Raskaus ja propral

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen raskausviikolla 8 ja kärsin voimakkaasta esiintymisjännityksestä johon olen käyttänyt Propralia satunnaisesti (10-40mg n. 3kk välein). Varmistelin lääkäriltä lääkitysasioita ja sanoi ettei tuota voi käyttää eikä mitään muutakaan valmistetta. Teratologisesta keskuksesta sain vastaukseksi, että voi käyttää satunnaisesti silloin tällöin. Olen kahden vaiheilla uskaltaako pientä määrää ottaa :( tarvitsen tätä kipeästi töissä ja hirveä ahdistus ja paniikki iski lääkärin vastauksesta. Ja toisaalta huoli siitä mitä lääke voisi lapselle aiheuttaa. Kokemuksia tai vertaistukea kaipaisin ;(
 
vierailija
Olen raskausviikolla 8 ja kärsin voimakkaasta esiintymisjännityksestä johon olen käyttänyt Propralia satunnaisesti (10-40mg n. 3kk välein). Varmistelin lääkäriltä lääkitysasioita ja sanoi ettei tuota voi käyttää eikä mitään muutakaan valmistetta. Teratologisesta keskuksesta sain vastaukseksi, että voi käyttää satunnaisesti silloin tällöin. Olen kahden vaiheilla uskaltaako pientä määrää ottaa tarvitsen tätä kipeästi töissä ja hirveä ahdistus ja paniikki iski lääkärin vastauksesta. Ja toisaalta huoli siitä mitä lääke voisi lapselle aiheuttaa. Kokemuksia tai vertaistukea kaipaisin ;(
Voit käyttää, mutta älä säännöllisesti. Ja älä ihan loppuraskaudessa. Vertaistukea en voi antaa, kun olen mies, mutta olen myös lääkärinä neuvolassa (tosin netissä kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa).

Albetaloli on turvallisin verenpaineen hoitoon, mutta tykytykseen, vapinaan ja jännitykseen teho on mitätön. Eli propranololi on kyllä paras. Puolikaskin saattaa riittää, kun uskoo tehoon (=plasebo).
 
vierailija
Olen raskausviikolla 8 ja kärsin voimakkaasta esiintymisjännityksestä johon olen käyttänyt Propralia satunnaisesti (10-40mg n. 3kk välein). Varmistelin lääkäriltä lääkitysasioita ja sanoi ettei tuota voi käyttää eikä mitään muutakaan valmistetta. Teratologisesta keskuksesta sain vastaukseksi, että voi käyttää satunnaisesti silloin tällöin. Olen kahden vaiheilla uskaltaako pientä määrää ottaa tarvitsen tätä kipeästi töissä ja hirveä ahdistus ja paniikki iski lääkärin vastauksesta. Ja toisaalta huoli siitä mitä lääke voisi lapselle aiheuttaa. Kokemuksia tai vertaistukea kaipaisin ;(
Mulla on lisälyöntejä ja lääkärin määräyksestä käytin koko raskauden säännöllisesti, 3x päivässä.
 

Yhteistyössä