Raskaus ja matkustaminen!

Hei! Matkan ajankohta on tammikuu -08,Thaimaa, että ei montaa kuukautta. Eihän se tosiaankaan välttämättä heti tärppää mutta sitten jos tärppääkin.. :) Vaan kun tietäisi mitä tehdä. :| Ja jos tärppäisi niin matkahan kohdistuisi ihan alkuraskauteen..
 
meillä varattuna miehen kanssa kaksin matka egyptiin kun olisin rv 15-16 menossa.
nyt kuitenkin rv 7-8 olen saanut verenvuodon joka yllättäen tullut. sikiön vieressä verenpurkauma siis.
eli koskaan ei voi tietää, ei edes edellisten odotusten perusteella miten odotus menee.
itselläni 2 lasta ja heidän odotusten kanssa olisin hyvinkin voinut matkustaa.
nyt mietin vakavasti matkamme peruuttamista vuotojeni ja riskien takia.

thaimaassa olen käynyt, musta siisti paikka mutta eihän se katso jos jotain vauvalla alkaa tapahtumaan.

ainahan matkalle pääsee myöhemmin jos siltä tuntuu, vaikka sitten pienen vauvan kanssa tms.. ;)
näin mekin näillä näkymin tulemme tekemään.
 
Ei alkuraskaudessa ainakaan haittaa matkustelu, kunhan pitää huolen ihan normaaleista raskauden ajan ruokavalioista ja elintarvikehygieniasta.

Ja jos vakuutukset ovat kunnossa, niin matkanhan voi perua jos tulee jotain komplikaatioita. Eikös matkat muutenkin voi perua terveydellisten syiden takia? Siis vaikkei vakuutusta oliskaan?

Kuten Amodini sanoi, joka kolkassa maailmaa naiset saavat terveitä lapsia; itse tunnen monia ulkosuomalaisia, jotka ovat viettäneet raskautensa ja synnyttäneet lapsensa turvallisesti eri maissa, myös ns. kehitysmaissa!
 

Yhteistyössä