raskaus ja painon nousu

Onko millaisia kokemuksia raskaus ajan painon noususta ? Itse olen alkanut kokea painon nousun ahdistavana ajatellen raskauden jälkeistä aikaa. Olen vko:lla 35+2 raskaana ja painoni on noussut 7,5 kg. Lähtöpainoni tosin on aivan normaali pituuteen nähden 68kg ja 174 cm, ennen raskautta harrastin paljon liikuntaa, mutta nyt raskauden aikana liikunta on jäänyt lähes olemattomiin vaikeiden rasitus supistusten vuoksi. En aluksi ajatellut stressaavani painon nousua näin paljon, mutta harmittaa nähdä vaivalla hankittujen tulosten katoaminen. Onko teillä kokemuksia raskauden jälkeisestä painon pudotuksesta, oliko helppo saada tuloksia jne. ?
 
Itse en ole raskaana enkä ole ollutkaan, mutta samaa asiaa olen jo hieman hyvissä ajoin stressanut, mutta käsitykseni mukaan tuo 7,5kg nousu ei ole mitään! Tai siis ~10kg nousu on ihan normaali ja lähtee oikeastaan heti synnytyksen jälkeen. Viimestään muutaman viikon päästä etenkin jos imettää. Luulen, että stressaat ihan turhaan :) Mutta enhän toki voi varmaksi tietää etenkään kokemattomana.
 

Yhteistyössä