Raskaus ja PAINO!!

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
oon nyt rv 24+1 ja mulle on tullu painoa jo 10kg! Ja bmi oli muutenki jo ihan ylärajalla et ei tarvis kyllä tulla paljoo kiloja...
Onko enää mitenkään mahollista että saisin pidettyä painon niin ettei se nouse montaa kiloa? Uskon että muutama kilo lähtee poiskin kun rupeen syömään terveellisemmin ja juomaan enemmän kun varmasti oon kerännyt nestettä kehoon kun oon syöny kaikkea epäterveellistä... Ja aattelin että käytän tota kiloklubin sivua johon joskus rekisteröidyin, että nään että syön tarpeeks vihanneksia yms ja saan sopivasti kaloreita..

Herkuttelun oon jo vähentänyt, ennen söin vaikka kuinka paljon suklaata jne enkä todellakaan ois ottanu vaan jotain muutamaa palaa mutta nyt päätin että jos haluun herkkuja niin esim vaan pari palaa suklaata tms sillon tällön ja tietenkin jos on jotain juhlia niin sillon voi herkutella....
Liikuntaa en nyt hirveesti harrasta kun mun oman lajin jouduin lopettaa raskauden takia ja yksin en tykkää lenkkeillä (eikä kavereista löydy pahemmin lenkkeilystä innostuneita), eikä kuntosalit kiinnosta, uiminen on p*stä kun mulla on niin huono tekniikka ja muutenkaan se ei oo oikeen mun laji.
Jos en muutakaan keksi niin pakko sit ruveta kylläkin vaikka uimaan tai käymään siellä lenkillä että jotain liikuntaa sais...

Mutta onko jotain muita vinkkejä?
Ja onko kellään käyny niin että on aluks tullut paljon painoa mutta sitten kuitenki lopuks on saanu pidettyä painon kurissa??

nousi se paino täälläkin
Tuli sitä painoa joku melkeen 30kg !!! 10kg tuli tupakoinnin lopetuksesta. J a ihan loppuun asti nous ja paljon. kohta vuos synnytyksestä ja vielä 10kg jäljellä. Kokeile sitä että jätät ne perunat, riisit ja pastat minimiin ja korvaat ne kasviksilla. Ja suolan käyttö minimiin myös, niin ei kerry nestettä...

Rd
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
oon nyt rv 24+1 ja mulle on tullu painoa jo 10kg! Ja bmi oli muutenki jo ihan ylärajalla et ei tarvis kyllä tulla paljoo kiloja...
Onko enää mitenkään mahollista että saisin pidettyä painon niin ettei se nouse montaa kiloa? Uskon että muutama kilo lähtee poiskin kun rupeen syömään terveellisemmin ja juomaan enemmän kun varmasti oon kerännyt nestettä kehoon kun oon syöny kaikkea epäterveellistä... Ja aattelin että käytän tota kiloklubin sivua johon joskus rekisteröidyin, että nään että syön tarpeeks vihanneksia yms ja saan sopivasti kaloreita..

Herkuttelun oon jo vähentänyt, ennen söin vaikka kuinka paljon suklaata jne enkä todellakaan ois ottanu vaan jotain muutamaa palaa mutta nyt päätin että jos haluun herkkuja niin esim vaan pari palaa suklaata tms sillon tällön ja tietenkin jos on jotain juhlia niin sillon voi herkutella....
Liikuntaa en nyt hirveesti harrasta kun mun oman lajin jouduin lopettaa raskauden takia ja yksin en tykkää lenkkeillä (eikä kavereista löydy pahemmin lenkkeilystä innostuneita), eikä kuntosalit kiinnosta, uiminen on p*stä kun mulla on niin huono tekniikka ja muutenkaan se ei oo oikeen mun laji.
Jos en muutakaan keksi niin pakko sit ruveta kylläkin vaikka uimaan tai käymään siellä lenkillä että jotain liikuntaa sais...

Ja onko kellään käyny niin että on aluks tullut paljon painoa mutta sitten kuitenki lopuks on saanu pidettyä painon kurissa??
Lyhyesti: ala noudattaa raskausdiabeetikon ruokavaliota. Kyllä pysähtyy painnousu ja tod.näk painosi alkaa pudota!

S
Syö terveellisesti ja monipuolisesti, pidä vaikka yksi päivä viikossa, jolloin voit kohtuudella herkutella. Sen lisäksi vähintään hyötyliikuntaa.

Mulla tuli painoa raskauden aikana noin 17 kiloa, BMI lähtötilanteessa 20. Raskauden keskivaiheilla tuli noin 700 g /vko, sitten vähän tasottui.

1,5 vuodessa oli lähtenyt kaikki ja vähän ylikin. En laihduttanut, vaan imetin ja tein pitkiä lenkkiä vaunujen työnnellen.

Alkuperäinen kirjoittaja Rd:
Alkuperäinen kirjoittaja :(:

Lyhyesti: ala noudattaa raskausdiabeetikon ruokavaliota. Kyllä pysähtyy painnousu ja tod.näk painosi alkaa pudota!
Näin on! Nimim. toinen rd täällä :wave: ja viikkoja n. 24 koossa. Kaksi kiloa tullut painoa tähän mennessä!

No lyhyesti rdläisillä kaikki sokerit pois, myös hedelmät sisältää kauheesti sokeria. Kovat rasvat myös pois. Ei mehuja eikä limsoja eikä muroja. Perunaa ja riisiä ym. hyvin vähän. Vihanneksia paljon, ruisleipää, rasvatonta lihaa jne. Eli aika tylsän kuulonen ruokavalio. Itse en oo edes noudattanut sitä viime aikoina koska mulla hemoglobiini putos satasen pintaan ja mustaamakkaraa käskettiin syömään ja kyytipoikana c-vitamiinipitoisia juttuja joten liiallinen rdohjeiden noudattaminen ei mun kohdalla ollut hyvästä. JA se 2 kg on siis nyt tullut noista ei-ohjeiden mukaisista ruuista (makkara).

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jääräpää:
No lyhyesti rdläisillä kaikki sokerit pois, myös hedelmät sisältää kauheesti sokeria. Kovat rasvat myös pois. Ei mehuja eikä limsoja eikä muroja. Perunaa ja riisiä ym. hyvin vähän. Vihanneksia paljon, ruisleipää, rasvatonta lihaa jne. Eli aika tylsän kuulonen ruokavalio. Itse en oo edes noudattanut sitä viime aikoina koska mulla hemoglobiini putos satasen pintaan ja mustaamakkaraa käskettiin syömään ja kyytipoikana c-vitamiinipitoisia juttuja joten liiallinen rdohjeiden noudattaminen ei mun kohdalla ollut hyvästä.
Aih... no mulla on välillä Hb kyllä laskenut aika alas tässä muutenkin :/

vieras
No raskausdiabeetikon ruokavalioon kuuluu kyllä hedelmiä, joka päivä 3 kappaletta!!! Hedelmien kuitu vaikuttaa niin, että hedelmän sokerit ei vaikuta. ja hedelmissä on paljon vitamiineja

ap
Tänään oon saanut kiloklubin mukaan jo yli 100g hiilareita?!?!
Oon syönyt:
AAMU: 2 ruisleipää becelillä, juustolla ja kalkkunaleikkeellä, ja 1 omenan
PÄIVÄ: Salaattia (jossa tomaattia, kurkkua, ruukkusalaattia, punasipulia ja fetajuustoa + vähän salaatinkastiketa) melko ison lautasellisen, ja sitten 200g maksalaatikkoa ja 1 tomaatin sit vielä lisäks

Muuta en oo vielä tähän mennessä syönyt... Mutta mitäs muuta esim tänään söisin ja mistä ihmeestä noi hiilarit on tullut???

Mää en itse hiilareita osaa laskea enkä viitti mutta tänään ehdottaisin lisää sitä ruisleipää ja päälle vihanneksia iso kasa ja kasvirasvaa. Ja niitä maitotuotteita ei kannata ottaa samaan aikaan rautapitoisten ruokien kanssa. Vihanneksissakin aineksia jotka estää raudan imeytymistä kuten myös ruisleivässä joten vaikeeks menee jos pitää ajatella sekä sokereita että rautaa. Rasvaton maustamaton viili on yks hyvä kalsiumin lähde eikä nosta paljoo sokereita. Jotain liharuokaa vois syödä jossa vähän rasvaa.

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja jääräpää:
Mää en itse hiilareita osaa laskea enkä viitti mutta tänään ehdottaisin lisää sitä ruisleipää ja päälle vihanneksia iso kasa ja kasvirasvaa. Ja niitä maitotuotteita ei kannata ottaa samaan aikaan rautapitoisten ruokien kanssa. Vihanneksissakin aineksia jotka estää raudan imeytymistä kuten myös ruisleivässä joten vaikeeks menee jos pitää ajatella sekä sokereita että rautaa. Rasvaton maustamaton viili on yks hyvä kalsiumin lähde eikä nosta paljoo sokereita. Jotain liharuokaa vois syödä jossa vähän rasvaa.
höpö,höpö mitää kasvisrasvaa..tukkii vaan verisuonet! ja tee vaik karppileipää ruisleivän tilalta...näin sain oman painonikin pitämään kurissa raskausaikana

Yhteistyössä