raskaus ja päänsärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.,

Vieras
Hei!
Onko muita jolla raskauden aikana alkanut hirveä jokapäiväinen päänsärky? Mulla viikkoja nyt tasan 12 ja päätä on särkenyt nyt parin viikon ajan joka päivä. Ennen raskautta ei ole ollut mitään päänsärkytaipumuksia. Inhottava vaiva josta haluaa eroon muuten kuin panadolia napsimalla. En kuitenkaan viitsi joka päivä ottaa tuota särkylääkettä vaikka onkin sallittu raskausen aikana.

Mulla oli kanssa raskauden alkuvaiheessa pitkiä jaksoja että jouduin joka päivä sitä Panadolia ottaan.. Ei saanut muuten mitään tehtyä. Ja siis edelliselle, että buranaahan ei saa raskausaikana syödä..

nyt rv 32+6

Hei

tuo on hyvin yleinen raskausajan vaiva. Mulla oli välillä kolme päivää kestäviä päänsärkyjä, joihin panadol ei edes auttanut. Ei siihen oikein auta kuin aika, ja kyllä se hieman helpottaa, kun muistaa mikä kivun aiheuttaa... :)

Tsemppiä!

Kyllä vain buranaakin saa ottaa, yhden harvoin. Näin kertoi lääkäri kun viimeks alkurauskaudes kärsin migreenistä ja panadolit eivät auttaneet. Mutta maalaisjärki mukana siinäkin käytössä tietty.

Toi Burana on vähän kaksipiippuinen juttu. Sain ekassa raskaudessa luvan ottaa silloin tällöin Buranaa, jos mikään muu ei päänsärkyyn auta. Muutaman kerran otinkin. Nyt juuri kysyin eräältä lääkäriltä tuosta Buranasta, niin sanoi, että voi ottaa, jos tuntuu, että todella tarvitsee. Olen kuullut myös, että ihan Burana-kuureja on määrätty raskaanaoleville. Mutta missään nimessä Buranaa EI SAA OTTAA 32:N RV:N JÄLKEEN!

Tuolla huhtikuisten puolella tästäkin asiasta käyty jonninverran ajatustenvaihtoa...itselleni ei Panadol käy ja Buranaa ei lääkäri suostunut vielä määräämään, mutta sanoi, että katotaan uudelleen jos päänsärky ei lähde. Oman lääkärin suosituksia siis kannattaa kuitenkin kuunnella. Esim. meillä jäätiin miettimään D-vitamiinivalmistetta, kun jätin pois lähti myös päänsärky. Lääkärin mielestä voi olla jotain yhteyttä...tiedä sitten.

Päänsärkypotilaat itsekin tietävät vaivansa, mutta tsekatkaa vielä jos raskauden myötä esim. kropan asento muuttuu ja niskat jumiutuu. Säätelin itte työtuolin ja autonpenkin just eri asentoon...

Minulle lääkäri sanoi, että Buranaa ei saa syödä alku- eikä loppuraskaudessa, että keskiraskaudessa on ihan ok. Itse kärsin päänsäryistä vain vähän alkuraskaudessa ja sen jälkeen (toistaiseksi) en. Myös riittävä veden juominen ja raitis ilma voivat auttaa päänsärkyyn.

mä söin tos yhes vaihees melkein paketin panadol zappeja muutamas päiväs.. yritin aina sinnitellä ilman mutta ei tullut mitään.. onneks nyt on taas sellane vaihe ettei päätä särje.. mut just tos keskiraskauden vaiheil oli ihan armottomat säryt..

zapp autto mut aina vaa hetkeks.. mu mielest lekuri sano et voi burananki ottaa jos ei muuten särky lähe mut en sitte kyl ottanu.. ja toinen tohtori neuvo et tavallistaki panadolia (500mg) voi huoletta otta sen kaks kpl kerrallaan ja kolmasti päivässä.. on kuulemma niin " lasten" lääke..

kokeile hartioita venytellä vetreyttää aina välillä.. sattuu aluksi mutta voi auttaa.. ja sitten joku kuumavesipullo niskaan.. toivottavasti saat jostain apua vaivaan, siitä ei ole mukava kärsiä..

Alkuperäinen kirjoittaja huhuu huhuu:
Minulle lääkäri sanoi, että Buranaa ei saa syödä alku- eikä loppuraskaudessa, että keskiraskaudessa on ihan ok. Itse kärsin päänsäryistä vain vähän alkuraskaudessa ja sen jälkeen (toistaiseksi) en. Myös riittävä veden juominen ja raitis ilma voivat auttaa päänsärkyyn.

Tätä kommenttia vielä nostan ettei jää "pimentoon". Tuosta veden (ja muun nesteen esim. mehu) juomisesta oisin muistuttanut, päänsärky saattaa tosiaan helpottaa myös sillä. Raskauden aikana tarvittava nestemäärä tuntuu joskus ihan tolkuttomalle, jopa 3-4 litraa päivässä.
Muutenkin jos päänsäryistä kärsii, kannattaa olla yhteydessä neuvolaan jolloin lääkäri voi harkinnallaan määrätä sopivat ja turvalliset lääkkeet.

Jep, päänsärkyä riittää joka päivälle. En kuitenkaan ole ottamassa särkylääkettä. Ennen raskautta kun iski päänsärky niin "hoidin" sen juomalla vettä tms ja sillä se meni aina ohi. Välillä tuntuu että tää on niskasärystä johtuvaa mutta kun olo ei ole hääppöinen ollut muutenkaan niin olen ollut ilman lääkkeitä.

Yhteistyössä