Raskaus ja ripuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen nyt 21. viikolla raskaana ja alkuraskaudessa kärsin kovasti ummetuksesta. Vatsakrampit ja väänteet oli kauheita vähintään kerran viikossa, ennenkuin vatsa alkoi toimia normaalisti.

Nyt viime viikolla kahtena iltana sekä tänään on sitten syönnin jälkeen iskenyt kauheat mahanväänteet taas ja menee vähän aikaa ja kauhea ripuli, jonka jälkeen oireet helpottaa heti.

Kuuluuko raskauteen vai olenko allerginen jollekin ruoka-aineelle?

Raskaus on ihanaa aikaa. Nautiskele! Jos alkaa ripulin vuoksi heikottelemaan tai et saa seiniä siivottua, niin ota yhteys. Muista että ripulinkaan jälkeen ei saa polttaa savuketta! Tämä monesti unohtuu!

Kyllä mulla ainakin oli raskauden aikana mitä kummallisempia oireita... ummetusta, ripulia, peräpukamia.. you name it. Ja synnytyksen jälkeen potti vasta räjähtikin, se ummetus oli ihan saatanallista! alapää herkkänä synnytyksestä, ja suolet palautuu takaisin paikoilleen... ihan vaan vinkkinä, että osta valmiiksi kotiin peräruiskeita tm ummetuslääkkeitä! ne krampit oli pahempia kun supistukset...

Olen raskaana 15rv. Minulla on kestänyt ripuli jo 2 viikkoa, mahaan kerääntyy kaasua ja kaikki mitä ikinä yritän syödä on huonosi mahalle. Samoten noin joka toisella wc käynnillä tulee vertakin. Olen kahteen kertaan käyny lääkärissä, kokeita on otettu mutta selvyyttä ei ole tullut. Matkustanut en ole, kuumetta ei ole mut tää hemmetin vessassa juoksu. Maitohappobakteerit ei näytä auttavan.. Epätoivo jo tulee jos ei apua ala löytymään :(

Yhteistyössä