Vauvan ummetuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sahara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sahara

Jäsen
22.04.2005
33
1
6
Minulla on nyt 5kk tyttövauva ja kakkausväli on aina ollut sen viikon-puolitoistaviikkoa.
Vastasyntyneenä kakkaa tuli joka päivä. Sen jälkeen nopeasti harveni.
Nyt aloin syöttämään puolitoista viikkoa sitten kiinteitä ja kakka ei kulje siltikään.
Viime viikolla neiti kakkasi itsestään viikon ja kahden päivän välin jälkeen. Nyt tuntuu että on kulunut jo puolitoista viikkoa!!
Olemme antaneet toisinaan mallasuutetta ja ääritapauksessa Levolackia.
Lääkäri kuitenkin sanoi neuvolassa ettei kannata turvautua hirveesti ummetuslääkkeisiinkään..vaikka neuvolantäti itse niin neuvoi!
Ja tyttö on kuitenkin ihan iloisella ja reippaalla päällä:ei ole kiukutellut ja itkeskellyt.
Yritin itse ehdottaa neuvolassa(joka on huono muutenkin)olisiko vauvani allerginen jollekin ruoka-aineelle jota syön. Neuvolan täti kysyi minulta asiosta, koska olin niin jostai lukenut! Tuumaili vain että jätäpä juustoa vähemmälle, vaikka en sitä hirveästi edes syö!
Nyt joudun taas miettimään että turvaudunko taas Levolackiin vai vienkö jo lääkärille huomenna mahan kovuutta tunnustelemaa..
Onko kenelläkään vastaavia ongelmia näin pienen vauvan kanssa ummetuksesta??

Kokeile antaa porkkanasosetta, päärynäsosetta, ruusunmarjaa. Nämä pehmentävät vatsaa. Jätä pois banaani ja muut kovettavat ruokaaineet. Nesteytys voi olla ummetuksen syy, eli olisi hyvä myös juottaa vettä välillä vaikka ruokailujen yhteydessä.

kts. www.sairaslapsi.com sivut ja klikkaa sieltä sairaudet ja ummetus. Sieltä saa myös vinkkejä.

Yhteistyössä