Raskaus ja pahat tavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hullu

Vieras
Siis mä en oikeesti ymmärrä miten pääsen eroon kaikista huonoista tavoista kun koko ajan tulee jotain uusia tilalle!
No ensinnäkin tupakoinut olen noin 5 vuotta suunnilleen 10-15 tupakkaa päivässsä VÄHINTÄÄN.
No, sitten yritin vähentää kun yritimme lasta ja söin nikotiinipurkkia mutta ei ne auttaneet pahemmin, polttelin siltikin.

Kunnes tulin raskaaksi. Testissä kun oli 2 viivaa niin sen jälkeen en ole yksiäkään savuja henkeeni vetänyt! MUTTA! Nyt sen tilalle on tullut herkuttelu. Herkkuja tekee mieli vähän väliä, tai ainakin jotain syömistä.

Koko ajan huvittas syödä jotain. En siis kuitenkaan mitään kauheita määriä vedä eli mikään BED tämä ei ole. Mutta joku tapa että jotain pitäs olla suussa koko ajan. Purkka auttaa mutta siitä tulee ilmavaivoja.

MITEN mä pääsen eroon näistä??

niin mutta mua rupee niin ahistamaan kun tuntuu että ois jotenkin väärin herkutella... Painoa tullut tähän mennessä tasan 2kg lisää, olen normaalipainonen kylläkin, ja 15. rv vasta menossa..

Ja siis kun kaikki huomauttelee että pitää syödä tosi terveellisesti... kyllä mä aina kun mahdollista niin syön hedelmiä ja kasvikisa... Mutta esim kerran kysyin mieheltä että jos voitaisiin mennä ostamaan sipsejä, niin anoppi sitten tokas että "et sä mitään sipsejä tarvi, ne on niin suolasia ettei niitä oo hyvä syödä raskaana".
Sanoin vaan että en mä niitä nyt joka päivä syökään ... huoh.

mutta kuitenkin kun kaikki huomauttelee ja kyselee ja puuttuu mun syömisiin (siis jos vaikka laitan suolaa johonkin ruokaan vähän niin sekin on jo kamalaa, tai jos ostan karkkia). Ihan kun ei sais yhtään syödäkään herkkuja..

Sanopa niille muille, että pitävät huolen omista asioistaan :) itse rv 17 paino tippunut pahoinvoinnin vuoksi, mutta kahdesta aikaisemmasta on näillä viikoilla tullut jo ihan "kivasti" painoa lisää. Kaiken kaikkiaan 25kg/raskaus, toki en ole ylpeä tästä, mutta siitä olen, että olen pystynyt tupakoinnista luopumaan. Silloin tällöin sipsit ja namit ei masuasukille pahaa tee :)

hmm niin no tupakkahan kyllä tosiaan olisi ollut 100 kertaa pahempi vauvalle. mutta kun mua mietityttää että voiko jotkut sipsitkin tehdä jotain haittaa vauvalle :(
Siis esim kerran oltiin kylässäkin niin yks näistä huomauittelijoista (vähän vanhempi nainen) mässytti siinä sipsiä ja tarjos muille paitsi mulle. Huoh. Ok no joo ,ehkä tuo nyt ei tarkottanut mitään mutta tuli vähän paha mieli tommosesta...
Ja kuitenkin mä liikun, en nyt mikään himourheilija ole mutta käyn kävelylenkeillä ja muutenkin pyöräilen työmatkat jne...

Yhteistyössä