raskaus ja paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön.

Vieras
Olen vasta raskausviikollla 16+2, mutta silti paino jo noussu 7kg ja oon 160cm pitkä ja painoin ennen raskautta 60kg, onko painon nousuliian nopeaa, miten saisin hidastettuu? ;o

Joillakin paino saattaa nousta alkuraskaudessa nopeastikin, joillakin se taas laskee. Tarkkaile syömisiäsi, juo runsaasti nestettä ja harrasta väh. puolituntia päivässä kohtuurasitteista liikuntaa :)

mulla pamahti viimeks 25+kg, säin kyl enempi ku nälkä vaivas. Tyttö tuli. Nyt painoa tullu vähempi mut viikoihin nähen paino kokoajan tasan sama ku edellises ja tyttö tulos, eli ilmeisesti elimistöni varmaan sit tarvii tuon tyttöjen kasvattamiseen. Oon pähkäilly niin, et kun jouduin ennen raskauksia vaillineisen hormoonitoimintani tueks lisäämään öljyjä ruokavalioon ravinnonlisänä, koskapa hormoonit tarvitsevät rasvoja rakennusaineekseen niin se on sitten varmaan niin et tän se vaatii jaksaakseen. Eihän se hyvältä tunnu, mut tila on kuitenkin väliaikainen ja sit imetyksen jälkee pääsee pudottelee =)

Toi painonnousu on raskaudessa todella yksilöllistä, toisilla tulee enemmän ja toisilla vähemmän. Liikkumisesta ja terveellisestä ruokavaliosta huolimatta saattaa paino nousta paljonkin. Mä ite oon 168cm pitkä ja painoin ennen raskautta n. 60kg. Raskauden aikaan paino nousi 91kg.

Synnytyksen jälkitarkastus oli keskiviikkona ja painoin 77kg ja neuvola täti totes että oli loppu raskaudesta mulla todella paljon turvotusta.

Yhteistyössä