut, joten tuskin tulee enää näkymään ennen äitiyslomaa.. Äitiysloman alkuun olis nyt vielä pari kuukautta (rv25) ja tuntuu, että töissä on tosi hankala olla tän selän takia. Kotona, liikkeellä ollessa selkä taas ei vaivaa paljoakaan.

Millon on tarpeeks kipeä jäämään sairaslomalle?? Ja saako edes tällasen takia sairaslomaa kun kuitenkin periaatteessa töissä pystyn olemaan? Onko joku muu jäänyt selkäkivun takia sairaslomalle raskausaikana ja missä vaiheessa?

Täytyy myöntää, että olen saattanut välillä vähän joutua hutiloimaan kun ei kertakaikkiaan pysty istumaan joidenkin pitkien hammaskivenpoistoistuntojen aikaa (45-60min). Yritän aina välillä siinä vähän venytellä, mutta en mä nyt voi oikeen työtä tauottaa ja alkaa jotain keppijumppaa pitämään kun potilaalla on instrumentit suussa..:D Lääkärillä kävin tosiaan viikko sitten ja lääkäri sanoi, että eipä tohon auta oikeen kun särkylääkkeet ja sairasloma. Ja muutahan tässä ei saa syödä kun Panadolia ja kun se ei auta niin on kuulemma vaihtoehdot vähissä. Fysioterapiastakin oli puhe, mutta ei mulle silti mitään lähetettä tehty tai mitään.. Ääh. Muutenkin kaikki asiat, mitkä liittyy työntekijöiden hyvinvointiin tuntuu olevan tässä kaupungissa ihan viimesenä tärkeysjärjestyksessä.

Hmm.. Miksi sun pitäisi saikulle jäädä, jos periaatteessa pystyt töissä olemaan? Onko sinun pakko siinä tuolissa istua sitä 45-60min aikaa, luulisi, että muut ymmärtävät, jos nouset jaloittelemaan tms?

Yhteistyössä